Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!

Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: titulní fotka Pontiac Trans-Am byl vrcholným modelem Firebirdu, tedy dvojčete Chevroletu Camaro. Pontiac ale neexistuje a poslední Camaro dvojče nemá. Tedy ne oficiálně…

Jméno Firebird jsme již nějakou dobu neslyšeli, sedí totiž v odpadkovém koši automobilových značek poté, co GM aktivity značky Pontiac ukončilo. Firma Trans Am Worldwide koupila ale práva na jméno a logo a má s Chevroletem smlouvu o využití modelu Camaro jako základu na přestavbu.

Speciál Trans Am 455 Super Duty na sprinty byl oficiálně uveden loni v New Yorku zhruba ve stejný čas jako Dodge Demon. Pod kapotou má vidlicový osmiválec LT1 o objemu 7,4 litru s kompresorem Magnuson TVS2300. Na vývoji motoru se prý podílel jmenovitě neuvedený ladič motorů pro závodní sérii NASCAR.

Cena začíná na 107 tisících dolarech (zhruba 2,3 milionů korun), ovšem výchozí Camaro SS 1LE pro přestavbu již máte v ceně. Za nejlepší model utratíte 190 tisíc (necelých 4,2 mil. Kč). Jenže speciál s výkonem 1100 koní je jen taková jednorázová záležitost, většina majitelů se bude muset spokojit s výkonem o 100 koní menším.

Typický znak orla na kapotě (Američané mu přezdívají „screaming chicken“, tedy vřeštící kuře) je samozřejmostí. Na každém Camaru vymění společnost Trans Am 380 dílů, které nahradí za své součástky. Nejnápadnější jsou panely karoserie z karbonu, které připomínají křivky starých modelů Trans Am ze sedmdesátých let. Navíc se s nimi ještě ušetří nějaká ta přebytečná váha. Je ale pravdou, že někteří lidé úpravu skvěle vypadajícího Camara považují za zbytečnou, pokud nedojde k obnově celé automobilky Pontiac. Také cena je oproti základnímu autu výrazně vysoká, přitom i tovární Camaro ZL 1LE je skvělé a drží 14. pozici mezi produkčními auty na Nürburgringu. Pro bohaté řidiče toužící po neokoukaném svalovci s kultovním jménem to ale bude jasná volba.

Fotogalerie

  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 1
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 2
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 3
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 4
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 5
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 6
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 7
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 8
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 9
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 10
  • Trans-Am žije, i když umřel. Nový dragster má výkon 1100 koní!: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13161 | Zobrazit seznam všech anket