Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej

Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: titulní fotka Určitě jste si už všimli, že když se na prodej objeví něco málo vídaného, hned vám o tom řekneme. Jeden netradiční kousek máme i dnes. Jmenuje se Fiberfab FT Bonito.

Není to moc známé jméno, že? Přitom, jak už to bývá, technika tohoto auta neznámá není. Celé to stojí na základech Volkswagenu Beetle. Ale maskuje se dobře. Bonito se poprvé představilo na frankfurtském autosalonu v roce 1969 a vzbudilo celkem ohlas u návštěvníků. Poté byl zahájen prodej, a to pouze stavebnic, které vám firma dodala ve speciální velké dřevěné bedně. Výroba vám prý zabrala nějakých 100 hodin.

Dvoudveřová karoserie sportovního kupé je vytvořena z plastu vyztuženého skelnými vlákny a ukrývá interiér v uspořádání 2+2 s anatomickými sedadly vpředu a nouzovou lavicí vzadu. Také interiér jste dostali kompletně nový, proto není původní Brouk v Bonitu tak poznat. Použili jste z něj podvozek, motor, převodovku, elektroinstalaci a přístroje. Přední sklo pocházelo z Fordu Taunus 12M, zadní z Opelu Rekord C Coupé. Fiberfab doporučoval přední světla z Fordu Taunus 15M P6, zadní od Helly a blinkry z NSU Prinz. Celkově je auto velmi nízké, jak se na sportovní placku sluší. A také lehký – hmotnost je jen 680 kg, tedy o 40 méně, než kolik váží původní Brouk.

V Česku je na prodej Kelmark GT, víte, co je zač?

Výroba běžela v Německu (v tom Západním samozřejmě, kde měla americká firma Fiberfab pobočku) přes 10 let a vzniklo přes 1000 kusů, které se ke konci prodávaly za necelých 4500 marek. Výchozí Brouk jste si ale museli koupit sami za další peníze. V Německu dnes zbylo prý už jen něco kolem stovky exemplářů.

U Bonita bylo populární ladění motoru, aby z něj majitelé vymáčkli více koní, případně se rovnou agregát z Brouka nahradil šestnáctistovkou z Type 3.

Pokud jste namlsaní, tak vám nic nebrání si jedno Bonito pořídit. Jde právě o verzi s motorem 1,6 litru z roku 1969, která má najeto pouhých 42 tisíc kilometrů. Jde o plně funkční kus v krásném stavu se zachovalým interiérem. Navíc je to technicky pořád Brouk, jedno z nejspolehli­vějších a nejlevnějších aut na provoz. Cena je 345 tisíc korun.

Foto: veteraninatruc.cz

Fotogalerie

  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 1
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 2
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 3
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 4
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 5
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 6
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 7
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 8
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 9
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 10
  • Znáte Fiberfab FT Bonito? Jeden je teď v Česku na prodej: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
FireFap trotl 26.02.  10:03
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 15591 | Zobrazit seznam všech anket