Alfa Romeo Giulietta SZ „Coda Tronca“ a TZ Coupé míří do aukce
Během aukce pořádané 21. května u příležitosti přehlídky Concorso d'Eleganza Villa d'Este nabídne společnost RM Auctions k vydražení dvě vzácné Alfy Romeo s karoseriemi Zagato.
Při Concorso d'Eleganza Villa d'Este se setkávají nádherné automobily z minulosti i současné koncepty a soutěží v různých kategoriích o pomyslné korunky krásy. Zároveň s přehlídkou automobilové elegance se letos bude odehrávat dražba aukční síně RM Auctions, do níž je zařazena řada vynikajících a vzácných vozů.
Mezi ty rozhodně patří i Alfy Romeo Giulietta Sprint Zagato „Coda Tronca“ a Tubolare Zagato Coupé. První jmenované kupé pochází z roku 1962. Milánskou karosárnu opustilo okolo 200 vozů Sprint Zagato, ale jen 30 z nich mělo karoserii „Coda Tronca“. Toto pojmenování označuje ustřiženou záď.
Pod lehkou hliníkovou karoserií, jejíž stavba trvala 300 hodin, se ukrývá řadový čtyřválec o objemu 1,3 litru naladěný na výkon okolo 135 koní (99 kW). Motor uložený vpředu pohání prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky kola zadní nápravy.
Tento konkrétní automobil byl vyroben 28. března 1962 a za pouhé dva dny byl prodán. V roce 1989 byl kompletně zrenovován a následně se účastnil přehlídek elegance historických vozidel i závodů.
Druhá Alfa Romeo, která bude nabídnuta v dražbě společnosti RM Auctions, pochází z roku 1964. Podvozek tohoto kupé připravilo sportovní oddělení Autodelta pro Alfa Romeo DIPRE ESPE (experimentální divize).
Kupé s číslem šasi 750006 startovalo v roce 1964 v Targa Florio a závod dokončilo na třetím místě. Ve stejném roce se postavilo i na start 24 hodin Le Mans. Zde dojelo celkově 15. a ve své třídě 10. Za volantem se střídali Giampiero Biscaldi a Giancarlo Sala.
Poměrně úspěšná závodní kariéra této Alfy Romeo pokračovala až do konce 60. let a neobešla se bez několika havárií. V letech 1965 až 1982 ji vlastnil závodní jezdec Giancarlo Sala. V osmdesátých letech kupé několikrát změnilo majitele, ale od roku 1987 je vlastní stále jedna rodina. V druhé polovině osmdesátých let se TZ Coupé dočkalo renovace, která mu vrátila podobu z Le Mans roku 1964.
Kupé s hliníkovou karoserií se startovním číslem 41 má pod kapotou řadový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 150 koní (110 kW). Tato pohonná jednotka prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky pohání zadní kola.
Očekává se, že cena staršího vozu z roku 1962 se může vyšplhat na 300.000 eur (zhruba 7.350.000,– Kč). U kupé z roku 1964 je díky jeho závodnické historii odhadována konečná částka až na 575.000 eur (okolo 14.100.000,– Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
AR | amo5646 | 15.05.2011 14:44 |
Vstoupit do diskuse › |