Diskuse: TEST: Volkswagen Scirocco -: Krotitel duchů

zpět na článek
  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    18.11.08 22:43 Reagovat

    babo: presne tak!

    p. Michal Fokt: Nemusite se omlouvat, jen mi to prislo nemistne (v mem pripade) - prijde mi, ze muj profil je docela verohodny... Kdybyste se rozhodli testovat, at uz v omezene mire, auta ctenaru, urcite bych nebyl proti - naopak. Ridit moc neumim (zatim >:-[] ) a tak si netroufam plne posoudit kvality (a nedostatky) auta - proto by me velice zajimal nazor na auto nekoho, komu proslo rukama vic sporotvnich aut a urcite je schopnejsim ridicem... ;-)

  • babo83

    Re: Diskuze

    18.11.08 10:50 Reagovat

    no prave keby sa na autofune len testovalo, bolo by to skoro uplne najlepsie :-) :-)
    ako clanky su zaujimave spestrenie, ale testy z hladiska nadseneho sofera, to je to, co ma bavi najviac ;-)

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Diskuze

    18.11.08 07:58 Reagovat

    Riderhenry: Omlouvám se, nechtěl jsem opravdu zpochybňovat stav vašeho vozového parku, šlo mi spíš o uváděný věk. Už nejednou jsem zaznamenal, že si řada lidí na netu schválně upravila věk a pak sledovala, jestli to bude mít vliv na reakce diskutujících. ;-)

    Diskutuji rád a budu se snažit častěji. :-)

    Testy aut čtenářů je určitě dobrý nápad a dalo by se to možná realizovat v omezené míře, ale v současnosti nic takového nechystáme. Testování a související činnosti jsou časově dost náročné a mohlo by se tak stát, že bychom za chvíli nedělali nic jiného. ;-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    16.11.08 02:58 Reagovat

    Co hlava, to nazor. Ja vzdycky S2000 obdivoval, ale cim vic ji zacinam poznavat, tim min je pro me "bohem" mezi auty. Asi nema smysl to auto soudit, dokud se v nem clovek nemuze na par dni projet, opznat ho... Jeste ze jsou tady motorky (jmenovite Hondy), kde se clovek nemusi bat niceho, co by mu zapricinilo mensi zpetnou vazbu... >:-[]

    A co Scirocco?

    A redakce??? :-(

  • babo83

    Re: Diskuze

    16.11.08 00:10 Reagovat

    ja som parkrat s S2000 isiel (par=2 :-) ). bolo to vzdy kratko, ale feedbacku moc podla mna nemalo, aj ked teda mrtvym by som ho nenazval nikdy :-) :-) :-)

  • Kingfoto King

    Re: Diskuze

    15.11.08 23:50 Reagovat

    Zajímavé s tím řízením S2000. Už jsem s ním nějaký čas nejel, ale neměl jsem k němu nikdy sebemenší výtky. Ale srovnat ho s MX-5 mě tedy nenapadlo. Jestli se mi ještě někdy poštěstí ho řídit, pokusím se na to zaměřit. ;-) A poznámka na závěr: elektrický posilovač řízení mělo i NSX. :-!

  • babo83

    Re: Diskuze

    15.11.08 21:28 Reagovat

    s tymi prevodovkami je to fakt tak, ako som napisal :-) Ako BMW je na urovni mazdy priblizne a alfy - neviem, po case vole v kulise a podobne, nic moc :-)

    mx-5 ma prevodovku vazne dobru. Clovek tam musi rychlosti troskicku rvat, ale to proste k takemu roadsteru patri, nie je to konvnence auto. S2000 je ale proste inde :-)

    mx-5 NB je jedno z mala aut kde sa da bavit o spetnej vazbe. Ale nevydoha hydrauliky - funguje perfektne pri presnom rozmere kol a potom sa to zacne menit (niektore elektricko hydraulicke systemy ale vedia sa prestavovat, dokonca manualne). Takze casto vidis MX5 so sirokymi kolami a tam to tiez nie je ono :-) Ale inak, najlepsie na origo gumach, je MX5 NB fakt super v riadeni. S2000 zaostava, naozaj spatnej vazby moc nema (ale strme je hodne, aj citilive okolo stredu). Lenze chyba lavky NC nie je uz tiez MX-5, ako byvala a riadenie sa skoro zrovnalo :-) Fakt nekecam :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    15.11.08 15:36 Reagovat

