SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift

SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: titulní fotka Na letošním ženevském autosalonu měla premiéru modernizace standardních verzí SEATu León a nyní španělská automobilka odhalila podobu faceliftovaného provedení ostrého Leónu CUPRA.

V současné době to při modernizaci některých zástupců koncernu Volkswagen vypadá, jako když designéři hrají se zákazníky hru najdi pět (někdy i méně) rozdílů, čehož nejskvělejším důkazem je prozatím Audi A6 allroad quattro, u nějž netrénované oko bez větších potíží přehlédne nové světlomety a zpětná zrcátka.

Ve Španělsku se při modernizaci Leónu CUPRA pravděpodobně inspirovali právě u Audi, protože odhalit jej mají šanci prakticky jen majitelé současné verze a skutečně skalní fanoušci tohoto modelu a to i přesto, že změn na karoserii je poměrně dost.

Pokud před sebou nemáte pro srovnání dosavadní verzi, tak jen stěží odhalíte, že na voze je nový přední nárazník, u nějž se změnil tvar nasávacích otvorů a přibyla trojice malých otvorů pod maskou chladiče, která již nemá chromované rámování a dostala novou mřížku.

Na zádi se na první pohled prakticky nic nezměnilo, ale přitom je zde nové víko zavazadelníku s větším zadním oknem a novými zadní svítilnami. Posledním produktem modernizace exteriéru je nový design 18palcových litých kol.

V interiéru je upravený vzhled přístrojového panelu a středové konzoly, což jsou úpravy, které zasáhly i zbytek verzí modelu León a nový je i tříramenný kůží obšitý volant se zploštělou spodní části v barvě hliníku. Na přání bude k dispozici nové kožené čalounění s křížovým prošíváním.

Pod kapotou se změny neodehrávaly, takže budoucí majitelé se mohou těšit na přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 240 koní (177 kW), který Leónu CUPRA pomůže dosáhnout maximální rychlosti 247 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,4 s.

Zásadní technickou inovaci představuje standardně montovaný systém XDS, který je dalším rozšířením funkce stabilizačního systému ESP. Tento elektronický systém napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Systém XDS reaguje tak, že protáčející kolo přibrzdí.

Fotogalerie

  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 1
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 2
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 3
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 4
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 5
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 6
  • SEAT León CUPRA: téměř neviditelný facelift: fotka 7

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13928 | Zobrazit seznam všech anket