Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?

Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: titulní fotka Hned od prvního pohledu je jasné, že tento skútr je opravdu „stylovka“. Designem má blízko k elegantním italským retro strojům, technikou je však na špičkové japonské úrovni. Jaký tedy opravdu je?

Design u tohoto skútru je propracovaný po všech stránkách. Uhlazený, komfortní a přitom něčím výjimečný. Vhodně zvolená barevná kombinace černého metalického laku a vínového sedla s některými detaily u námi testovaného kusu je opravdu elegantní.

Přístroje na „palubní desce“ vystihují veškeré potřebné údaje. Dominantní tachometr je obklopen po stranách palivoměrem, teploměrem, směrovkami, hodinami a v neposlední řadě také kontrolkou s nápisem FI, neboli fuel injection. Komu by nestačila úložná přihrádka pro peněženku či mobil před koleny řidiče nebo prostor pod sedlem, kam se mimo jiné vleze i integrální přilba, najdete v základní výbavě také zadní nosič na kufr.

Srdcem tohoto městského vozítka je kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec o objemu 125 ccm naladěný na necelých 14 koní a zasazený do dvojitého páteřového rámu. Díky této pohonné jednotce osazené vstřikováním paliva je skútr schopen upalovat až stokilometrovou rychlostí a stejně tak hbitě startovat z křižovatek v městském provozu.

Výkon je přenášen pomocí variátoru na zadní kolo o rozměrech 130/70 – 13, které je brzděno bubnovou brzdou. Přední kolo má rozměry 110/70–13 a je osazeno kotoučovou brzdou o průměru 220mm. Celková suchá hmotnost 126 kg se po naplnění provozními kapalinami a osmilitrové nádrže ještě mírně zvedne, stále je však přijatelná pro pohodlné manévrování.

Příjemný posaz na prostorném sedle oceníte ihned po vyjetí. Vděčni mu však budete teprve po delší projížďce. Ani po 80ti kilometrech nehledáte jinou, pohodlnější polohu na sedadle a není problém spolykat i několik desítek kilometrů denně. Motor má plynulý chod a zátah odspodu vám umožní zábavné starty z křižovatek a proplétání se městským provozem. Jakmile se dostanete za město, není problém držet si rychlost kolem 90ti kilometrů v hodině i do kopce.

Honda u tohoto skútru použila systém brzd CBS, neboli brzdový asistent, který rozkládá brzdný účinek mezi přední a zadní kolo, což je vhodné především pro začínající jezdce. Brzdění je tak jednoduché a účinné za každé situace. Na plynulých vlásenkách okresních silnic jistě oceníte příjemný, avšak celkem tuhý podvozek umožňující i mírně sportovnější jízdu. Maximální rychlost se pak pohybuje kolem 115km/h a i při této rychlosti se skútr chová velice přívětivě. Při parkování v kopci je na zadní brzdě k dispozici i systém parkovací kolíbky, který však vzhledem k absenci bočního stojanu postrádá význam.

Závěr, spotřeba, plusy a mínusy

Spotřeba udávaná výrobcem je 3 l naturalu na100 km, což se velmi blíží skutečnosti a jezdit v průměru kolem tří litrů není žádný problém. V testu jsme najezdili přes 400 km a průměrná kombinovaná spotřeba byla 3,2 l / 100 km, což s nádrží na 8 l paliva umožní slušný dojezd až 250 km. O úsporu pohonných hmot se v tomto případě stará především zmíněné vstřikování paliva.

Za cenu 75 tisíc korun u nového skútru je to určitě výhodná koupě, která podtrhne Váš osobitý styl. I v případě, že bydlíte kousek za městem vás vždy spolehlivě dopraví do místa určení, přičemž kvality japonského výrobce netřeba představovat.

Plusy a mínusy:
+ motor
+ komfortní posaz, pohodlné sedlo
+ spotřeba
- systém parkovací brzdy

Technické informace

Technické údaje Honda PS125i
Rozvor / výška sedla 1 340 mm / 800 mm
Motor, objem 4dobý jednoválec, 125 ccm
Počet ventilů / chlazení 2/ kapalinou
Výkon 10.1 kW (14 koní) při 9 000 ot./min
Točivý moment 11.5 Nm při 7 000 ot./min
Převodovka variátor
Kola (vpředu/vzadu) 110/70 R13, 130/70 R13
Brzdy (vpředu/vzadu) 1× kotouč 220 mm / buben
Přední vidlice teleskopická vidlice
Zadní odpružení dva tlumiče
Nádrž 8 l
Spotřeba v testu 3,2 l
Suchá hmotnost 126 kg

Testovaný skútr Honda PS125i můžete pořídit za 42.000 Kč. Více informací na webu Scootland.cz – skútry, scooter tuning, servis, náhradní díly. Děkujeme Hynkovi Přidalovi za půjčení skútru na redakční test.

Autor textu a fotografií: David Kárný

Fotogalerie

  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 1
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 2
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 3
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 4
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 5
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 6
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 7
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 8
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 9
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 10
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 11
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 12
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 13
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 14
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 15
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 16
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 17
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 18
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 19
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 20
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 21
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 22
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 23
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 24
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 25
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 26
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 27
  • Test: Honda PS125i - moderna nebo retro?: fotka 28


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Prosím o radu riderhenry 25.01.2010  17:58
Re: Prosím o radu petrumr 25.01.2010  17:39
Prosím o radu TeeJay 25.01.2010  11:54
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 15579 | Zobrazit seznam všech anket