Za volantem: Audi A5 Cabriolet

Za volantem: Audi A5 Cabriolet: titulní fotka Ještě lepší svezení než v dobrém autě, najdete v dobrém autě bez střechy. Jestli tohle platí i u nástupce A4 Cabriolet zjistíte, když se začtete do následujících řádků.

Jedna věc odlišovala kabriolety na bázi trojkové řady BMW a A4 od Audi od ostatních otevřených aut ve střední třídě – tuhá karoserie, která se na nerovnostech kroutila jen minimálně. Bylo by tedy krajně nepravděpodobné, že by na tom v tomto ohledu byl nástupce ingolstadtského vozu hůř. A novinka nezklamala – na výrazných nerovnostech sice rám čelního skla kmitá trošku jinak než spodní část karoserie, ale i přesto lze jeho tuhost považovat za velmi dobrou – přece jen je to kabriolet a ne dvoumístný roadster.

Nová otevřená čtyřsedadlovka změnila jméno, A4 už nebylo dost nóbl, když je tady sportovnější řada A5, takže nyní je to A5 Cabriolet. Karoserie vozu je opravdu maximálně elegantní a dokonce sami představitelé Audi říkají, že design je jedním z hlavních hledisek kupujících při volbě vozu této značky. Zásluhu na tom má i stará dobrá plátěná skládací střecha, která nenutí designéry vymýšlet na zádi hrby nebo podivné přechody hran a linií. V kabině je to …prostě A5, tedy něco mezi A4 a A6 s větším důrazem na posledně jmenovaný model, zůstává tak i vyhlášená útulnost. Přední, nízko posazená sedadla příjemné podpírají tělo i v zatáčkách a široký rozsah seřízení volantu umožňuje zaujmout optimální polohu za volantem, jenž má ty správné proporce.

 [465×325]

Vzhledem k tomu, že kabriolet je už svou přirozeností auto určené na pohodové ježdění, zdál se mi aktuálně dvoulitr s výkonem 211 koní (155 kW) a s točivým momentem 350 Nm jako naprosto vyhovující motorizace. V nízkých otáčkách je pochopitelně kvůli výrazně větší váze vozu o poznání letargičtější než u nedávno testovaného Golfu GTI, ale ve středním spektru a poblíž omezovače už s autem cvičí docela slušně. Velmi příjemným překvapením byla šestistupňová manuální převodovka. Nejen proto, že v poslední době snad všechno, co jsem od koncernu VW řídil, bylo s DSGčkem, hlavním důvodem bylo, jak řazení fungovalo. Mělo nejen krátké a přesné dráhy, což nepřekvapí, ale především velmi hladké přechody neutrální polohy, které nepůsobily destruktivně na zápěstí a umožňovaly velmi rychlé řazení. Tato kombinace vlastností je něco, co dosud dokázala uspokojivě vyřešit pouze Honda, Ingolstadtu tedy dáváme palec nahoru. Pochvalu zaslouží i rychle reagující elektronický plynový pedál, jenž umožňuje bezproblémové meziplyny.

Další velmi potěšující vlastností auta bylo, jak snadno a lehce se řídí. A lehkým řízením teď rozhodně nemyslím příliš účinný posilovač. Ten byl nastaven tak, že poskytoval příjemný odpor, samotné řízení je pak přesné a dobře vyvážené, zůstala jen mírná necitlivost kolem přímého směru, to snad už patří k firemní kultuře nebo co. A5 Cabriolet se velmi ochotně protahuje zatáčkami i ve svižném tempu, spíše než o mírné nedotáčivosti by se mělo hovořit o neutralitě podvozku, jenž je navíc až překvapivě komfortní a poddajný, souběžně testované A4 Allroad bylo oproti němu až nehorázně tvrdé. Se staženými bočními okny a větrným štítkem se dá bezproblémově cestovat stovkou, s ochranou proti větru je bez problémů rychlost 130–140 km/h, i těchto rychlostech si lze povídat se spolujezdkyněmi $1$ bez nutnosti zvyšovat hlas. Ve vyšších rychlostech se příliš nezvětšují turbulence v kabině, ale hluk už pochopitelně narůstá.

Pokud patříte, jako já, k milovníkům otevřených aut, A5 Cabriolet vám bude určitě dělat samou radost. Ale co si budeme povídat, TT Roadster je přece jen jiná liga.

 [470×178]

Fotogalerie

  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 1
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 2
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 3
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 4
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 5
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 6
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 7
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 8
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 9
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 10
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 11
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 12
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 13
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 14
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 15
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 16
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 17
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 18
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 19
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 20
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 21
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 22
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 23
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 24
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 25
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 26
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 27
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 28
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 29
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 30
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 31
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 32
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 33
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 34
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 35
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 36
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 37
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 38
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 39
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 40
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 41
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 42
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 43
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 44
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 45
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 46
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 47
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 48
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 49
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 50
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 51
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 52
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 53
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 54
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 55
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 56
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 57
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 58
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 59
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 60
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 61
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 62
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 63
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 64
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 65
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 66
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 67
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 68
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 69
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 70
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 71
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 72
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 73
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 74
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 75
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 76
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 77
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 78
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 79
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 80
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 81
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 82
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 83
  • Za volantem: Audi A5 Cabriolet: fotka 84

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
nepřekvapila Johnny_P 29.05.2009  10:04
šotek zařádil %Corgonn 26.04.2009  11:50
audi %hejry21 24.04.2009  19:29
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13148 | Zobrazit seznam všech anket