Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě

Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: titulní fotka Je to trochu paradox, že nejvážnější hrozba pro trojkové BMW přichází z Ameriky od japonské značky a ne z Německa, nicméně je to tak.

Už první letmé seznámení se sedanem Infiniti G37 s pohonem všech kol napovědělo, že jde o velmi zdařilé auto, nyní nadešel čas zaměřit se na něj důkladněji. A hned úvodem musím říci, že realita předchozí očekávání ještě překonala.

Přimhouřené oči

Když si tak v hlavě srovnávám klady a zápory, musím říct, že asi největší problém mám s tím, jak géčko vypadá. Zepředu jako bych sledoval mercedes, z boku Lexus GS a celek se příliš ztrácí v oblých tvarech, na nichž byste nějakou ostrou hranu nebo výraznou linii pohledali. Nemohu sice říci, že je infi ošklivé, jen asi všichni konkurenti v této třídě vypadají líp… Ani interiér nebudí přílišné nadšení, i když tam už se rozdíly oproti některým konkurentům stírají. Posaz za volantem je trochu vyšší než bývá u evropských prémiovek obvyklé, ale naštěstí je ještě snesitelný. Pokud však patříte k lidem s vyšším vzrůstem, mohli byste už mít s čalouněním stropu trošku problém. Malý volant se dobře drží a má dobrý rozsah nastavení. Tak už jen ťuknout do tlačítka startování motoru a můžeme vyrazit.

V8 a orchestr

Vpředu podélně uložený motor si odkašle a hlásí svou připravenost hlubokým hučením, jako by ani nešlo o vidlicový šestiválec, ale o V8. Dost možná za to může na V6 poměrně velká kubatura 3,7 l, nebo že by snad výrazně nízkozdvihová technika motoru? To není až tak důležité, zásadní je, že to tak je. Takže volič sedmistupňového automatu na déčko a můžeme se opřít do plynového pedálu.

Motor vyrazí překvapivou razancí a také zvukovým doprovodem, jenž budou asi slabší povahy považovat ze poněkud přehnaný. Ale věřte mi, vůbec tomu nerozumí… Zato můj zanedlouho dvouletý syn ohodnotil ze své sedačky vzadu vpravo práci japonských motorářů uznalým hůůů hůůů, znáte to o tom jablku a stromu, že? Automat přeřazuje při plné akceleraci při 7200 otáčkách, přičemž červené pole začíná ještě o 200 otáček výš. Tam se ale mám šanci podívat pouze v případě, že přesunu volič převodovky do manuálního režimu a sázím tam kvalty pomocí pádel (mimochodem hořčíkových) pod volantem. Trošku rozpačitý jsem z toho, že omezovač zasahuje pouze 100 otáček za červeným polem, na druhou stranu však V6 točí 7500 otáček a to je rozhodně skvělý výsledek – však jde o motor, jenž pracuje i v novém Nissanu 370Z.

Podřazení provádí sedmikvalt za všech okolností rychle, přeřazení je však poněkud americké. Nejvíce je to znát v případě, kdy jedu pohodovým tempem a následně potřebuji rychle akcelerovat. Automat podřadí na dvojku, otáčky vyletí až k omezovači, ale tam agregát na okamžik zaváhá, jako by přemýšlel, zda tam tu trojku opravdu má dát. Totéž zopakuje i z trojky na čtyřku. Jakmile však držím chvíli ostré tempo, logika automatu se srovná a i přestože je i nadále přeřazení pomalejší, nijak dramaticky to nevadí.

