Test: BMW 335i Coupe

Test: BMW 335i Coupe: titulní fotka Když jsem jel s 335i naposledy, moc nadšený jsem z ní nebyl. Měla automat a aktivní řízení. Teď nemá ani jedno z toho a docela si tím napravila reputaci.

Znám spousty lidí (včetně mě), kterým se z trojkové řady nelíbí nic kromě kupé a takhle karosářská varianta naopak moc. A což teprve v téhle barvě. Zatracená bílá! Měl jsem tuhle barvu na sporťácích rád dávno předtím, než se z ní stala módní záležitost a teď můžete potkat v bílé vše od transita přes Q7 až po smart. To je skoro na žalobu. Ale co, trojkovému kupé fakt sluší, tím spíš, že na tomhle autě budete těžko hledat vizuální chyby, ať už jde o detaily nebo celkové proporce. Snad jen ta 18“ kola jsou nějak zapadlá v karoserii, ale to mě fakt nechává v klidu.

U bavoráků jste si vždycky mohli být jistí tím, že vás v kabině čeká na danou třídu zoufale málo místa a nízký posaz. Usedám do 335i a to místo souhlasí. Člověk se uvnitř cítí asi jako v děloze – prakticky ve všech směrech jste v kontaktu s nějakou částí interiéru, ale je to vlastně docela příjemné. Ale co se stalo s tím nízkým posazem? Tedy ne, že by se v trojce nesedělo až na podlaze, jen je ta podlaha v místě sedadla o dost výš, než v místě pedálů. Výsledkem toho je, že se v celé řadě aut střední třídy dá najít posaz nižší. Pokud jste narostli do výšek pilotů F1, může vám to být jedno, já bych ale se svými 183 cm mohl sedět i níž. S nastavením volantu už ale problém nemám a parádní je i rozsah seřízení sklonu sedáku. Pokusné zapření se do opěradla ale jasně signalizuje, že boční vedení v zatáčkách nebude takové, jaké by mělo být. Chybí totiž opora v ramenní oblasti, takové E Coupe od Mercedesu má standardní sedadla lepší … a posaz ostatně taky. Levačkou uchopím malý a krásně masivní volant a po stisku startovacího tlačítka kabinu vyplní zabzučení řadového třílitrového šestiválce.

Co umí BMW náramně, je postavit auto tak, že jej opravdu musíte řídit. Poznáte to už při sešlápnutí tuhé spojky, pootočení tuhého řízení a posunutí řadicí páky v tuhé kulise. Přitom mě překvapuje, jak hodné to auto současně umí být v nízkých rychlostech. Šestiválec hučí jen decentně a přestože je pérování testované verze pěkně tvrdé, typicky bavoráckým způsobem ztlumí většinu běžných nerovností.

Motor máme na provozní teplotě, tak může pedál konečně dolů k podlaze. O dvouturbovém třílitru se říká, že u něj přeplňování prakticky nepoznáte. Ale nevěřte tomu, je to jen fáma, způsobená tím, že už šestiválec sám od sebe má docela dobré parametry, takže auto prakticky v každých otáčkách okamžitě zabere a začne akcelerovat. Turba se připojí následně a zejména v nízkých otáčkách jim to trvá docela dlouho, přičemž pod 2500 otáčkami s jejich asistencí raději vůbec nepočítejte. Jakmile se ale turba nadechnou, kupé vyrazí s obrovskou chutí a charakteristikou lokomotivy vpřed. Ne, kdovíjakou špičku od biturba opravdu nečekejte, tenhle motor sází na drtivou sílu newtonmetrů ve středním pásmu od 2500 do 5000 otáček. Hnát motor výš vám sice pocitově nepřinese lepší dynamiku, ale zato parádní zvuk. Omezovač zasahuje v 7200 otáčkách, což je na turbomotor docela slušný výsledek.

Síla motoru mě prakticky nenutí řadit a s pákou kvedlám jen proto, že mi to ke sporťáku tak nějak patří. Ostře a dostatečně dynamicky se svezu, ať jedu na trojku nebo na pětku. A to je dobře, protože dráhy jsou sice krátké, ale úporné odpory neutrální polohy příliš nezjemní ani meziplyny a při rychlém řazení dochází v dorazech kulisy ke kmitání páky. Když k tomu přidám pro mě naprosto neergonomický tvar řadičky, dojem z manuálu není kdovíjaký, na druhou stranu je to však stále mnohem lepší varianta než automat.

Jenže jakmile se před vámi objeví klikatá okreska, všechny výše uvedené výtky se rázem stávají nepodstatnými. Je třeba vypnout systém kontroly trakce, s nímž je systém jízdní stability přehnaně horlivý a můžeme vyrazit. To, co přichází, je ztělesněním toho, čemu se říká řidičský zážitek. Auto vyžaduje veškerou řidičovu pozornost, volant je nutné držet oběma rukama, protože zpětná vazba od kol, se mi co chvíli snaží vyrvat volant z ruky (občas dokonce znemožňovala pustit pravačkou volant kvůli řazení), do toho již zmíněné tuhé ovládání spojky, převodovky i brzdového pedálu. Nádhera!

