Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…

Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: titulní fotka Bavíme-li se o vozech prémiových značek, začíná být manuální převodovka tak trochu ohroženým druhem. Vždyť automaty jsou rychlejší, pohodlnější, přeřazení je hladší...

Pokud je ale člověk alespoň trochu ze „staré školy“, je prostě rád pánem situace. Automat sice může být rychlejší, ale s manuálním řazením máte mnohem více pocit, že situaci pevně držíte ve svých rukách. S automatem je to trochu odtažitější. I když máte pádla pod volantem a možnost manuální volby rychlostního stupně, připadáte si tak trochu jako pasažér. Naštěstí ani ve světě prémiových automobilek manuální převodovka ještě nevymizela. Přinášíme vám tedy výběr sedmi kousků, které se drží klasiky. A jednoho navíc.

Cadillac ATS-V

Cadillac ATS-V se nabízí v provedení kupé nebo sedan. A svých 464 koní a 603 Nm, které produkuje jeho V6 biturbo, přenáší přes šestistupňový manuál jen a pouze na zadní kola. Stokilometrovou hranici tak atakuje pod čtyři vteřiny a maximální rychlost se přehoupne přes magickou hranici 300 km/h.

Porsche 911 Carrera T

Porsche – jeden z mála výrobců, který nezapomněl na řidičský prožitek, a jeho asi nejznámější model s více než padesátiletou tradicí, legendární 911. Ve verzi Carrera T si můžete dopřát plochý šestiválcový boxer se dvěma turby, ten pak na zadní kola posílá pomocí sedmistupňového manuálu 370 koní a 449 Nm. Nehledě na to, že verze T je ještě o 20 kg lehčí než standardní Carerra. A do menších modelů Boxster/Cayman pak můžete dostat alespoň šestikvalt.

Jaguar F-Type

U Jaguaru už je situace trochu složitější. Pokud chcete pohon všech čtyř kol, nemáte jinou možnost, než ho spojit s automatickou převodovkou. Pokud chcete, aby vám pod kapotou burácel osmiválec, opět tak lze učinit jedině ve spojení s automatem. Pokud se však „spokojíte“ s třílitrovým kompresorovým šestiválcem, který přes šestistupňový manuál nabízí 340/380 koní pro zadní nápravu, máte vyhráno.

Audi A5 Coupe

Audi je další z automobilek, která v rámci pohodlí cestujících, úspornosti a (ne)zájmu ze strany zákazníků od manuálu pomalu upouští. Pokud ale tvrdošíjně trváte na voze z Ingolstadtu disponujícím manuální převodovkou, poohlédněte se po modelu A5 Coupe s přeplňovaným dvoulitrem (252 koní/370 Nm).

BMW M2

BMW naštěstí od manuálu (zejména v divizi M) neuteklo. Nejsurověji vám radost z jízdy naservíruje v modelu M2. Řadový šestiválec se dvěma turby v tomhle kompaktním dvoudveřovém kupé produkuje 365 koní a 465 Nm, přičemž tyto hodnoty se samozřejmě přenáší na asfalt prostřednictvím zadní nápravy. BMW pak tvrdí, že při zrychlení na stovku je manuál pomalejší o 0,02 sekundy. A takto zanedbatelná ztráta se asi dá přežít… Manuální převodovku si pak můžete dopřát také v řadách 2, 3, 4 a některých variantách výkonných modelů M3/M4.

Aston Martin Vantage

S Aston Martinem zabrousíme do říše rychlých GT, luxusu a kvalitních materiálů. A i ve staré dobré Anglii to má manuální převodovka trochu nahnuté. Ještě loni jste si model Vantage mohli pořídit s vidlicovým osmi- nebo dvanáctiválcem a šesti- nebo sedmistupňovým manuálem. Přičemž vrcholná V12 produkovala ohromujících 565 koní a 620 Nm. V loňském roce ale byla představena nová generace, která zatím nabízí pouze automat. Aston Martin však slibuje, že by se zákazníci měli dočkat i manuálu. Sice to nejspíš nebude dříve než v příštím roce, ale dočkat bychom se měli.

Genesis G70

Genesis, luxusní odnož automobilky Hyundai. I ta pro svůj luxusní model G70 nabízí šestistupňovou manuální převodovku. Ovšem, jak už to tak bývá, ne se všemi dostupnými motorizacemi. Dopřát si manuální volby rychlostních stupňů tak můžete jen s přeplňovaným čtyřválcem, který svých 252 koní a 352 Nm posílá na zadní kola.

Alfa Romeo Giulia QV

Naším posledním tajným tipem je pak pokus o záchranu nepříliš prosperující italské značky Alfa Romeo, model Giulia, kde si můžete taktéž dopřát šestistupňového manuálu. A to buď ve spojení s dieselovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru, nebo ve vrcholné verzi Quadrifoglio. V tom případě Giulia ze svého dvakrát přeplňovaného šestiválce o objemu 2,9 litru vydoluje 510 koní a 600 Nm, které pomocí manuálního šestikvaltu a karbonové kardanové hřídele posílá – jak jinak, na zadní kola.

Autor: Jindřich Lubenský

Fotogalerie

  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 1
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 2
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 3
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 4
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 5
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 6
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 7
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 8
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 9
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 10
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 11
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 12
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 13
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 14
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 15
  • Že zmizely prémiovky s manuálem? Několik jsme jich našli…: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
hardlinuxx hardlinuxx 19.05.  00:26
Lotus Pan88 18.05.  08:36
Giulia QV gotcha 14.05.  16:40
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13905 | Zobrazit seznam všech anket