Za volantem: Infiniti G, EX a FX

Za volantem: Infiniti G, EX a FX: titulní fotka Zlehka jsem vyzkoušel kvality vozů v Evropě zcela nové značky: Infiniti. A dojmy to jsou zatím velice zajímavé.

Těšil jsem se, jak vám zprostředkuji první zkušenosti s vozy luxusně-sportovní značky společnosti Nissan. Jenže jakékoli možnosti podívat se jim důkladně na zoubek zmařila vpravdě ladovská zima, která dorazila do středních Čech. Jenže první dojmy jsou natolik zajímavé, že jsem se rozhodl se s vámi podělit alespoň o to málo, co se mi podařilo zjistit.

Infiniti G37 a G37 Coupe

V současnosti z pohledu AUTOFUN rozhodně nejzajímavějším vozem je bezpochyby kupé G37. Jenže je to zadokolka a namrzlé a zasněžené silnice kolem zámku Mcely vedly zástupce značky k rozhodnutí předvést tuhle fešandu pouze staticky. Tak jsem vám ji alespoň vyfotil… a nasedl do auta, které k němu má nejblíž – do sedanu G37, jenž dorazil ve verzi 4×4 (standardně jde také o zadokolku). A právě tohle auto na mě udělalo ze všech včera testovaných modelů nejlepší dojem. Posaz je sice trochu vyšší, než by se mi líbilo, jinak se ale asi na géčku budou jen těžko hledat nějaké mouchy. Šestiválec 3,7 l disponuje výkonem 320 koní (235 kW) při 7000 otáčkách a točivým momentem 360 Nm při 5200 otáčkách. Má nádherně vyladěný zvuk a jeho výkon roste spolu s otáčkami, nejde tedy o lineární projev, na jaký jsme zvyklí z německých aut. To platí pro všechny tři modely, jteré jsou jím vybaveny. Sedmistupňový automat podřazuje docela rychle, ale přeřazení nepovažuje úplně za prvořadou prioritu.

Naprosto si mě ale získalo řízení. Velmi se podobá tomu v BMW – je příjemně tuhé, naprosto lineární a přesné a zdálo se také, že poskytuje jistou míru zpětné vazby. Jízdní vlastnosti opravdu hodnotit nelze, ale potěšila mě kombinace tuhosti podvozku a jízdního komfortu, stejně jako příjemné vedení sedadel. Už se opravdu nemohu dočkat testu řady G za běžných podmínek.

Infiniti FX37 a FX 50

Model FX je určitě právě to auto, díky němuž Češi získali jakés-také povědomí o značce Infiniti, po našich silnicích jich jezdí díky šedým dovozům celkem dost a podle tvrzení šéfa komunikace značky je FX druhým „šedě“ nejdováženějším autem do Evropy – po Fordu Mustang. Tahle nová generace vypadá opravdu působivě, i když její výstřední styling asi nebude sedět úplně každému. Každopádně právě Infi FX považuji za skutečného zakladatele kategorie SUV kupé, BMW X6 se podle mě právě tímhle modelem inspirovalo.

V kabině je znát, že jde o novější model než G, design je modernější a stylovější, ale i zde je posaz spíš vyšší. S prostorem nad hlavou ale není problém ani vpředu ani vzadu, ale co se šířky týče, cítil jsem se stísněněji, než v sedanu. Sedadla mají dobré boční vedení, lépe jsem se ale cítil v těch sériových – u verze FX50 se sportovním profilováním horní část opěradla spíš tlačila do lopatek, než aby vedla tělo. Pohled na boule na kapotě budí v řidiči instinkty lovce, ale řízení už není tak vymazlené jako u sedanu. Účinek posilovače je větší a zpětná vazba žádná, ale obecně vzato jde rozhodně o jedno z nejlepších řízení mezi SUV – je přesné a docela ostré.

Motor je zde odhlučněn více, ale i zde o sobě dává tlumeně vědět, dynamika šestiválce je stále ještě dobrá. Inženýři ale asi trochu přepískli tvrdost pérování. Auto natřásá posádku o poznání více než G37 a do kabiny proniká od podvozku více hluku, nevím nevím, jak bude tohle auto zvládat naše špatné cesty… Potěšilo mě ale, že na to, jak robustním dojmem FX působí, při jízdě se zdá být méně neohrabaně a ovladatelnější než třeba zmíněné X6. Uvidíme, zda to potvrdí regulérní test.

Co říci na verzi FX50? Snad jen že pětilitrový osmiválec o výkonu 390 koní (287 kW) při 6500 otáčkách a s točákem 500 nm při 4400 ot/min dělá z tohoto auto hotovou raketu a jeho dynamika je fantastická. Stovku udělá za 5,8 s a už má tolik síly, že na zasněžených silnicích driftoval, aniž by se to po něm zrovna přímo vyžadovalo :-)

Infiniti EX37

Je zvláštní, že jsem si vybral k testovací jízdě auta v pořadí od nejsportovnějšího po nejméně emotivní. „Malé“ SUV EX není ani zdaleka laděné tak ostře jako FX: řízení už je spíš qashqai (neberte mě za slovo) než BMW 3, vysoký posaz je doplněn nízko umístěným volantem. Také sedadla jsou nejmělčí, i když i ta poskytují přijatelné držení těla. Dynamika a zvuk motoru hodně připomíná G37, podvozek je o poznání komfortnější než u FX.

Modelová paleta Infiniti se na AUTOFUN objevila rozhodně právem. Všechny modely patří k tomu nejsportovnějšímu v dané kategorii, čímž se dost výrazně liší třeba od Lexusu. Mají výborné motory (tedy vlastně spíš motor), dobře naladěné podvozky a schopné řízení. Z absence jiných pohonných jednotek než velkoobjemových benziňáků se snaží dělat imidžový záměr, faktem ale je, že o nějakých prodejích se asi začneme bavit až ve chvíli, kdy nabídku doplní třílitrový šestiválcový turbodiesel, což se má stát až v roce 2010. I přesto jsem ale za sebe rád, že nabídka auto pro sportovně založené řidiče je v Evropě zase bohatší.

Fotogalerie

  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 1
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 2
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 3
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 4
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 5
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 6
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 7
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 8
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 9
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 10
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 11
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 12
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 13
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 14
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 15
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 16
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 17
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 18
  • Za volantem: Infiniti G, EX a FX: fotka 19

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: ejzje "neregistrovaný" 22.08.2009  13:34
Re: ejzje pelikoš 26.02.2009  20:27
fx 50 playtomtom 18.02.2009  22:23
Interiér SR 08.01.2009  16:49
Re: model, o kterem mozna nevite e-man 08.01.2009  11:25
Re: Infinity riderhenry 08.01.2009  11:18
Re: Infinity babo83 08.01.2009  10:56
Re: Infinity babo83 08.01.2009  10:50
Re: Infinity bingo. 08.01.2009  00:51
Re: Infinity riderhenry 08.01.2009  00:09
Re: Infinity %Donovan 07.01.2009  23:28
Re: Infinity %Well 07.01.2009  23:05
Re: Infinity "neregistrovaný" 07.01.2009  22:37
Re: Infinity %babo 07.01.2009  22:32
Re: EX %babo 07.01.2009  22:29
Re: model, o kterem mozna nevite Fifu00 07.01.2009  22:28
Infinity %Well 07.01.2009  22:27
ejzje zjej 07.01.2009  22:23
EX Jiricka 07.01.2009  21:14
Infiniti %Donovan 07.01.2009  21:03
Re: model, o kterem mozna nevite %Donovan 07.01.2009  19:59
Re: model, o kterem mozna nevite DBS 07.01.2009  18:30
model, o kterem mozna nevite milhaus8888 07.01.2009  17:52
Dielenské spracovanie SR 07.01.2009  17:16
Re: Japanese power Vajtus 07.01.2009  16:54
Japanese power Vajtus 07.01.2009  16:52
parada %babo 07.01.2009  16:29
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: