Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?

Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?: titulní fotka Myslíte si, že pro luxusní Toyotu musíte k Lexusu? Omyl! Nejdražší limuzínu dělá Toyota pod svou značkou – tedy, tak napůl. A jeden kus existuje i ve sportovní verzi GRMN…

U nás se tenhle model neprodává, a tak by možná nebylo od věci si k němu říct pár slov. Toyota svůj luxusní model Century prodává již od roku 1967. Jméno připomínalo, že v tom roce slavila automobilka sto let od narození zakladatele Sakichiho Toyody. Výroba tedy běží dlouho a ještě více překvapí, že dnes se prodává teprve třetí generace. Ta první vydržela na linkách 30 let, druhá (skoro stejně vypadající) dalších 20 let. A s minimálními rozdíly se loni představila současná třetí generace.

Logo chybí

Century se ale příliš měnit nemusí, konzervativní design její zákazníci chtějí. Hlavním odběratelem je japonská vláda, která tyto limuzíny ve svém vozovém parku. Současný model je zvenčí jen trochu oblejší a má nová LED světla. Pod kapotou je ale moderní pětilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 381 koní, který navíc doplňuje elektromotor s výkonem 224 koní. Celkově Toyota deklaruje 431 koní.

Toyota Century: Japonská luxusní limuzína ve třech generacích! Za padesát let…

Po nastartování se aktivuje systém, který sníží hluk motoru a také pneumatiky jsou tišší a lépe pohlcují vibrace. Uvnitř je Century prostorná se širokými sedadly a čalouněním v tradiční kůži nebo dokonce prvotřídní vlně. Tu mají zákazníci radši, prý při pohybu nevrže jako kůže. Třešničkou je bohatá výbava se skládacími stolky, masážními sedadly a LCD obrazovkami. To vše ale na zadních sedadlech, správný majitel má osobního šoféra.

Přestože jde o vlajkovou loď Toyoty, logo automobilky byste na karoserii hledali marně. Místo stylizovaného T je na masce fénix, symbol císařské rodiny. Symbol se vyrábí pro každé auto ručně po dobu šesti týdnů. Není divu, že cena auta v přepočtu šplhá ke čtyřem milionům korun.

Sportovní verze?

Jedna Century ale vyšla o hodně dráž. Existuje totiž ve sportovní verzi GRMN. A neobjednal si ji nikdo méně významný než generální ředitel automobilky Akio Toyoda. A díkybohu není jeho Century jen zavřená v garáži, ale opravdu jezdí, byť i pan Toyoda mladší se jako správný majitel Century nechává vozit svým řidičem.

Zvenčí má Century GRMN specifické lakování, černé doplňky, jiná kola s pneumatikami Yokohama Advan, malý karbonový spojler a bílé brzdiče. Další změny jsou určitě v útrobách auta, přesnou specifikaci a provedené úpravy motoru však nikdo bohužel nezveřejnil. A dodnes vlastně asi nikdo kromě Toyody neví a nechápe, proč auto vůbec vzniklo. Možná je to jen ukázka schopností sportovního oddělení, či jiný vkus majitele? Nebo se snad některé součástky, či dokonce celé auto testují v reálném provozu? Dost totiž pochybujeme, že by se Century GRMN chystala na trh. I když by se nám podobná představa líbila.

Fotogalerie

  • Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?: fotka 1
  • Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?: fotka 2
  • Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?: fotka 3
  • Toyota Century existuje i v tajemné sportovní verzi GRMN. Co to má znamenat?: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 14235 | Zobrazit seznam všech anket