Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem

Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem: titulní fotka Novodobá pětistovka od Fiatu si vydobyla za osm let hodně velký okruh fanoušků. O turboverzích s logem Abarthu to platí dvojnásob.

Fiat se vlastně už čtvrtou generací 500 alias Tipo 312trefil doslova do černého. I když není levná, spolu s Pandou vládne evropskému trhu miniaut. Tvarově navazuje na extrémně populární a roztomilý Tipo 110 z let 1957–1975, který doslova motorizoval Itálii, jen je podstatně větší. Módní retro vlnu chytil doslova za pačesy a maximálně z ní profituje.

Než Turín provedl první stylistické změny, trvalo to sedm let, od 4. července 2007 a zájem neutuchá. Pak jsou tu ještě výkonné verze díkybohu konečně pořádně obnoveného Abarthu, všechny s přeplňovanými čtyřválci 1,4 l. Dát za miniautíčko půl milionu, nebo klidně až 700 tisíc, je hodně, ale nikdo jiný vám takovou kapesní raketu prostě nenabídne. Úhlavní britský konkurent už je přece jen o dost větší a japonské kei cars limituje legislativa, navíc na ně Evropané mohou rovnou zapomenout…

Co ale mají dělat ti, kterým nestačí ani standardní výkon? Němečtí Alpha-N Performance mají v katalogu pro starší i nové Abarthy 500 včetně všech odvozených verzí konverzi nazvanou Evo X. Popisem se bohužel firma z Bad Neuenahru příliš neobtěžovala, tvrdí jen, že kity jde snadno nainstalovat, takže jde určitě pouze o přečipování řídicí jednotky a nějaký ten modul. Nabízí je dokonce i pro obyčejné pětistovky bez štíra! Změny jistě půjdou vrátit do tovární specifikace.

Moderní cinquecento s plátěnou shrnovací střechou tedy po aplikaci dává 158 koní (116 kW) a 245 N.m, zatímco nejvýkonnější 695 Biposto 214 koní (158 kW) a 296 N.m. Připraveny jsou i verze se 170, 199 a 201 koňmi pro různé modely od uzavřeného přes 595 až po 695. Přitom Abarth samotný nabízí jen rozmezí od 135 do 190 koní (99–140 kW).

Evo X stojí jen 699 eur, tedy 18.900 korun. Bez instalace a dalších prací, návod je sice přiložen, ale určitě bude lepší se v tomto ohledu svěřit do péče samotného tunera a připlatit si. Jak dokazují firemní fotky, Alpha-N umí auta dovybavit dále sportovním výfukem se čtyřmi koncovkami (s těmi sám Abarth kdysi začínal!), tvrdším podvozkem KW a sedmnáctkami OZ Racing Ultraleggera obutými do gum 205/40. Možností jak svého ostrého italského diblíka ještě více odlišit je tedy dost…

Fotogalerie

  • Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem: fotka 1
  • Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem: fotka 2
  • Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem: fotka 3
  • Alpha-N Performance Evo X: Ostřejší cinquecenta se štírem: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.