    Ja ti nevim, prevodovky v Alfach Romeo nebo BMW se mi osobne taky hodne libi. Dokonze i Hyundai Getz ma prevodovku, ktera ma sice dlouhe drahy, ale neni zadny problem rychle zaradit! Takze bych tak uplne netvrdil, ze prevodovky umi jenom par lidi a ostatni nikoliv a ze je to neco tak moc tezkeho... Co se tyce rizeni, tak bych trochu nesouhlasil - Honda S2000 ma jednu velkou slabinu - relativne mrtve rizeni. Holt elektricky posilovac neni proste hydraulika... A to je presne ten recept - diky emisim (a u Hondy honbe za vysokym litrovym vykonem) auta dostavaji elektronicke posilovace, ktere tezko muzou mit takovou zpetnou vazbu, jako hydraulicke nebo dokonce auta bez posilovace... A to je prave to, co mi vadi.

    Co se tyce hmotnosti, tak Scirocco vazi 1340kg, coz je stejne jako Civic Type-R, akorat ze ten ma dvoulitrovy motor atd.

    Jeste k prevodovce MX-5 - uz jsem slysel dost novinaru rikat o petikvaltu MX-5 (vsech generaci) ze se jedna o nejlepsi prevodovku jakou kdy vyzkouseli. Ja mam sestikvalt (opravdu nechvalim "to svoje"), ktery ma par chybicek - obcas tam hur spadne ctverka, kdyz se clovek snazi zaradit rychle pod plynem z trojky... Hur se radi zpatecka... Dokonce se casto stava, ze si nekteri radeji koupi auto s petikvaltem prave proto, ze je tak dobry, a obetuji tak prakticnost a dynamiku sestikvaltu (stale mluvim o MX-5...). :-)

  • babo83

    Re: Diskuze

    15.11.08 12:44 Reagovat

    samozrejme u riadenia je este spicka BMW, ale to je RWD, takze to s FWD tazko porovnavat >:D

  • %babo

    Re: Diskuze

    15.11.08 12:38 Reagovat

    jo, to mas celkom pravdu. Ale VW zas zle radenie nema. Ono prevodovky ala accord, alebo type r ma honda fakt najlepsie a s tym sa tazko nieco porovna... je to proste honda, dlho nic, potom bmw a mazda niekde (mx-5 ju ma suverenne najlepsiu, ta je len tesne za S2000), zase dost dlho nic a potom ford, vw a zbytok sveta. Proste vacsina aj ked ma kratke drahy zadrhne trochu pri prechode cez neutral pri rychlom radeni. MX-5 tiez trochu kadie odpor, ale pri cirom sportaku to clovek berie inak, ako pri konvencnom aute.

    riadenie - no tam je VW najvacsia slabina asi, preposilovane, bez citu, mrtve okolo stredu, nie moc strme. Tu je fakt dobry ford, hlavne ze je riadenie moc prijemne a ide z tuha (hold hydraulika casto). Honda na to tiez dost kasle, suverenne najlepsie riadenie od hondy ma CTR 8G, dalej od hondy uz snad len S2000 ako tak. ACCO 8G ma napriklad pekne strme a citlive okolo stredu, ale v nizkych rychlostiach je preposilovane, co je skoda.

    Takze ked to beries uplne vsetko (ako trebars ja), motor, brzdy, podvozok, riadenie, radenie, tak je fakt hrozne tazko najst vyvzaene auto, kazde ma niekde chyby.

    Kolko vlastne vazi Scirocco? Sa mi to nechce hladat :-) :-)

  • MáraVW

    ooooou jeeee

    15.11.08 12:30 Reagovat

    Scirocco daleko nejhezčí volkswagen.. :yes:

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    15.11.08 11:37 Reagovat

    Redakce: Snad si redakce naseho napadu vsimne! :*)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    15.11.08 11:36 Reagovat

    Babo: Moc diky! Takhle po ranu mi udelat radost... ;-)

    Vim naprosto presne co bych jete chtel - emoce, ktere by ve mne auto vzbudilo okamzite, jak bych ho videl. A dalsi vec, ktera mne osobne vadi, jsou drobne chyby, co se sportovniho svezeni tyce - rad autu prominu ruzne chyby v prakticnosti, kufru, zpracovani... Ale kdyz jde o sportovni auto, tak chyby v ergonomii, brzdach, rizeni, razeni... mi proste dost vadi. Takze kdyz Scirocco nejakou takovou chybicku ma, napadaji me konkurenti, kteri by me uspokojili urcite vic. Ale asi jsem moc vyhraneny. Nicmene me dost dostal fakt, ze zadni sedacky jsou pouzitelne - to posouva Scirocco zase nekam jinam... Jeste k te vaze - nic neporovnavam s MX-5, ale Scirocco mi prijde proste dost tezke na to, ze ma 1.4 motor... ;-)

  • %babo

    Re: Diskuze

    15.11.08 01:42 Reagovat

    riderhenry: zas tak dlhe to nebolo :-)

    s tym testom ludi, co tu maju zverejnene auto, by to mozno nebol uplne zly napad :-)

    nikto tu myslim nepochybuje o tom, ci vlastnis naozaj MX-5. Ale naozaj pises pomerne rozumne, vzhladom k svojmu mlademu veku, takze niekto ak by neveril, tak jedine veku :-) Teda nikto tu nepochybuje az na jedneho uzivatela, jedneho jedineho, co kazi diskusiu :-)

    spat k Scirocco -> ja neviem, teda este som sa neviezol, ale co by si este chcel? Auto nie je uplne najlahsie, ale hold s mx-5 sa tazko hocico porovnava :-) ja ako nepriatel VW by som skoro az rozmyslal nad jeho kupou :-) Len vera predsa len trochu teenagersky :-) Ak chyba este hardcore, VW vraj chsyta aj ostru verziu, tak sa nechajme prekvapit, snad to bude ostrejsie, ako CUPRA

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    15.11.08 01:03 Reagovat

    Omlouvam se za delku prispevku - snad to nikoho neunudi k smrti... :*)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Diskuze

    15.11.08 01:02 Reagovat

    p. Michal Fokt: Opravdu ocenuji, ze jste se zapojil do teto diskuze. Obecne mam rad, kdyz se redakce zapojuje do diskuzi, ted se to hodi jeste vic! ;-) Vase prispevky dostavaji diskuzi na vyssi uroven, at uz kvuli verohodnosti nebo zkusenostem, ktere vyvraci nebo potvrzuji spekulace... Akorat me mrzi, ze pochybujete o tom (at uz jakkoliv moc) ze jsem ja (nebo i kdokoliv jiny) vlastnikem vozu, ktere mam v profilu. Snad abychom si kopirovaly TP do profilu, ikdyz i to by mohl nekdo namitnout, ze i fotka TP je "ukradena"... Nevim jestli se toto deje i za hranicemi naseho statu, ale prijde mi to smesne, obzvlast kdyz nic nenasvedcuje tomu, ze by se jednalo o tzv. fake... Schalne jsem si vyplnil i veskere soukrome udaje, abych zabranil podobnym spekulacim, ktere jsem vzhledem k memu veku ocekaval. Obcas me to az urazi, treba kdyz prijdu do servisu a chovaji se ke mne uplne jinak nez k ostatnim zakaznikum, snazi se me podvest apod. Je podivne, kdyz prijedete v dvoumistnem roadsteru do Renocaru a 15minut chodite kolem Z4 a nikdo Vas ani nepozdravi, nacez prijde starsi pan a uz mezi dvermi je "obslouzen"... Na to jsem uz dost vysazeny.

    Babo: Vsak ja netvrdim ze by byla 1.4 tezka, myslim to tak, ze i pres objem motoru je Scirocoo dost tezke auto. Spis by asi mohlo byt lehci, nez ze by bylo uplne tezke.... :-)

    Myslim si, ze Scirocco je auto, ktere by melo na prvni pohled rozproudit emoce, ale u me to proste nefunguje - to je ta vec, ktera se mi na aute nelibi, spolecne s fakty, jako je razeni a interier (viz. test a fotky - auto jsem samozrejme neridil). Proste na me nepusobi jako celek emotivne, po zadne strance... Co se tyce motoru, tak tam mi vadi preplnovani - mozna je dobry, ale takhle na papire se mi nelibi... ;-) Interier je asi jasny, exterier je agresivni, ale na muj vkus az moc uhlazeny a nesportovni, spis jako GT (obzvlast zezadu). Scirocco mi proste prijde spis jako auto, ktere klame telem a podava lepsi vkyony, nez ktere od nej jejich majitele ocekavaji. Je to samozrejme dobre a zaslouzi si uznani, ale ja bych o nem neuvazoval ani vterinu, coz samozrejme asi nikoho nezajima... >:D

    Redakce: Neplanujete neco jako testy aut ctenaru? Myslim, ze k serveru s databazy aut (obzvlast vyhradne tech emotivnejsich, jak je to v pripade autofun.cz) by to docela sedlo. Napadlo me to uz pred delsi dobou - jednoduse by me zajimal nazor "profesionala" na moje auto. Vim ze ho jeste nedokazu dostat na limit a nemam tolik zkusenosti, abych mohl byt objektivni atd. Co si o tom myslite?

  • %babo

    Redakcia

    15.11.08 00:38 Reagovat

    Inak aby sme tu zas neostali v tieni jedineho cloveka, co tu pokazi celu diskusiu

    1. testy sa mi fakt pacia, zabavnych aut, ziadne velkosti kufrov a miesto na zadnych sedackach (nic v zlom doyle, ale az tak zaujimave to miesto v zadu v scirocco nie je :-) :-! ).

    2. sefredaktor mi naopak pripada ako jeden z odbornikov, ktory vedia zaujimavo pisat (takym zvlastnym stylom vtiahnujucim do deja, to nedokaze kazdy) a pri tom sa vyzna. Od malokoho sa v CR alebo SR citaju tak dobre clanky. A nema problem pochvalit lubovolne auto. Nedrzi sa ziadnej znacky, len tak dalej

    3. Scirocco - nemam rad VW, ale fakt sa podaril. Nebude v dohladnej dobe aj test 2.0 TFSI (je jedno, ci manual alebo DSF) a hlavne Adaptove Chasis Control?

  • %babo

    Re: Babo

    14.11.08 22:39 Reagovat

    1. placas sa tak mozno v tom Ty. Nezavisle zavesenie kol su prave napriklad DOUBLE WISHBONES, MULTILINK (4prvok, 5prvok) a dalsie. CTR 7G double wishbones ma, cize ma nezavisle zavesenie kol a nema tuhu. Neviem, co je na tom nespravne. Ty proste napises casto totale blbosti a este sa to snazis otocit.
    Takze ak myslis, ze 7G CTR ma "t. pricku" rovnako ako 8G, tak si to mysli dalej. Vsetci v tom mame gulas, Ty sa vyznas :yes:

    2. ja ziaden accord nemam, to sm si na moje.auto.cz vymyslel. kde by som ho zobral, to som odfotil susedovi cez plot, z tych fotiek a recenzie je to jasne.

    3. vsetko sa snazis otocit, asi ako na ford fore Ta vsetci maju za magora a kludnia Ta tam... stejne si ale myslis, ze si frajer. Mysli si to dalej, ale co takto nechodit na tuto diskusiu?

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: šíro

    14.11.08 21:21 Reagovat

    Zadní sedadla jsou určena pouze pro dvě osoby a jsou dalším příjemným překvapením vozu, nepovažoval jsem však za nutné zrovna tuhle vlastnost v testu na AF vyzdvihovat. Před koleny zbývá i za mnou se 183 cm pár cm pro kolena a také hlava má ještě tak 1-1,5 cm k dobru, což je při rozměrech auta skvělý výsledek - lepší než u celé řady běžných kompaktů. Nevýhodou sedadel vzadu je jejich posunutí směrem do středu vozu, takže je zde paradoxně dost málo místa na šířku a má to ještě další nevýhodu. Pravé chodidlo pasažéra za řidičem se nachází přesně v místě uchycení vodicích kolejnic sedadla do podlahy a jeho podsunutí pod sedadlo znamená nutnost nohu vytočit, což není moc pohodlné.

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Laguna Coupe

    14.11.08 21:14 Reagovat

    Ano, test Laguny Coupe chystáme, bohužel však s vrcholnou benzinovou motorizací.

zpět na článek