Spy Photos: Volkswagen XL1

Spy Photos: Volkswagen XL1: titulní fotka První litrové auto se stává skutečností. Komu by se nelíbilo jezdit za litr na sto, že?

Dobře, tohle není zrovna zpráva na web jmenující se Autofun, aspoň tedy ne na první pohled. Pokud si ale uvědomíme, že díky nejúspornějšímu vozu z nabídky koncernu Volkswagen je možné udržovat ve výrobě také nejnenažranější káru, kterou je dvanáctiválcové Lamborghini (při pominutí Bugatti), dostává XL1 a jeho sériová výroba nový rozměr. Bohužel Brusel je neúprosný a podobné analogie můžeme vysledovat i jinde (AMG vs. Smart, Panamera Diesel vs. 911 GT2 RS).

Na druhé straně může být FUN i jízda na spotřebu (drsná zábava $1$). A donutit ukazatel průměrné spotřeby ukazovat pod jeden litr na sto kilometrů musí být super. V XL1 by to neměl být větší problém, jelikož kombinovaná spotřeba by měla být na hodnotě 0,9 l, což znamená emise CO2 pouhých 24 g/km. A jak se vůbec něco může dostat na takto nízkou hodnotu? No, první věc je vyklepat povrchové panely karoserie do vhodného aerodynamického tvaru a druhá…zahodit mo­tor.

Sice s tím motorem to není tak úplně pravda, i když o dvouválcovém turbodieselu s objemem 0,8 l by mohly padnout poznámky typu motorek ke stěračům, ale to já nedělám $2$. Zde je totiž spojen ještě s elektromotorem, takže když se vezme naftových 47 koní a 121 Nm, elektrických 27 koní a 100 Nm spolu se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem zadních kol a hmotností 795 kg, tak…to stejně stovku nedá za méně než 11,9 s.

A to i aerodynamika má skvělé hodnoty, součinitel odporu je pouze 0,186 a čelní plocha je také malá (šířka 1682 a výška pouhých 1184 milimetrů). Zdá se mi, že by to mělo jet rychleji. Asi to opravdu nebude auto pro zábavu. Přitom má vzhůru výklopné dveře.

Výroba se pomalu rozběhne během příštího roku, kdy by měla vzniknout první padesátikusová série a následně snad i další několika tisícová. Měli bychom jim držet palce, ať to zvládnou…a šetřit na ty Lamba $5$. A ještě poznámka k fotkám: neděste se, zadní kola budou zakrytovaná.

Fotogalerie

  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 1
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 2
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 3
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 4
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 5
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 6
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 7
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 8
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 9
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 10
  • Spy Photos: Volkswagen XL1: fotka 11

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
nZukAhPOLs gbGOTsDGwRBcW 16.12.2012  19:00
... unn4m3d 06.11.2012  23:46
Re: no.. Lookyn 06.11.2012  21:31
Re: no.. J@W 06.11.2012  17:04
no.. mustafa 06.11.2012  16:06
ZHS Hrubis 06.11.2012  10:23
Re: Zrychlení J@W 06.11.2012  09:40
Re: Zrychlení Czerwik 06.11.2012  09:31
Zrychlení J@W 06.11.2012  09:28
?.) bubob 06.11.2012  09:08
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12609 | Zobrazit seznam všech anket
 

Navigace:


Přihlášení - Registrace »