Abarth 500C: Velká fotogalerie ostrého polokabrioletu
Abarth zveřejnil rozsáhlou fotogalerii ostré verze otevřené pětistovky, jejíž světová premiéra se odehrála na březnovém autosalonu v Ženevě.
Otevřený model by měl bez jakýchkoliv diskuzí figurovat v nabídce každé sportovní značky. Nejlepší volbou je určitě dvoumístný roadster. Bohužel Fiat od ukončení produkce Barchetty, k němuž došlo v roce 2005, žádný ve své nabídce nemá.
U Abarthu tak zaměřili svou pozornost na pětistovku bez střechy, což jim částečně ulehčilo práci, protože pro řadu dílů mohli sáhnout do regálů, v nichž mají komponenty pro pětistovku s pevnou střechou.
Jak můžete vidět z fotek, úpravy vzhledu se shodují s uzavřenými pětistovkami se štírem ve znaku, v případě 500C však přibylo barevné odlišení horní části karoserie. V blatnících mají své místo standardně montovaná 16palcová kola s pneumatikami 195/45 R16 a za příplatek budou k dispozici i 17palcová kola s pneumatikami 205/40 R17.
Pod krátkou kapotou pracuje přeplňovaná čtrnáctistovka T-Jet. Ta je naladěna na výkon 140 koní (103 kW) při 5000 otáčkách a točivý moment 206 Nm při 2000 otáčkách. Malý polokabriolet s touto výbavou zvládne sprint na stovku za slušných 8,1 s a dosáhne maximální rychlosti 205 km/h. Spotřebu benzinu v kombinovaném provozu uvádí Abarth 6,5 litru na 100 km.
Pětistovka s plátěnou střechou se může pochlubit i elektronickou obdobou diferenciálu se zvýšenou svorností TTC a indikátorem řazení, jenž v režimu Normal radí, jak docílit co nejlepší spotřeby a v režimu Sport ukazuje optimální okamžik přeřazení. Milovníky manuálních převodovek tato pětistovka zklame, protože standardní výbavou je pětistupňová převodovka ABARTH Competizione, což je robotizovaný šestikvalt s pádly pod volantem.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.