Tuning Show Budapešť 2009

Tuning Show Budapešť 2009: titulní fotka V letošním roce jsem se rozhodl navštívit hodně ambiciózní tuningovou akci odehrávající se druhý dubnový víkend v samém srdci Maďarska.

Mezi hlavní lákadla čtvrtého ročníku Tuning Show Budapešť patřila účast mnoha showcarů maďarské i zahraniční scény, drift show nebo vystoupení známých Fuel Girls. Své zastoupení tu měla i Česká republika, ale o tom až později …

Formát třídenní show je hodně podobný největší tuningové výstavě v České republice, kterou bude i letos na konci září Tuning Salon Brno. Všechny showcary byly situovány do jedné obrovské haly a na venkovních plochách se odehrávala atraktivní drift show a menší tuningový sraz, který dokresloval atmosféru celé akce.

Do Budapešti jsme se vydali v sobotu, kdy se očekávala největší návštěvnost. Po čtyřech hodinách cesty parkujeme naše bílá kamna (Škoda Octavia 1.9 TDi) na „hlídaném“ parkovišti v bezprostřední blízkosti areálu HUNGEXPO, jsme připraveni o 800 forintů (asi 80Kč) a natěšení míříme k pokladnám. Pomalu zjišťuji, že angličtina je nám v Maďarsku tak akorát na dvě věci – s usměvavou pokladní tedy rukama nohama domluvím počet vstupenek a v tu chvíli jsou otevřeny i brány výstaviště. Už teď je potřeba říct, že celá akce je organizována na špičkové úrovni, všude běhají desítky pořadatelů a vše klape jako hodinky. Když už jsme u těch hodinek, tak jednu praktickou věc jsem přece jenom postrádal. Časový harmonogram nebyl nikde k nalezení, mini vstupenka obsahovala jen čárový kód, a tak jsem se musel orientovat podle nesrozumitelného výkladu moderátora a záběrů na velkých LED obrazovkách, které po celý den vysílaly live obrázky z právě probíhajícího doprovodného programu.

Čistě náhodou zjistím, že drift show proběhne ve 12:00h. Mám tedy celé tři hodiny na prozkoumání výstavní haly. Nelze si nevšimnout velkého počtu německých vozů, kterých jsme napočítali celkem padesát. Téměř všechny mají na čelním skle české dálniční známky značící fakt, že si jejich majitelé užívali kvality brněnské dálnice. Němci mají auta tradičně vyšperkovaná do posledního detailu, dominantou jsou zejména obrovská kola a kvalitní laky s nádherným airbrushem. Nechybí ani prezentace firem jako ABT, Breyton nebo Car-Art. Absolutně ale nechápu, jak maďarští pořadatelé dokázali takový počet Němců vůbec přilákat. Přece jenom nejde zase o tak evropsky významnou akci a tahle auta lze většinou vidět pouze v Německu nebo na akcích typu Tuning World Bodensee.

Postupně se dostanu až k jedinému českému stánku, který zde má právě brněnský Tuning Salon. Šestice našich showcarů složená z účastníků soutěže AZ pneu Tuning Cup budí v Maďarsku zaslouženou pozornost a rozhodně nehraje druhé housle. Důkazem toho je i ocenění odborné poroty pro VW Polo Petera Kováče. Jeho vůz byl zařazen mezi nejlepších deset showcarů celé výstavy. I přesto byl systém hodnocení odborné poroty pro naše zástupce spíše zklamáním. Auta se hodnotila spíše od oka, ve velkém spěchu a porota neměla šanci se na vůz ani pořádně podívat. Od kluků se ještě dozvídám, že Němci mají zdarma hotel, na výstaviště jsou sváženi hromadně autobusy a je o ně postaráno jako o krále. Asi někde tady lze hledat důvod jejich maďarského výletu …

V hale si na své přijde úplně každý. Nechybí úpravy všech možných stylů i pastylů, od čistokrevného stylingu až po brutální performance. To vše je doplněno americkými muscle cary, několika supersporty (Morgan Aero 8 je fakt zvláštní auto …) nebo úplnými úchylárnami. Ty největší byly k vidění na stánku East Block – upravený ZIL nebo Trabi s krásnou rudou hvězdou a tematickým nádražáckým aranžmá, to hned tak někde nevidíte. Já si svého favorita ale našel v krásné světlounce modré Škodě 100 v asi nejhezčí úpravě, kterou jsem kdy vůbec viděl. Pěkná barva, ještě hezčí kola, luxusní interiér a třpytící se originální chromové nárazníky mě jako fanouška „domácí německé“ automobilky opravdu oslovily.

