12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot

12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: titulní fotka Letos na Sebringu s nafťáky jezdil jen jeden tým, takže bylo jasné, kdo bude vítězem. A bylo i jasné, kdo skončí třetí. Zato na dalších pozicích byla slušná mela…

Tahle sezona je poslední jak pro Audi R15 TDI, tak i pro jeho největšího soka – Peugeot 908 HDi – od příštího roku se totiž dost radikálně mění pravidla a objemy půjdou u benzinových i naftových motorů rapidně dolů. Jeden by tedy předpokládal, že si soupeři z Německa a Francie nedarují na žádné trati ani metr. Jenže na Sebringu, jenž tradičně otevírá sezonu série ALMS, bylo letos všechno jinak.

Tedy u Audi. Zatímco Peugeot změnil jen své válečné zbarvení do modra a vyměnil pár závodních jezdců, po Audi nebylo ani vidu, ani slechu – prostě na zahajovací závod sezony nedorazilo a nějak se neví proč. Místo toho si v poklidu testovalo svou R15+ TDI na floridském Homesteadu. Asi se jim už nevejdou poháry do vitríny… $4$ Takže si to mezi sebou o první letošní vítězství rozdali dva tovární peugeoty, přičemž lépe se souboje vyšla nová posádka, tvořená zkušenými závodními, respektive testovacími jezdci z formule 1, ve složení Antony Davidson (BAR-Honda), Marc Gené (Ferrari) a Alex Wurz (Honda), která „naložila“ druhému autu (Lamy, Bourdais, Minassian) po 12 hodinách jízdy celých 13,817 s. $5$ Obě auta odjela (na rozdíl od loňska) naprosto bezproblémový zá­vod.

Tohle klání sledoval z uctivé vzdálenosti další P1 speciál, jenž si taktéž jel svůj vlastní závod – tovární Aston Martin Lola ve složení Mücke, Primat, Fernandez. Nikoho neohrožujíc a nikým neohrožován, dojel se ztrátou 3 kol (a s náskokem 11 na čtvrtého v cíli). Poslední naděje petrolheadů na soupeření s turbodiesely tedy zatím ukazuje, že to v Le Mans na nafťáky zase stačit nebude. Čtvrtým a posledním autem kategorie P1 byla Lola B09 60 (až na motor de facto stejný vůz jako u AM Racing) týmu Drayson Racing, která sice začala slibně, když se několik kol držela na druhém místě (to byl za volantem Pirro), ale potíže s chlazením ji poslaly do hloubi pole na konečnou 12 pozici.

O čtvrtou příčku celkově se poprala vylepšená P2 Acura ARX01c posádky Brabham/ Pagenaud/ Franchitti týmu Highcroft s navrátilcem Porsche RS Spyder (taktéž P2), šoférovaným trojicí Pickett/ Graf/ Maassen, jezdící za tým Cytosport. Acura vyhrála kvalifikaci své třídy a porši ujela po sedmi hodinách jízdy o pět kol. Pak ale přišly potíže s elektřinou, které postavily acuru do boxů, zatímco RS Spyder vesele kroužil dál. Po opravě závady měl německý speciál náskok 7 kol, z nichž se ale povedlo ubrat už jen čtyři, což znamenalo ztrátu 18 kol na nejlepší peugeot. Třetí místo ve třídě P2 si vystála v boxech Lola-Mazda týmu Dyson, které závod zkomplikovala také elektroinstalace (20. místo celkově).

Radovat se z předních míst tak mohly závoďáky kategorie GT2, jimiž se to ve startovním poli jen hemžilo. Nejlépe dopadlo Ferrari 430 GT posádky Melo/ Bruni/ Kaffer, které skončilo sice až 18 kol za acurou, ale na krásném šestém místě celkově. Na záda mu dýchala dvojice BMW E92 M3 (+1 kolo) posádek Auberlen/ Milner/ Werner a Mueller/ Hand/ Priaulx. Na Porsche 911 RSR (+2 kola) zbyla ve třídě jen bramborová medaile. Letos se příliš nedařilo speciálům Corvette C6.R, nejlépe dojel tenhle žlutý ďábel na 15. pozici.

Pokud vás zajímají kompletní výsledky, podívejte se na oficiální listinu ve formátu PDF na stránkách ALMS.

Fotogalerie

  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 1
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 2
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 3
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 4
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 5
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 6
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 7
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 8
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 9
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 10
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 11
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 12
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 13
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 14
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 15
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 16
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 17
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 18
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 19
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 20
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 21
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 22
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 23
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 24
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 25
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 26
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 27
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 28
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 29
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 30
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 31
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 32
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 33
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 34
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 35
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 36
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 37
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 38
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 39
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 40
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 41
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 42
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 43
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 44
  • 12 Hours of Sebring 2010: vavříny pro Peugeot: fotka 45

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Audi King 23.03.2010  16:35
Audi TeeJay 23.03.2010  09:08
Vstoupit do diskuse ›