Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace

Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: titulní fotka Abarth si vedle nové série fotografií ostrého 500C pro své fanoušky připravil i rozsáhlou fotogalerii sportovní verze Fiatu Punto Evo, která se stejně jako malý polokabriolet představila na letošním ženevském autosalonu.

Abarth Punto Evo dostal stejně jako výchozí Fiat novou příď s přepracovaným designem, který je podle mnohých lehkým šlápnutím vedle ve srovnání s výrazem předchozího provedení Grande Punto.

Bez ohledu na estetické cítění mají nové díly na karoserii Punta Evo od Abarthu v podobě nárazníků, prahů a zadního spoileru přispět k lepším aerodynamickým vlastnostem třídveřového hatchbacku. Provedení předního i zadního nárazníku je inspirováno soutěžními verzemi Punta od Abarthu. Novým designem se mohou pochlubit i standardní 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 215/45 R17.

Důkladného přepracování se dočkal interiér. Nové je zde po faceliftu téměř vše – volant s výraznějším středem, palubní deska a dveřní výplně se zahlazenými hranami, nový přístrojový štít s oddělenými tubusy, v nichž jsou přístroje Jaeger a kompletního přepracování se dočkal středový panel. Na čalounění sportovních sedadel je použita černá kůže v kombinaci s tkaninou a stejně jako dříve je možné si objednat skořepinová sedadla Abarth Corse od společnosti Sabelt.

Vedle úprav exteriéru a interiéru se v rámci modernizace zapracovalo i na technice. Původní čtrnáctistovku T-Jet nahradil nový MultiAir stejného objemu s novým turbem Garrett GT1446 a výsledkem je nárůst výkonu o 10 koní na 165 (121 kW) při 5500 otáčkách a točivého momentu z 230 na 250 Nm ve 2250 otáčkách.

Síla nového motoru je na kola přední nápravy přenášena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Abarth Punto Evo zvládne stovku za 7,9 s a je schopen dosáhnout maximální rychlosti 213 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je podle výrobce 6,0 l benzinu na 100 km.

Podobně jako například Abarth 500C je i ostré Punto Evo vybaveno elektronickou obdobou diferenciálu se zvýšenou svorností TTC. Tento elektronický „jakosamosvor“ přibrzďováním vnitřního kola s horší trakcí pomáhá přenést točivý moment na to vnější. Ve výbavě se objevuje také systém Stop&Start, šetřící palivo a indikátor GSI doporučuje optimální okamžik řazení – v režimu Normal za účelem snížení spotřeby, v režimu Sport indikuje ideální čas na přeřazení.

TIP: Za volantem: Fiat Punto Abarth

Zájemce o ještě ostřejší Abarth Punto Evo má uspokojit kit Esseesse, který dorazí později a krom dalších sportovnějších modifikací přinese zvýšení výkonu čtrnáctistovky na 180 koní.

Fotogalerie

  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 1
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 2
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 3
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 4
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 5
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 6
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 7
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 8
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 9
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 10
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 11
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 12
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 13
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 14
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 15
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 16
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 17
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 18
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 19
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 20
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 21
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 22
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 23
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 24
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 25
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 26
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 27
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 28
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 29
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 30
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 31
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 32
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 33
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 34
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 35
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 36
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 37
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 38
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 39
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 40
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 41
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 42
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 43
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 44
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 45
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 46
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 47
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 48
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 49
  • Abarth Punto Evo: velká fotogalerie a nové informace: fotka 50


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mnoo fo fok 17.06.2010  15:00
Vstoupit do diskuse ›