9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce

9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: titulní fotka Německý specialista na úpravy vozů značky Porsche odhalil finální podobu svého supersportu GT9-R. Dvoumístné kupé vycházející z techniky Porsche má dosahovat maximální rychlosti 414 km/h.

9ff již v roce 2007 na Essen Motor Show představil model GT9, který kombinoval silně upravenou přední polovinu karoserie Porsche 911 Turbo s trubkovým rámem, v němž byl před zadní nápravou uložen přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 4,0 litru.

Model GT9 na první pohled vypadal jako dílo šíleného garážového tunera a především naprostá absence čehokoliv, co by připomínalo zadní nárazník, vyvolávala velmi rozpačité reakce.

Nyní 9ff představilo evoluci s označením GT-9R. Karoserie tohoto modelu je výrazně propracovanější než u předchozího provedení. Silueta i díky světlometů stále silně připomíná Porsche 911, ale dvoumístné kupé je výrazně nižší i delší a má motor uložen před zadní nápravou.

K pohonu 9ff GT9-R slouží přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 4,0 litru. Ten je nabízen ve třech stupních nastavení výkonu. První verze má 750 koní (552 kW). Druhé provedení nabídne 987 koní (726 kW) a třetí poskytne 1120 koní (824 kW).

V případě nejvýkonnějšího provedení motor disponuje točivým momentem 1050 Nm. Sílu přeplňovaného šestiválce může na kola zadní nápravy přenášet jedna ze tří nabízených převodovek. Všechny verze GT9-R mohou mít šestistupňovou manuální nebo sekvenční převodovku. Pouze pro verzi se 750 koňmi je k dispozici pětistupňový Tiptronic.

Provedení s výkonem 1120 koní má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 300 km/h zrychlí za 15,8 s. Maximální rychlost se má pohybovat okolo 414 km/h.

9ff ve svých tiskových materiálech příliš mnoho technických informací neuvádí, ale vyzdvihuje hojné využití karbonu i důkladné testování, které probíhá i na Nürburgringu. Produkce modelu GT9-R má být omezena pouze na 20 kusů.

Fotogalerie

  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 1
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 2
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 3
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 4
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 5
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 6
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 7
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 8
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 9
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 10
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 11
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 12
  • 9ff GT9-R: 1120 koní z přeplňovaného šestiválce: fotka 13


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Veyron? Co to je? :DD "neregistrovaný" 27.12.2009  02:08
Konečně rychlé auto Ricardo 22.12.2009  16:02
Re: fw %RoboR 15.12.2009  21:59
fw jndr9 15.12.2009  19:28
zajímavý stroj staňa 14.12.2009  20:01
nvm Hrubis 14.12.2009  17:06
Vstoupit do diskuse ›