Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3

Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: titulní fotka Společnost Apex provozuje na Nürburgringu službu „Ring Taxi“, která lidem umožňuje svézt se v Zeleném pekle McLarenem 720S či BMW M3. A jak firma prozradila, její provoz je mimořádně drahý.

Začněme u McLarenu, u něj asi automaticky předpokládáte, že starat se o takový vůz bude nákladné. Pak vězte, že přesně je to 314.900 eur ročně, tedy 8,1 milionu korun. Malosériový supersport za rok objede 1.100 kol, což představuje 22.800 kilometrů.

Cena ročního provozu na Ringu se tedy pohybuje na stejné úrovni, jako je cena nového McLarenu. A to s ním vlastně ani nemůžete jezdit celý rok, trať je veřejnosti otevřená jen 172 dní v roce. Přes 4 miliony připadá na pevné náklady, o něco méně jsou vyčísleny provozní náklady.

Nový Stratos je tu. A s ním i známé barvy. Podívejte se na první zákaznické vozy

Například brzdové destičky vám vydrží pouze 54 kol, tedy 1.123 kilometrů, karbon-keramické kotouče pak 1.200 kol, tedy 24.960 kilometrů. Pneumatiky polyká tahle bestie s motorem uprostřed a s výkonem 720 koní (podle mnoha testů dokonce 750 koní) také rychle, vydrží jen 65 kol, tedy 1.352 kilometrů.

I přesto všechno je jízda v taxi levnější, než vyzkoušet si Zelené peklo s vlastním autem. Ale sám to i tak chápu, řídit na slavné trati je zkrátka jiné, než se jen vozit. Jedno kolo v McLarenu vyjde na 299 eur, tedy zhruba 7.700 korun. Roční zisk společnosti Apex za jízdy s McLarenem činí po zdanění 11.765 eur, tedy něco kolem 303 tisíc korun. Návratnost investice jsou tedy pouhá 4 procenta.

Možná si říkáte, že je to jen tím, jak je McLaren exotický a že s normálnějším autem by to takové nebylo? A co je normálnější auto na Ring, například BMW M3? No tak to máme štěstí, protože jedno takové generace F80 provozuje firma Apex také. A vyjde ji to ročně na 6 milionů korun.

Fixní náklady za licenci a pojištění jsou v tomto případě stejné, takže se v případě BMW ušetří opravdu na těch provozních, které vyjdou na necelé 2 miliony. BMW má ovšem výhodu, protože se do něj vejdou 4 sedadla, a tak se pasažéři svezou za méně peněz – jen za 269 eur, tedy necelých 7 tisíc korun. Auto ročně udělá kolem tisíce kol.

Fotogalerie

  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 1
  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 2
  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 3
  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 4
  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 5
  • Provozovatel Ring Taxi na Nürburgringu prozradil roční náklady na provoz McLarenu 720S a BMW M3: fotka 6


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.