Zvuk motoru je opravdu nakažlivý a dynamika po pravdě řečeno také. Není problém plynule akcelerovat již z nízkých otáček a auto poskytuje nejen sympatický zvukový doprovod, ale i pružnost, mnohem zábavnější je ale kickdownem pobídnout V6 k trysku a sledovat, jak ručička otáčkoměru nahání tu od rychloměru. Přece jen objem 3,7 litru není zrovna málo, 320 koní také ne a auto není nijak nadměrně otylé. Charakter motoru ovšem svádí a pokud se rozhodnete jízdu si užít, ukazatel palivoměru s velkou radostí ukazuje hodnoty citelně nad dvacetilitrovou hranicí. Ovšem pokud se překonáte a budete chvíli držet na rychloměru stovku, zjistíte, že si vůz bere 8,9 l na 100 km. Při dálniční stotřicítce musíte počítat se spotřebou 10,8 l na 100 km, což je poměrně snesitelné. Jenže o tomhle zábavná jízda rozhodně není a pokud si budete chtít sílu motoru trochu (ovšem nijak extrémně) užít, počítejte s tím, že vám bude palubní počítač hlásit hodnoty od 16 do 18 litrů.

Spíše EVO než BMW 3

Příslušnost spíše k těm větším autům střední třídy a zadokolkové platformy Infiniti si přímo říkají o srovnání s vozy značky BMW, G37× s pohonem všech kol ve mně vyvolalo trošku jiné asociace. Spíše než precizně se chovající sedany s roztočenou vrtulí ve znaku se mi vybavila jízda s Mitsubishi Lancer Evolution. Géčko je totiž až překvapivě hravé a je velice příjemné ho řídit. Nechová se totiž jako naprostá většina čtyřkolek, u nichž se lehce nedotáčivé chování mění v neutrální až lehce přetáčivé teprve při tvrdém zacházení. Infiniti působí už při klidné jízdě dojmem zadokolky, avšak se špičkovou trakcí. Příď vozu vůbec nepůsobí těžce a nedotáčivost přichází pouze v případě, že nájezd do zatáčky vysloveně zmrším.

Za běžných podmínek je ale podvozek přísně neutrální s lehkou tendencí k přetáčivosti, kterou lze pobídnout přidáním plynu. V tu chvíli se záď sedanu vydá na cestu vpřed a já si jen mohu vybrat, jestli ho rychlým kontra umravním nebo zda si dovolím nějaký ten lehčí driftík. Díky tomu je jízda s G37× tak zábavná, jako s málokterým jiným autem střední třídy. Vynikajícímu podvozku sekunduje navíc opravdu perfektní řízení. Tomu se sice dá vytknout lehká netečnost kolem přímého směru, ovšem ve všech ostatních případech funguje naprosto fantasticky. Účinek posilovače je přesně takový, jaký by měl být a celý mechanizmus přenáší do rukou naprosto samozřejmě to, co už jsem považoval v současných autech za beznadějně vykořeněné – zpětnou vazbu od kol. Lehké pohyby volantu způsobené vyjetými kolejemi a dalším nerovnostmi vozovky nepůsobí uměle a nepřichází se zpožděním, ale dostavují se v reálném čase. Prostě nádhera!

Dá se asi vcelku domyslet, že bude pérování dost tvrdé. Ano je, a to i na poměry prémiových sportovních sedanů této třídy. Svou tuhostí se docela blíží tomu, co lze čekat u M paketu od BMW, takže se osádka vozu na nerovné silnici dost výrazně natřásá. Jenže skvělou práci neodvedli japonští inženýři jen při nastavení podvozku, ale i při výběru tlumičů. Ty totiž nedovolí téměř žádné nerovnosti silnice projevit se v kabině tupým rázem ani nelibým zvukem. Nepříjemná tedy jízda v infi opravdu není, k čemuž přispívá i znamenité odhlučnění kol a poměrně slušně vyřešené obtékání vzduchu.

Japonské BMW

Svého času se o Hondě říkalo, že je japonským BMW. Jenže jak čas plyne, z japonského BMW se stalo spíš japonské Audi a původní titul tak může směle připadnout nejmladší z prémiovek Země vycházejícího slunce. Jak už jsem uvedl v úvodu, na G37 mě neoslovuje především design. Jenže jak o tom tak přemýšlím, asi bych to dokázal překousnout, protože z objektivních důvodů, proč nechtít infiniti, zůstává už jen trochu vyšší posaz a občas trochu apatická převodovka. Takže pokud z nějakého důvodu nechcete nebo nemůžete mít BMW a nevadí vám benzinový V6 s objemem lehce nad 3,5 l, mám pro vás skvělou zprávu – už nemusíte dělat kompromisy!

