Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací

Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: titulní fotka Alfa Romeo se rozhodla oživit slavné spojení Giulietta Sprint. Navíc k tomu má důvod, původní model s tímto názvem slaví šedesátiny.

Klasická Giulietta Sprint se narodila v roce 1954 u Bertoneho. Kupé mělo pod kapotou hliníkovou čtyřválcovou třináctistovku se závodními kořeny, která mu umožňovala jet až 165 km/h. Vzhledem k tomu, že se Alfa Romeo ke jménu u aktuálního modelu nižší střední třídy (Tipo 940) vrátila, je logické i oživení označení Sprint. V Paříži představená novinka není konceptem, stejně jako dávná předchůdkyně se bude prodávat.

Auto na firemních snímcích je oděno do typické rudé barvy, dostalo agresivněji tvarovaný zadní nárazník s většími koncovkami výfuku, zaměření na sport musí být vidět na první pohled. Zadní boční okna jsou zatmavená, sedmnáctipalcová kola s pěti kruhovými otvory místo paprsků pak pro značku typická. Osmnáctky jsou za příplatek. Karoserie má černé sloupky i vnější zpětná zrcátka, na předních blatnících nesmí chybět příslušné logo.

Palubní deska i výplně dveří mají prvky s karbonovým efektem, o uhlíkový kompozit však nejde, je to plast. Tmavá sedadla jsou čalouněna kombinací kvalitní látky a umělého semiše a prošita kontrastní rudou nití. Na opěrkách hlavy opět nechybí emblém Sprint vyšitý znovu červeně, logo s křížem a hadem je pak šedé. Hlavice řadicí páky se blýská kovem, stejně jako spodní rameno koženého volantu. Součástí výbavy jsou i speciální koberečky. Vzduch ochlazuje dvouzónová samočinná klimatizace, pětipalcová dotyková obrazovka informačního systému je také standardem, stejně jako Bluetooth, AUX a USB vstupy a ovládání hlasem. Připlatit lze za větší s úhlopříčkou 6,5 palce s navigací. V základu zájemce dostane i tempomat a zadní parkovací čidla.

Sprint je vlastně novým stupněm výbavy, i když vzdává hold ikoně. Takže auto lze mít se zážehovými turbomotory 1,4 MultiAir o 110 a 125 kW, případně taktéž přeplňovanou čtrnáctistovkou na LPG (88 kW). Diesely JTDm reprezentuje menší šestnáctistovka se 77 kW a větší dvoulitry naladěné na 110, respektive 129 kW. Špičkové benzinové i naftové jednotky používají dvouspojkovou převodovku TCT. V případě čtyřválec 1,4 l/110 kW jde o novou verzi motoru. Této Giuliettě stačí ke sprintu z klidu na stovku během 8,2 s a na německých dálnicích se rozjede až na 210 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 5,6 l/100 km. Pochopitelně, pokud budete využívat dynamických parametrů dosyta, pod šest litrů se nedostanete.

V metropoli nad Seinou vystavuje Alfa Romeo původní Julinku ve společnosti novinky poháněné právě stopadesátikoňovým turbodieselem. V červené barvě, jak velí tradice.

Fotogalerie

  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 1
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 2
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 3
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 4
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 5
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 6
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 7
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 8
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 9
  • Alfa Romeo Giulietta Sprint: Sprintující Julinka se vrací: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.