Allard J2X Mk II: britská klasika z Kanady
Začátkem letošního roku oznámila kanadská společnost Allard Motor Works Inc. oživení britské značky Allard, na jejíž zašlou slávu hodlá navázat jejím vlastním vozem z první poloviny padesátých let.
Na Los Angeles Auto Show představila Allard Motor Works Inc. nově vyrobený Allard J2X Mk II, který na první pohled vypadá jako dokonale zrestaurovaný původní exemplář z padesátých let.
Původní Allard J2X pochází z automobilky, kterou ve Velké Británii založil a dal jí své jméno Sydney Allard. Model J2X vycházel z typu J2 a vyráběl se v letech 1951 až 1954. Britská společnost Allard vyráběla automobily od třicátých let až do roku 1960.
Klasický dvoumístný roadster byl určen především pro účast v automobilových závodech a k jeho pohonu sloužil nejčastěji osmiválce značky Cadillac o objemu 5,4 litru s výkonem 258 kW (350 k). Jeho místo ovšem mohl zaujmout i motor značky Ford nebo Chrysler. V padesátých letech automobilka vyrobila pouze 83 těchto sportovních vozů.
V letošním roce se v kanadském Montrealu rozbíhá výroba omezené série vozů Allard J2X Mk II, za níž stojí Roger P. Allard, jmenovec zakladatele původní britské automobilky. První v Kanadě vyrobený Allard má na svém šasi číslo 84 a navazuje na model z padesátých let.
Nový Allard pod svou laminátovou karoserií ukrývá šasi z ocelových trubek, v němž je za přední nápravou uložen osmiválec americké produkce. Standardem je pro příští rok osmiválce General Motors Ram Jet 350, který z objemu 5,7 litru poskytuje výkon 350 koní (258 kW) při 5200 min-1 a točivý moment 542 Nm při 3500 min-1. V nabídce jsou i osmiválce Chrysler HEMI o objemech 5,7 l a 6,1 l.
Síla pohonné jednotky je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Tremec TKO. Vpředu i vzadu je použito nezávislé zavěšení. Na přední i zadní nápravě jsou namontovány kotoučové brzdy s 4pístkovými třmeny. Zadní kotouče jsou umístěny u středu nápravy pro minimalizaci neodpružených hmot. Kola Dayton s drátěným výpletem jsou obuta do pneumatik Dunlop o rozměrech 225/60 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.
Dvoumístný roadster s pohotovostní hmotností 1250 kg má akcelerovat z 0 na 96 km/h za 4,6 s, sprint na čtvrt míle zvládne do 13 s a na konci 400 metrové dráhy se má pohybovat rychlostí okolo 176 km/h. V padesátých letech vyrobené vozy mají pohotovostní hmotnost 1133 kg a z 0 na 96 km/h akcelerují za 7,4 s.
Společnost Allard Motor Works Inc. se chystá vyrobit sérii 100 vozů Allard J2X Mk II.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.