Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S

Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: titulní fotka Zatímco minulý rok si pro nás ABT přichystal upravenou verzi klasické R8, na letošním ženevském autosalonu byla R8 5.2 FSI quattro od ABT „nahoře bez“.

Jen škoda, že nahoře bez nebyly i modelky co stály kolem, ale asi holt nemůžeme chtít všechno.

Ale zpět k autu. To je vyvedeno v kombinaci černého matu a smyslně rudé barvy, takže přehlédnout jej není vůbec lehké.

ABT Sportsline při úpravách Audi R8 využil své bohaté zkušenosti z motoristického sportu a stvořil supersport, který je inspirován závodními verzemi modelu R8. V případě ABT R8 GT S se nejedná pouze o Audi R8 Spyder s vyšším výkonem a sadou spoilerů, ale o supersport, jehož úpravce v zájmu vylepšení jízdní dynamiky důkladně zapracoval i na snižování hmotnosti. Z toho důvodu je kapota, přední spoiler, nástavce prahů, difuzor, stavitelný spoiler na zádi, vnější zpětná zrcátka, panely dveří, nástavce sání za kokpitem a několik dalších dílů vyrobeno z karbonu.

Pozornost úpravců přirozeně směřovala i k pohonné jednotce a díky jejich péči nabízí desetiválec výkon 620 koní (456 kW), zatímco sériové Audi R8 disponuje 525 koňmi (386 kW). Odlehčený Spyder s vyšším výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,6, maximální rychlost R8 GT S je 320 km/h.

Na úpravy karoserie a pohonné jednotky navazují změny v podvozku, které představují nová stavitelné tlumiče ABT Sports a výkonnější brzdový systém s keramickými kotouči. Sériová kola nahrazují disky ABT CR Superlight o rozměrech 9×19 palců vpředu a 11×19 palců vzadu, volitelně také ne tak lehká kola ABT BR o rozměru dvacet palců. To by ale bylo škoda, protože lehké devatenáctky mají něco do sebe – jedno přední kolo váží 8,2 kg a zadní kolo jen 10,2 kg. Doporučeným obutím jsou pneumatiky Michelin Sportcup.

Na rozdíl od uzavřené, více závodní verze (tam najdeme ve výbavě třeba vícebodové pásy a hasičák), nejspíše není nabídka omezena počtem 25ti kusů.

Fotogalerie

  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 1
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 2
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 3
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 4
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 5
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 6
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 7
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 8
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 9
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 10
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 11
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 12
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 13
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 14
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 15
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 16
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 17
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 18
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 19
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 20
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 21
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 22
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 23
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 24
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 25
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 26
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 27
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 28
  • Ženeva 2011 živě: ABT R8 GT S: fotka 29


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.