Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?

Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: titulní fotka Všichni nás straší krizí - dotkla se vůbec nějak výstavy? Jaké vozy nás nejvíc zaujaly a kde jsme potkali Arnolda?

Rok se s rokem sešel a my jsme se opět vypravili do Ženevy, abychom vám mohli hned za tepla tlumočit dojmy, technická data a informace o zajímavých novinkách. Novinářské dny jsou již skoro týden minulostí, velká příloha na Auto.cz je vydána, snad vše podstatné už bylo napsáno – dovolte mi tedy takové malé, odlehčené ohlédnutí za 79. Autosalonem v Ženevě očima redaktora Autofunu.

Předně – někteří z nás měli v době globální ekonomické krize strach, zda automobilky neopustí svůj dobrý zvyk mít na svých stáncích něco dobrého k jídlu a pití. Díkybohu, neopustily. Oproti minulému roku (kdy byl neoficiální hvězdou autosalonu vyhlášen gulášek od Nissanu) sice pár škrtů v rozpočtech cítit bylo (zmizel třeba zmrzlinový stánek u Chevroletu), moudří manažeři ale naštěstí vědí, že hladový a nevrlý novinář je pro jejich PR vůbec to nejhorší, co může být. V tomto ohledu jsme tedy krizi nepocítili.

Nepocítili jsme jí ani při pohledu na stánky (které jsou mimochodem neuvěřitelně nákladné) nebo množství vystavovaných vozů. Holt, když je někdo největší či nejvýznamnější (a to Ženeva tedy je), odliv zájmu prostě nepocítí. Být viděn v záři reflektorů prodává a když už zmenšovat rozpočty, tak na úkor lokálních, méně významných (zdravím do Brna) autosalonů či reklamních akcí. Tak to prostě je. Takže ani zde se Ženevy krize nedotkla.

Pojďme si ale vyhlásit malé, naše čistě interní stupně vítězů mezi sportovními či jinak zajímavými auty. Na třetím místě bych viděl shodně dvojici modelů Z4 a Smart by Brabus. „Zet čtyřka“ prostě proto, že nese dál vysoko zdviženou vlajku kompaktních, sexy roadsterů – a jak znám BMW, nebude to navíc ani špatné svezení. Brabusem vytuněný Smart pak proto, že musí být přece úžasné, když vaše děvče jede do centra šikovným, malým elektromobilem s nulovými emisemi a zvukem amerického osmiválce, ne?

Stříbrnou příčku máme také dělenou. Půlku stupínku si pro sebe zabírá úžasně tvarovaný koncept Essence od Infiniti, který je všechno jen ne japonsky fádní – jestli takhle vypadá visuální budoucnost téhle značky, tak bůh ochraňuj německou prémii. Druhou půlku jsem přidělil luxusně-bláznivým kreacím od Mansory, jejichž stánku vévodil upravený král současných aut – Bugatti Veyron. Stačí si prolítnout fotky exteriérů i interiérů a musíte mi dát za pravdu, že takhle báječně balancovat na ostří nože mezi bohatýrským kýčem a kvalitním tuningem umí fakt snad jen Mansory.

No a kdo byl letos zlatý? Bylo těžké vybrat ze všech kandidátů hrstku aut, která jsem v tomhle článku vyzdvihnul, ale velmi lehké bylo vybrat toho nejlepšího. Pro mě je to určitě Murciélago SV a to hned z několika důvodů. Jednak je příšerně nazlobené (což se nám líbí), druhak má ohromné funkční křídlo (to se nám taky líbí) ale hlavně, ani u Murciélaga SuperVeloce si inženýři nenechali šáhnout na pohon všech kol, který současná Lamba jasně odlišuje od většiny ostatních supersportů. Za malým, tvrdým, alcantarou potaženým volantíkem krotíte tuhle bestii s 670 koňmi a přitom víte, že pro vás pracují všechna čtyři kola. Rozhodně fajn pocit, minimálně v menším Gallardu Superleggera to tak bylo a já nemám důvod novému SuperVeloce nevěřit. Mimochodem, když koukám na výsledky ankety o nejlepší sporťák autosalonu, nejsem v tom sám, celých 35% z vás si to myslí taky.

A automobilové propadáky? Nechci nikomu křivdit, ale Aston Martin to se svým novým pojetím Lagondy podle mě opravdu nevychytal. To divné, přerostlé „něco“ v sobě nemělo ani kapku šmrncu, ani kousíček jiskry v oku. Doufám, že si automobilka po mnohých negativních ohlasech přehmat uvědomí a udělá to nejlepší, co může – designérovi dá pohlavek, nákresy roztrhá a začne znovu. Trochu práce by si také mohli dát designéři u Bittera, který se mimochodem chystá i k nám do ČR. Auto co jezdí jako kanónová koule by totiž asi mohlo vypadat i líp.

Ale abysme neskončili tak vážně. Druhý novinářský den odpoledne bylo již vše důležité nafoceno a z velké části napsáno, presskity i kazety pro další díly pořadu AMS vyzvednuty. Sedím si v tiskovém centru, něco klepu do klávesnice a tu se mi k uším donese zpráva, že autosalon navštívil i známý Guvernátor, tedy Arnold Schwarzenegger. Wow, Teminátor na živo? To si nemůžu nechat ujít! Běžím nahoru, Franta Fiala z nejmenovaného motoristického pořadu na nejmenované komerční televizi mě směruje ke stánku BMW. Tam ale Arnie už není…vydávám se ho tedy hledat a kde myslíte, že jsem ho v obležení jeho goril našel? Jo, u stánku Hummeru. Někdo se prostě nezmění. Tak zase za rok…We´ll be back!

Fotogalerie

  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 1
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 2
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 3
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 4
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 5
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 6
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 7
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 8
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 9
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 10
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 11
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 12
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 13
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 14
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 15
  • Ženeva 2009: jaká doopravdy byla?: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Re: . Aleš 14.03.2009  10:20
Re: Re: . riderhenry 13.03.2009  20:19
Re: Re: . Aleš 13.03.2009  13:25
Re: Re: . riderhenry 12.03.2009  21:23
Re: Re: . delph 12.03.2009  20:53
Re: Re: . Aleš 12.03.2009  10:10
Re: Re: . Michal Fokt 12.03.2009  09:33
Re: . delph 12.03.2009  09:19
. Aleš 11.03.2009  22:20
Re: Re: . Golias 11.03.2009  18:45
žrádlo Sergio.Vamos 11.03.2009  12:24
Re: . King 11.03.2009  10:45
. Dukeees 11.03.2009  09:56
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12996 | Zobrazit seznam všech anket