Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní

Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní: titulní fotka Golf GTI už dávno není nejvýkonnějším modelem řady. Sedmá generace nabízí kromě modelu R také výroční GTI Clubsport a ještě silnější sérii Clubsport S.

Když výkon ostrých sériových golfíků nestačí, může se zájemce obrátit na tunery. Firmu Abt z Kemptenu není třeba nijak zvlášť představovat. Ta si nyní vzala do parády Golf GTI Clubsport, tedy nikoli model S, ale o něco krotší variantu. Benzinový dvoulitrový čtyřválec TSI dává v továrním naladění dostatečných 265 koní (195 kW). Jenže slavné závodnické rodině to nestačilo…

Abt má vlastní elektronické moduly a přečipovává řídicí jednotky. Pouhou aplikací přídavné krabičky a vlastního softwaru tak z turbomotoru vymáčkl úchvatných 246 kW, tedy 335 koní. Tím se dostal vysoko nad sériových 310 koní (správně 228 kW) verze S, v současnosti nejrychlejší produkční předokolky v Zeleném pekle, na Nordschleife, tedy jinak Severní smyčce okruhu Nürburgring. Esko vedle něj působí jako pěšák.

Nejvyšší hodnota točivého momentu vystřelila z 350 na 430 newtonmetrů, které putují pochopitelně stále jen dopředu. S autem bude určitě velká zábava, ale nemá obuté žádné speciální gumy, semislicky, či dokonce opravdu hladké. Černá kola, opět z vlastního katalogu, vyznávají klasické pryžové válce se vzorkem, i když ty údajně drží stopu lépe než pneumatiky dodávané do výroby. Ráfky mohou být mimochodem osmnáctipalcové, pro fajnšmekry jsou k dispozici dokonce ještě o dva palce větší. Komfortu si na nich moc neužijí, ale ten nikoho nezajímá…

Abt zesílil i oba příčné zkrutné stabilizátory, také další modifikace podvozku šly ruku v ruce s motorem. Klienti mohou dále zvolit větší přední kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny, kdyby se snad obávali o bezpečnost při deceleraci. Vnější vzhled zatím zůstává víceméně při zemi, ale v Kemptenu se pro hot-hatch chystají i decentní spoilery.

Clubsporty včetně nabroušených S se klidně za pár let mohou stát vyhledávaným zbožím a tuning jim spíše uškodí. I když existují zejména v Německu už dnes sběratelé, kteří mají v garážích auta s dobovými profesionálními úpravami z osmdesátých a začátku devadesátých let minulého věku. No uvidíme…

Fotogalerie

  • Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní: fotka 1
  • Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní: fotka 2
  • Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní: fotka 3
  • Abt vymáčkl z Golfu GTI Clubsport 335 koní: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.