TIP: Za volantem: Infiniti G, EX a FX

Infiniti G37× – hodnocení
Motor 1,16
Výkon $1$
Odezva plynu $1$
Zvuk motoru/výfuku $1$
Pružnost $1$
Rozložení pedálů -
Ochota vytáčet se $1$
Redline $2$
Převodovka 2,00
Rychlost přeřazování (AT) $3$
Rychlost podřazování (AT) $2$
Logika řazení (AT) $1$
Jízdní vlastnosti 1,38
Přilnavost přední/zadní nápravy $1$
Stabilita zadní nápravy $1$
Nedotáčivost/pře­táčivost $2$
Náklony v zatáčkách $1$
Chování na nerovnostech $1$
Přesnost řízení $2$
Strmost řízení $2$
Účinek posilovače $1$
Brzdy 1,00
Nástup $1$
Účinek $1$
Dávkování $1$
Stabilita zádě $1$
Komfort 1,75
Odhlučnění podvozku $1$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $3$
Tlumení přejezdů nerovností $1$
Interiér 2,17
Velikost volantu $2$
Tloušťka věnce volantu $2$
Poloha za volantem $3$
Rozměry sedadel $2$
Boční vedení sedadel $2$
Tvar řadicí páky $2$
Fun faktor $1$
Výsledná známka 1,5
Technické údaje
Motor: G37×
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3696
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 320 (235) / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5200
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 5,9
Spotřeba- kombinace (l/100 km): 10,4
Rozměry a hmotnosti:
Velikost kufru (l): 310
Objem nádrže (l): 76
Provozní hm. / nosnost (kg): 1665 / 445
Rozměr pneu: 225/50 R 18

TIP: Jak hodnotíme na AUTOFUN auta a proč?

Fotogalerie

  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 1
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 2
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 3
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 4
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 5
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 6
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 7
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 8
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 9
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 10
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 11
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 12
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 13
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 14
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 15
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 16
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 17
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 18
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 19
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 20
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 21
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 22
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 23
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 24
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 25
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 26
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 27
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 28
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 29
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 30
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 31
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 32
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 33
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 34
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 35
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 36
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 37
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 38
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 39
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 40
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 41
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 42
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 43
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 44
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 45
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 46
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 47
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 48
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 49
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 50
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 51
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 52
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 53
  • Test: Infiniti G37x - Nebezpečně ve formě: fotka 54

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Samozrejme "neregistrovaný" 06.06.2009  22:02
Re: Od pramena Kuba2k 03.03.2009  14:19
Re: Samozrejme babo83 02.03.2009  14:06
ee 695 01.03.2009  21:32
Re: Od pramena 3er 28.02.2009  11:48
Samozrejme Me_Myself_and_I 28.02.2009  03:03
Od pramena benzme 27.02.2009  13:35
Re: A co cena? Shr3k 27.02.2009  13:04
Re: Srovnání s BMW Michal Fokt 27.02.2009  12:25
Re: Infinity %Transporter 27.02.2009  11:42
Re: Infinity 3er 27.02.2009  10:36
A co cena? Corgon 27.02.2009  10:09
Srovnání s BMW Kebab 27.02.2009  09:29
Re: Infinity %Transporter 26.02.2009  19:17
Re: Infinity Michal Fokt 26.02.2009  18:34
Další test epsyn5 26.02.2009  18:33
Re: Infinity riderhenry 26.02.2009  18:16
Re: Infinity %babo 26.02.2009  16:05
Re: Infinity %babo 26.02.2009  15:47
Re: Infinity %Transporter 26.02.2009  15:45
Re: Infinity Kuba2k 26.02.2009  15:44
Re: Infinity %babo 26.02.2009  15:05
Re: Infinity Michal Fokt 26.02.2009  13:35
Infinity %Transporter 26.02.2009  12:48
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek: