Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500

Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: titulní fotka Abarth rozzářil tváře fanoušků italských škorpiónů verzí 695 Tributo Ferrari na loňském IAA ve Frankfurtu a letos po necelém roce od této příjemné události přichází první informace o cenách, která jim zmrazí úsměv na tváři.

Abarth 695 Tributo Ferrari, který je poctou spolupráci dvou slavných značek, zná svou cenu, ale informace o ní nepřichází z rodné Itálie. První se jí odvážili vyslovit nahlas a také napsat Španělé.

Slabším povahám se doporučuje si sednout, protože za tuto nabroušenou pětistovku si prodejce řekne minimálně o 46.339 Euro (zhruba 1.158.500,– Kč). Za tuto cenu dostanete Abarth v červeném laku Corsa. Pokud preferujete žlutou Modena, pak si připravte 47.597 Euro (okolo 1.190.000,– Kč). Zájemci o modrou Abu Dhabi nebo šedou Titanium zaplatí shodně 48.794 Euro (přibližně 1.220.000,– Kč).

Možná si myslíte, že ve Španělsku mají extrémně vysoké daně na automobily, ale skutečnost je trochu jiná. Na Pyrenejské poloostrově si totiž můžete pořídit například Nissan 370Z za 43.900 Euro (zhruba 1.097.500,– Kč) nebo Volkswagen Scirocco R za 34.770 Euro (okolo 869.500,– Kč). Jen pro pořádek si připomeňme, že na českém trhu začínají ceny japonského kupé na 1.047.400,– Kč a zástupce Wolfsburgu přijde na 784.600,– Kč.

A co tedy vlastně fanoušci Abarthu za 46.339 Euro dostanou? Bude jim přistaven model 695 Tributo Ferrari, který je poctou spolupráci dvou slavných italských značek, jejíž kořeny sahají až do první poloviny padesátých let. V roce 1953 totiž Carlo Abarth připravil Ferrari 166/250 pro slavných italských 1000 mil, tedy závod Mille Miglia. Později Abarth pro maranellské vozy vyvíjel výfukové systémy.

Kromě brnkání na nostalgickou strunu a styl se mohou budoucí majitelé těšit i na ostré svezení. To zajistí přeplňovaná čtrnáctistovka s turbodmychadlem Garrett 1446, která disponuje výkonem 180 koní (132 kW) při 5750 min-1 a točivým momentem 230 Nm při 3300 min-1. Tato síla je na kola přední nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové převodovky C510 MTA (Manual Transmission Automated), která umožní změny rychlostních stupňů prostřednictvím pádel pod volantem.

Tributo Ferrari má oproti ostatním Abarthům tužší tlumiče i pružiny a nové zkrutné stabilizátory. Výkonům pohonné jednotky odpovídá i posílený brzdový systém Brembo. Přední odvětrávané kotouče o průměru 285 mm mají pevné čtyřpístkové třmeny, zadní brzdy jsou samozřejmě menší, s průměrem 240 mm a plovoucími třmeny s jedním pístkem.

Elektrický posilovač řízení má režim Sport pro rychlejší zpětnou vazbu od kol. Výfuk nese název Record Monza a dle slov výrobce se z něj line po překročení hranice 3000 otáček velmi působivý zvuk. Svým designem mají připomínat Ferrari 17palcová kola s pneumatikami o rozměrech 205/40 ZR17.

V interiéru jsou přední anatomická sedadla Abarth Corsa by Sabelt, která mají kostru z karbonu a černé kožené čalounění. Tato sedadla jsou o 10 kg lehčí než sedadla standardně používaná ve vozech Abarth. Přístroje pocházejí od firmy Jaeger a jejich design je inspirován vozy Ferrari. Opěrka řidičovy levé nohy je z hliníku, závodní pedály mají vyryté logo štíra.

Abarth 695 Tributo Ferrari v režimu Sport zvládne akceleraci z 0 na 100 km za 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má přitom pohybovat okolo 6,5 litru benzinu na 100 km.

Italská automobilka má v plánu v letech 2010 až 2013 vyrobit limitovanou sérii 1695 kusů Abarthu 695 Tributo Ferrari.

Fotogalerie

  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 1
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 2
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 3
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 4
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 5
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 6
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 7
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 8
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 9
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 10
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 11
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 12
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 13
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 14
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 15
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 16
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 17
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 18
  • Abarth 695 Tributo Ferrari: Nejdražší ostrý Fiat 500: fotka 19


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
April? Doyle 27.08.2010  18:41
Vstoupit do diskuse ›