Tohle všechno dokáže parádně vtáhnout do děje, zvlášť když podvozek funguje opravdu špičkově. Trojce se sice kvůli nemalé váze nechce do ostřejších zatáček tak, jak bych čekal, to je ale asi tak to jediné, co lze šasi vytknout. Tedy snad ještě odskakování na nerovnostech, ale to už k tvrdým podvozkům patří; navíc se po odskočení ihned poslušně vrátí do zvoleného směru. Karoserie se téměř nenaklání a řidič dostává z podvozku naprosto všechny informace o tom, co se právě děje s kterým kolem. Na výjezdech ze zatáčky lze před spolujezdcem zamachrovat lehkým smýknutím zádě, nebo jen jednoduše využít toho, že u zadokolky lze přidat plyn o chvíli dříve než u auta s pohonem předních kol. Snad jen kompletní vypnutí stabilizace bych nedoporučoval řidičům, kteří nemají zadokolku opravdu v ruce, turbem nafoukaných newtonmetrů může být přece jen více, než by se dalo zkrotit… Ostatně 335i nabídne spousty zážitků i tak. A to jsem se ještě nezmínil o brzdách s vynikajícím účinkem a úchvatnou dávkovatelností. Jen mi přijde škoda, že jinak přesnému a komunikativnímu řízení chybí strmost, možná by se pánové z Mnichova mohli inspirovat u již jednou zmíněného E Coupe.

Vozy značky BMW kolem sebe už mají jakousi gloriolu dokonalosti a 335i není výjimkou. Jenže tak to není. Ve spoustě ohledů najdete u konkurence lépe odvedenou práci. Jednu věc ale tomuhle BMW upřít nelze – tu orientaci na řidiče, schopnost poskytnout mu nevšední zážitky za volantem, vykoupené tím, že se za volantem opravdu nadře. A to je v dnešní době sterilních a „user friendly“ přibližovadel něco, co by se mělo vyvažovat zlatem.

  BMW 335i
Motor 1,57
Výkon $1$
Odezva plynu $2$
Zvuk motoru/výfuku $2$
Pružnost $1$
Rozložení pedálů $1$
Ochota vytáčet se $2$
Redline $2$
Převodovka 2,50
Přesnost řazení $2$
Snadnost řazení $3$
Vůle v kulise $3$
Délka drah $2$
Jízdní vlastnosti 1,63
Přilnavost přední/zadní nápravy $2$
Stabilita zadní nápravy $1$
Nedotáčivost/pře­táčivost $2$
Náklony v zatáčkách $1$
Chování na nerovnostech $2$
Přesnost řízení $1$
Strmost řízení $3$
Účinek posilovače $1$
Brzdy 1,00
Nástup $1$
Účinek $1$
Dávkování $1$
Stabilita zádě $1$
Komfort 1,75
Odhlučnění podvozku $1$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $2$
Tlumení přejezdů nerovností $2$
Interiér 2,17
Velikost volantu $1$
Tloušťka věnce volantu $1$
Poloha za volantem $3$
Rozměry sedadel $1$
Boční vedení sedadel $3$
Tvar řadicí páky $4$
Fun faktor $1$
Výsledná známka 1,7
Motor: BMW 335i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 306 (225)/5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1300–5000
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 5,5
Spotřeba- kombinace (l/100 km): 9,1
Rozměry a hmotnosti
Velikost kufru (l): 440
Objem nádrže (l): 63
Provozní hm. / nosnost (kg): 1675 / 405
Rozměr pneu: 225/40 r 18 + 255/35 R 18

Děkujeme za možnost focení v areálu zámku ve Ctěnicích.

TIP: Jak hodnotíme na AUTOFUN auta a proč?

Fotogalerie

  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 1
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 2
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 3
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 4
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 5
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 6
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 7
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 8
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 9
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 10
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 11
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 12
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 13
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 14
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 15
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 16
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 17
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 18
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 19
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 20
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 21
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 22
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 23
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 24
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 25
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 26
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 27
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 28
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 29
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 30
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 31
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 32
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 33
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 34
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 35
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 36
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 37
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 38
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 39
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 40
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 41
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 42
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 43
  • Test: BMW 335i Coupe: fotka 44

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: BMW Zbysek01 13.06.2009  10:52
Re: BMW %maxo 12.06.2009  17:29
Re: BMW riderhenry 12.06.2009  15:30
Re: BMW Zbysek01 12.06.2009  13:18
Re: BMW riderhenry 12.06.2009  10:36
Re: BMW Zbysek01 12.06.2009  07:46
Re: BMW Mr. Green 11.06.2009  14:47
Re: neries ich %maxo 11.06.2009  00:54
Re: neries ich riderhenry 10.06.2009  23:06
neries ich %maxo 10.06.2009  22:23
Re: BMW riderhenry 10.06.2009  21:48
Re: BMW %babo 10.06.2009  18:02
Re: BMW riderhenry 10.06.2009  10:38
Re: BMW Zbysek01 10.06.2009  07:49
oprava NICKu Turbozloba 09.06.2009  22:01
Re: teploměr oleje Turbuzloba 09.06.2009  21:58
Re: baby m3 %maxo 09.06.2009  16:18
Re: baby m3 Ferok 09.06.2009  13:58
baby m3 chos 09.06.2009  10:19
Re: BMW %babo 08.06.2009  13:06
Re: BMW Enthusiastic.driver 07.06.2009  02:23
Re: BMW riderhenry 06.06.2009  23:31
Re: BMW stany 06.06.2009  21:58
Re: ja som s nim spokojny stany 06.06.2009  21:56
Re: BMW riderhenry 06.06.2009  20:01
Re: BMW Zbysek01 06.06.2009  19:55
Re: nerozumim Zbysek01 06.06.2009  19:55
BMW repi 06.06.2009  18:09
iluýt hmgcf 06.06.2009  15:56
Re: autor clanku...... %maxo 06.06.2009  14:33
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12784 | Zobrazit seznam všech anket