Teď už ale k programu akce. Zmíněná drift show je v režii ostrých speciálů značek Lexus a Nissan, za jejichž volanty sedí profesionální jezdci z Irska. Prostor není příliš velký a dovoluje těmto překoňovaným bestiím vykroužit jen pár „osmiček“ za asistence divokých Fuel Girls. K nim se přidávají ještě maďarští matadoři s vozy BMW a Toyota, kteří mimochodem diváky baví mnohem víc. Jedná se spíše o exhibici pro pobavení návštěvníků, jak už to je na těchto akcích zvykem.

Dalším lákadlem byly právě anglické Fuel Girls se svou show. Ve zkratce jde o skupinku čtyř děvčat, která se vůbec nestydí … v jejich repertoáru naleznete ohnivou show, divoký striptýz, autogramiádu, taneční vystoupení a holky se náležitě předvedly i na driftech. Celý den jsou prostě na roztrhání a svůj honorář si určitě zaslouží. Show je doprovázena vhozením nějakého toho dárku do davu, odhalením celé vrchní části těla (nepočítáme-li ty dva pásky černé izolepy přes bradavky) a bouřlivým potleskem vděčného publika. Každý má svůj vkus, ale show působí hodně umělým dojmem a naživo holky zase tak krásné nejsou. Některé z všudypřítomných hostesek by je hravě strčily do kapsy … ale Fuel Girls prostě umí zabavit publikum a jsou naprosto originální. A vo tom to je …

Po tomto vystoupení se ještě vydávám na plochu vyhrazenou tuningovému srazu. Zde na mě čeká směsice asi sta aut různého původu, stáří a stupně úprav. Kousek od krásné Alfy Romeo 159 stojí opravdu strašný žlutý Wartburg a nejvíc mě oslovil opravdu originální VW Brouk „Pornstar“. Mezi další body programu patřilo klasické vystoupení lowrideru, módní přehlídka adeptek na ocenění Miss Tuning nebo vystoupení rychlokvašek z nějaké maďarské pěvecké soutěže.

Shrnuto a podtrženo, šlo o příjemně strávený den se spoustou hezkých aut, ze kterého jsem si odnesl hned několik zjištění:

  • když maďarský pořadatel slíbí 500 vystavených showcarů, očekávejte jich tak polovinu
  • když maďarský pořadatel slíbí 24.000 m2 kryté výstavní plochy, bude jí taky o něco méně
  • a konečně, když maďarský občan vezme do rukou nůž, dokáže s ním bez problémů otevřít nový model nejmenovaného vozu s modrým oválem ve znaku patřící jednomu z členů naší výpravy … ale jinak hezky strávený den!

Text & Foto: Dan Antoš

Fotogalerie

  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 1
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 2
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 3
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 4
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 5
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 6
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 7
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 8
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 9
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 10
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 11
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 12
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 13
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 14
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 15
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 16
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 17
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 18
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 19
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 20
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 21
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 22
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 23
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 24
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 25
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 26
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 27
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 28
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 29
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 30
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 31
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 32
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 33
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 34
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 35
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 36
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 37
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 38
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 39
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 40
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 41
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 42
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 43
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 44
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 45
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 46
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 47
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 48
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 49
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 50
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 51
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 52
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 53
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 54
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 55
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 56
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 57
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 58
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 59
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 60
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 61
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 62
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 63
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 64
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 65
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 66
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 67
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 68
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 69
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 70
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 71
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 72
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 73
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 74
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 75
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 76
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 77
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 78
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 79
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 80
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 81
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 82
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 83
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 84
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 85
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 86
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 87
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 88
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 89
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 90
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 91
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 92
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 93
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 94
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 95
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 96
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 97
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 98
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 99
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 100
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 101
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 102
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 103
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 104
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 105
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 106
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 107
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 108
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 109
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 110
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 111
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 112
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 113
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 114
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 115
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 116
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 117
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 118
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 119
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 120
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 121
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 122
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 123
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 124
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 125
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 126
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 127
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 128
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 129
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 130
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 131
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 132
  • Tuning Show Budapešť 2009: fotka 133

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Hnuuuuus Yabach 23.04.2009  15:27
Re: Hnuuuuus Zio 20.04.2009  19:26
Hnuuuuus Martin777 19.04.2009  20:31
Re: Kapoty oz 18.04.2009  01:00
Re: Kapoty TeeJay 17.04.2009  17:31
Kapoty Wiii 17.04.2009  17:06
Pěkné TeeJay 17.04.2009  13:39
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12766 | Zobrazit seznam všech anket