Test - Peugeot Elystar 125

Test - Peugeot Elystar 125: titulní fotka Jeli jste už někdy na skútru, který je stejně tak mrštný do městského provozu jako je hbitý na okresních silnicích? Tak právě takový je Peugeot Elystar 125. Přečtěte si, jak uspěl v našem redakčním testu.

Jedním slovem „všestranný“. Tak právě takový je tento skútr. Při prvním pohledu byste ho zařadili do kategorie velkých cestovních skútrů. S velkým místem pod sedlem, středně velkým plexi a motorem o objemu 125 ccm by do této kategorie zcela jistě zapadl. Nicméně opak je pravdou a s tímto napohled velkým skútrem se rozhodně neztratíte ani v přecpaném velkoměstě.

Díky kapalinou chlazenému čtyřdobému jednoválci o objemu 125ccm, výkonem 9 kW / 12,2 koní při 8 750 ot./min a točivým momentem 10,2 Nm při 7 500 otáčkách se tento 149 kg vážící skútr dokáže rozjet až na slušných 115 km/h. Díky elektronickému vstřikování paliva je výrobcem udávaná spotřeba 3,4 litrů na 100 km, což při nádrži o objemu 9 litrů dává dojezd zhruba kolem 250 kilometrů. Konstrukce motocyklu je z ocelového trubkového rámu s rozvorem 1 369 mm a výškou sedla 810 mm. Skútr jezdí po 12palcových kolech a bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy o rozměrech 226mm vpředu a 210mm vzadu.

Na první pohled je propracovaný a pohledný design od francouzských designérů do jisté míry sportovní a lehce nadčasový. Zatímco se zadní část drží spíše usedlejších a kulatějších tvarů, předek skútru má již výrazně ostřeji řezané hrany. Krásným designerským prvkem jsou také budíky, na kterých najdete vše potřebné od tachometru, přes teploměr, až po palivoměr nebo hodiny. To vše zabalené do slušivého kabátku. Celkový dojem však kazí některé nelakované plastové díly, které působí lacině. Oproti tomu zapůsobí masivní koncovka výfuku, starající se o líbezný zvukový projev tohoto čtyřtaktního jednoválce.

Praktické využití určitě najdou šikovné přihrádky před nohama řidiče, například na doklady nebo mobil. Do zavazadlového prostoru pod sedlem se bez nejmenších problémů vleze integrální přilba pro přítelkyni a ještě zbude místo na rohlíky koupené cestou z práce. Sedlo skútru je velice komfortní a prostorné. Není problém absolvovat denně i 300 km bez toho, aniž by jste večer naříkali, že vás bolí pozadí.

Jízdní vlastnosti tohoto skútru jsou dosti univerzální. Je perfektně obratný, takže snadno prokličkujete ranní zácpou ve městě. Zároveň má i natolik silný a pružný motor, že se vám zamotané okresky dostanou velmi rychle „pod kůži“ a odpolední výlety okolní krajinou si budete patřičně užívat. V případě, že na Elystar usedne nějaký sportovně založený jezdec, nejspíše ho v první rychlejší zatáčce překvapí mírné vlnění se celého skútru, což je zřejmě dáno vyšší hmotností a komfortním, měkkým naladěním podvozku.

Co ovšem potěší jsou účinné a dobře dávkovatelné brzdy, které nevadnou…

Co ovšem potěší jsou účinné a dobře dávkovatelné brzdy, které nevadnou ani při několikanásobném brzdění v zamotaných serpentinách. Při návštěvě benzinky přijde další milé překvapení a to v podobě spotřeby. Ta se při sportovnější jízdě pohybuje těsně kolem hranice čtyř litrů, při pohodovějším stylu jízdy se dá dostat i na papírových 3,5 l na 100 km, což při nádrži 9 l dokladuje slušný dojezd kolem 250 km.

Konstruktéři v Peugeotu mysleli i na slabší stránky skútrů obecně a těmi jsou například světlomety. Na světlech Elystaru si dali opravdu záležet a tak se není třeba bát i noční projížďky, protože tento skútr svítí opravdu výjimečně dobře.

Tento skútr jistě ocení především ti, kteří dojíždí ať už za prací, či do školy z venkova do města a právě všestranné vlastnosti tohoto stroje si jistě přilákají velké množství klientely.

Plusy a mínusy pro Peugeot Elystar 125

  • všestrannost
  • spotřeba
  • místo pod sedlem
  • dobré světlomety
  • některé nelakované plasty
  • nestabilita v zatáčkách při vyšších rychlostech

Technické informace

Technické údaje Peugeot Elystar 125
Celkové rozměry nezjištěno
Rozvor / výška sedla 1 369 mm / 810 mm
Motor, objem 4dobý jednoválec, 125 ccm
Počet ventilů / chlazení 4 / kapalinou
Výkon 9.0 kW / 8 750 ot.
Točivý moment 10.2 Nm / 7500 ot.
Převodovka variátor
Kola (vpředu/vzadu) 120/70 R12, 130/70 R12
Brzdy (vpředu/vzadu) 1× kotouč 226 mm / 1× kotouč 210 mm
Přední vidlice teleskopická vidlice
Zadní odpružení dva tlumiče
Nádrž 9 l
Spotřeba v testu 3,9 l
Suchá hmotnost 149 kg

Testovaný skútr Peugeot Elystar 125 můžete pořídit za 49.000 Kč. Více informací na webu Scootland.cz – skútry, scooter tuning, servis, náhradní díly.

Autor textu a fotografií: David Kárný

Fotogalerie

  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 1
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 2
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 3
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 4
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 5
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 6
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 7
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 8
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 9
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 10
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 11
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 12
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 13
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 14
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 15
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 16
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 17
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 18
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 19
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 20
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 21
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 22
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 23
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 24
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 25
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 26
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 27
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 28
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 29
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 30
  • Test - Peugeot Elystar 125: fotka 31


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
nestabilita Standa Wilczek 17.03.2012  17:43
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12784 | Zobrazit seznam všech anket