Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní

Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: titulní fotka Porsche 959 je dnes sice především středem zájmu sběratelů, ale v Kalifornii nabízí k jeho designu citlivou modernizaci, projevující se ovšem o to výrazněji v jeho výkonech.

Porsche 959 představovalo v osmdesátých letech dvacátého století vyvrcholení vývoje evoluce vozů značky Porsche s motorem umístěným za zadní nápravou.

Kupé, které vycházelo z modelové řady 911, se pyšnilo pohonem všech kol a přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,85 l s výkonem 450 koní (331 kW) a točivým momentem 500 N.m. Tyto hodnoty byly více než dostačující k dosažení maximální rychlosti 317 km/h a umožnění akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,0 s.

Porsche 959 se svým elektronicky řízeným podvozkem ohromuje svými jízdními výkony i více než třicet let od svého vzniku, ale Bruce Canepa, který již více než tři desetiletí provozuje v kalifornském Scotts Valley svou vlastní společnost zaměřenou na závodní a klasické vozy z něj umí dostat ještě víc.

Veterán Auto.cz: Porsche 959 – král silnic

Bruce Canepa totiž vlastní bílé Porsche 959, které si pořídil v roce 1988 jako nové a od té doby si čas od času pohraje s jeho motorem i podvozkem. V roce 2000 tak představil svou první úpravu s výkonem zvýšeným na 584 koní (430 kW) a o pár let později následovalo naladění na 648 koní (477 kW).

V pořadí třetí generace úprav přinesla v roce 2016 za pomoci nových turbodmychadel Borg-Warner, sání, hlav válců s ventily, nastavení řídící jednotky a výfukového systému zvýšení výkonu na 773 koní (569 kW) a točivého momentu na 861 N.m. S těmito hodnotami má 959 zvládnout akceleraci z 0 na 96 km/h za 2,4 s a dosahovat maximální rychlosti okolo 386 km/h.

Kromě motoru byly provedeny úpravy i na podvozku a ten byl vybaven novými plynokapalinovými tlumiči v kombinaci s titanovými pružinami. Nová jsou navíc i kola, která zachovávají vzhled původních disků, ale lze na ně obout i současné moderní pneumatiky.

Od sériových Porsche 959 se pak tento exemplář odlišuje i čalouněním a obložením interiéru. To sice působí dojmem, že spolu s vozem ve druhé polovině osmdesátých let opustilo výrobní linku v Německu a je velmi dobře udržováno, ale ve skutečnosti jsou kůže i koberce kompletně nové a jejich zpracování i instalace do interiéru se odehrálo plně v režii společnosti Canepa.

Auto.cz: Supersporty od Porsche: 959, Carrera GT a 918 Spyder – Proč je jich tak málo?

V současnosti nabízí Bruce Canepa majitelům vzácného zástupce německé značky jeho kompletní modernizaci, jejímž výsledkem je Porsche 959 SC, u nějž zkratka v názvu znamená Sport Canepa a ukrývá se za ní kompletní proměna vozu.

Modernizace vozů je prováděna opravdu důkladně a s důrazem na každý detail. Porsche 959 je během ní kompletně odstrojeno a jeho karoserie zbavena původního laku, který je nahrazen novým podle představ majitele. Mechanické skupiny čekají výše zmíněné úpravy a stejné je to i s interiérem, který je navíc vybaven novým audio a navigačním systémem z nabídky Porsche Classic.

Canepa uvádí, že renovační proces karoserie zabere více než 500 hodin práce a v případě interiéru se pak jedná o více než 300 hodin. Výsledkem je ovšem klasik z osmdesátých let dvacátého století s kondicí a výkony nového supersportu, protože jeho přepracovaný motor může na nová 18palcová kola s designem původních 17palcových kol posílat až 800 koní (589 kW).

Společnost, kterou Bruce Canepa založil před více než třiceti lety, v současnosti vedle modernizace Porsche 959 nabízí zakázkové úpravy a stavby i jiných vozů, prodej, servis a renovace luxusních, sportovních a závodních automobilů, motocyklů i nákladních vozidel. Vedle těchto aktivit vlastní i muzeum motoristického sportu, v němž je řada slavných a vzácných závodních vozů.

Fotogalerie

  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 1
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 2
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 3
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 4
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 5
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 6
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 7
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 8
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 9
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 10
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 11
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 12
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 13
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 14
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 15
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 16
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 17
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 18
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 19
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 20
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 21
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 22
  • Porsche 959 SC je výsledek modernizace s výkonem až 800 koní: fotka 23


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
)))) Natali222 01.05.  17:08
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12752 | Zobrazit seznam všech anket