Abarth Speedster: zabiják lotusů s rakouskými geny?
Objevily se spekulace, že po letech první na produkci koncernu Fiat nezávislý sporťák od Abarthu bude pro změnu závislý na KTM X-Bow.
Plány Abarthu na vlastní samostatný sportovní model s pohonem zadních kol už jsou málem tak staré, jako znovuoživení značky. Jenže vývoj takového auta pro tak okrajovou značku (i když nepochybuji o tom, že by takový produkt stáhl kupce od entuziastů ze zbytku koncernu) by asi byl finančně neúnosný a bohužel ani nová část rodinky zpoza Velké louže nemá pro takové auto vhodný základ. Tak co s tím?
Zdá se, že u Abarthu jdou cestou nejmenšího odporu a vyhledali pomoc tam, kde to může být ku prospěchu obou stran. Takže jejich kroky rozhodně nemířily do britského Hethelu, lotusy totiž zřejmě budou naopak největší konkurencí pro plánovaný roadster. Vyjednavači se ale podle všech informací vydali do Rakouska k firmě KTM, jejíž X-Bow platí za jeden z nejdrsnějších sporťáků současnosti. A právě na technice tohoto sporťáku s motorem uprostřed by měli Italové svůj speedster postavit. Sice mi při pohledu na proporce KTM (zejména pak šířku) není úplně jasné, jak tohle chtějí nacpat do karoserie, která by mohla vypadat přibližně tak, jak ukazují skici studentů IED v galerii, ale nikdo netvrdí, že musí mít Abarth Speedster takovouhle šířku, že…
Každopdně se spekuluje, že šasi x-bow doplní turbomotor 1.8 MultiAir
s výkonem kolem 200 koní a všichni budou spokojení – Abarth ušetří
na vývoji, KTM vydělá na subdodávkách a my se určitě hodně dobře
svezeme.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Mimo realitu | BoB_01 | 06.08.2010 11:06 |
Re: tak todle jo! | Doyle | 05.08.2010 19:05 |
tak todle jo! | robertPLUS | 05.08.2010 10:59 |
Vstoupit do diskuse › |