500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500

500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: titulní fotka Romeo Ferraris je v našich končinách prakticky neznámým pojmem, ale na domácí půdě představuje špičku mezi italskými ladiči. Důkazem tohoto tvrzení je i jeho posledním projekt, kterým je Fiat 500 s výkonem 260 koní.

Romeo Ferraris se narodil v roce 1937 v Miláně a jako většina Italů nadšených pro motoristický sport i on začínal s Fiatem 500. To se psala padesátá léta. V následujícím desetiletí již byl uznávaným ladičem motorů, které nejen upravoval ale i sám navrhoval.

Vedle Fiatů se Romeo Ferraris věnoval i vozům značky BMW. Pod kapotu modelu 2002 Ti například umístil 3,3litrový šestiválec z velkého kupé CSL a naladil jej na výkon 400 koní (294 kW). Začátkem osmdesátých let se vedle úspěšného působení v evropském mistrovství cestovních vozů s Fiatem Ritmo pustila jeho společnost i do ladění motorů pro rychlé motorové čluny.

V současnosti má společnost Romeo Ferraris skutečně široký záběr. Věnuje se tuningu automobilů i motocyklů a má vlastní závodní týmy v několika seriálech závodů na okruzích.

K nejnovějším projektům firmy v oblasti tuningu automobilů pro běžný silniční provoz je 500 Monza by Romeo Ferraris. Základem pro tuto malou kapesní střelu je sériový Fiat 500 Abarth, jehož přeplňovaná čtrnáctistovka poskytuje výkon 135 koní (99 kW).

Minimální úpravy exteriéru příliš nenapovídají o tom, co se ukrývá pod kapotou. Monza se od Abarthu zvnějšku odlišuje pouze svým barevným provedením, otvorem NACA v kapotě, litými koly a koncovkami výfuku vyvedenými uprostřed pod zadním nárazníkem.

Hlavní změny se totiž odehrávají pod kapotou a přeplňovaný čtyřválec po blíže nespecifikovaných úpravách disponuje výkonem 260 koní (191 kW). Na úpravu pohonné jednotky navazuje použití nového diferenciálu, výkonnějšího brzdového systému a nových tlumičů, pružin i stabilizátorů.

V interiéru s novými sportovními sedadly je použito stejné barevné provedení jako na karoserii. Romeo Ferraris má v plánu vyrobit pouze deset vozů 500 Monza, které svým jménem odkazují na slavný italský závodní okruh. Zájemci o jeden z těchto automobilů si musí připravit 60.000 Euro (zhruba 1,5 mil. korun).

Fotogalerie

  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 1
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 2
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 3
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 4
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 5
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 6
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 7
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 8
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 9
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 10
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 11
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 12
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 13
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 14
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 15
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 16
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 17
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 18
  • 500 Monza by Romeo Ferraris: 260 koní ve Fiatu 500: fotka 19

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
uahahaaaa 695 19.09.2009  23:46
To se to tuní... TeeJay 18.09.2009  12:57
60 000 € salamoon 18.09.2009  11:48
Vstoupit do diskuse ›