Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun

Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: titulní fotka Ferrari Testarossa včetně dvou evolucí 512 TR a F512M bylo posledním modelem značky, který měl plochý dvanáctiválec umístěný za sedadly. Jedno je teď na prodej.

Testarossa získala své jméno po legendárním sportovním prototypu z konce 50. let. Moderní verzi charakterizovalo výrazné žebrování na bocích i zádi včetně koncových světel. Poháněl ji motor DOHC objemu 4942 cm3 s výkonem 287 kW (390 koní). Agregát měl rudě nalakovaná ventilová víka a vstřikování Bosch K-Jetronic. Klasikou byla v té době pětistupňová manuální převodovka. Podvozek s rozvorem 2550 mm vyznával všechna kola zavěšená nezávisle na lichoběžnících nestejné délky, na obou nápravách bychom našli vinuté pružiny, stabilizátory a čtveřici hydraulických kotoučových brzd. 4,49 m dlouhá kupé se uměla rozjet až na 290 km/h.

RM Sotheby's nabídnou jeden vůz ročníku 1991 v arizonském Scottsdale. Jedná se o exemplář čísla podvozku ZFFSM17A3M0087482 a motoru 25696 z poslední série před modernizací. Dražený atypicky stříbrný kousek měl jen dva majitele. Prvním byl Luigi Della Grotta, kanadský importér vozů z Maranella.

Rodilý Ital pracoval za druhé větové války jako mechanik, poté se přesunul do Argentiny a nakonec na sever, do Quebecu. Na začátku šedesátých let minulého věku přesvědčil Enza Ferrariho, aby značka vstoupila na kanadský trh. Jeho vytrvalost se vyplatila, Della Grotta totiž podnikl celkem dva neúspěšné pokusy. Až napotřetí dostal od prodejního šéfa Ameriga Manicaldiho povolení se s Enzem setkat, předtím ho na audienci k němu vůbec nepustil, takovou myšlenku považoval za hloupou… Enzo si myslel, že kanadské klima je pro jeho vozy příliš tvrdé, ale nakonec dal zelenou…

Auto dovezlo do severoamerické země jeho vlastní obchodní zastoupení. Della Grotta jej ovšem nikdy nenechal přihlásit, pouze bylo k vidění v jeho showroomu a na několika výstavách a klubových akcích, sám si totiž jeden takový v roce 1990 v zemi javorového listu založil.

Registraci Testarossy provedl až druhý majitel, který si krasavce pořídil z Della Grottovy pozůstalosti v dubnu 2012. Ten také nechal v servisu Monaco Prestige v Saint-Laurent vyměnit akumulátor, olej a palivový filtr. Loni v březnu prošlo na stejném místě u Luigiho dvorního mechanika Ralpha Mastromonaca repasí motoru, ten šel ven a dočkal se nových rozvodových řemenů, těsnění a brzdy výměny hadic. Pak byl vůz konečně přihlášen k provozu, po čtyřiadvaceti letech od svého vzniku!

Není divu, že má najeto jen necelých 4.900 km (v Kanadě se nepoužívají imperiální jednotky, ale metrický systém jako i nás). Supersport se bude dražit ve čtvrtek 28. ledna 2016 a aukční dům za něj požaduje od 200 do 250 tisíc dolarů (5–6,3 milionu korun). Nemá původní sedačky, ale už Della Grotta je nahradil jinými. Nepostrádá samozřejmě veškerou dokumentaci včetně manuálů ani sadu originálního nářadí.

Fotogalerie

  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 1
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 2
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 3
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 4
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 5
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 6
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 7
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 8
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 9
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 10
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 11
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 12
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 13
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 14
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 15
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 16
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 17
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 18
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 19
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 20
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 21
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 22
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 23
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 24
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 25
  • Stříbrná Testarossa po kanadském importérovi stojí 5 milionů korun: fotka 26

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12784 | Zobrazit seznam všech anket