Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?

Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: titulní fotka Výměna motoru je jednou z několika cest, jak změnit charakter auta a přidat nějaké koně. Ovšem následující výměna motoru je na první pohled nepochopitelná. A neuctivá.

Znám například Felicii s motorem 1.8 Turbo z Octavie, v Británii do stejného modelu dali dokonce motor Volkswagen VR6. V takových případech je konečně zlepšení auta nezpochybnitelné.

Jenže my se dnes podíváme na výměnu vidlicového dvanáctiválce – a to ne jen tak ledajakého. Někdo se totiž rozhodl, že mu nestačí motor Ferrari V12 z jeho kupé 456 GT, ačkoliv prý nebyl rozbitý. Sice finální volba není špatná a kvality motoru Toyota 2JZ nijak nezpochybňujeme, ale asi by nás nenapadlo nahrazovat jím italskou dvanáctiválcovou atmosféru. Výměnou motoru to ale neskončilo, auto má i jiná (a popravdě dost ošklivá) přední světla.

Úpravce dal do Shelby GT350 dvě turba. Tahle bestie má více než 1300 koní

Originálním stavitelem je jistý Phil, i když auto nyní vlastní (a prodává) Justin Dodrill. Phil auto koupil v perfektně funkčním stavu. Ano, motor i převodovka fungovaly prý výborně. Jenže stejně se rozhodl, že pod kapotu napasuje 2JZ z Toyoty Supra. Chtěl totiž s autem jezdit denně do práce, což znamenalo denní nárůst o 100 mil (161 kilometrů) na počítadle.

A servis poctivého italského dvanáctiválce není levný. Když jsem mluvil s majiteli Ferrari, dají se za relativně rozumné peníze živit starší modely s V8, například 308 GTB nebo Mondial. Pak už si automobilka zřejmě uvědomila, že servisní práce jsou také slušným zdrojem příjmů. O dvanáctiválcích to navíc platí dvojnásob. Výměna za spolehlivý japonský motor, který se výkonově nenechá ve srovnání s Ferrari zahanbit, tedy najednou zní jako dost rozumný nápad.

Phil nejprve v autě ponechal i originální čtyřstupňový automat, ale kombinace si nerozuměla s elektrikou auta. Pak se tedy koupil Lexus GS300 a z něj použil se komplet motoru, převodovky a diferenciálu, který se napasoval do italské karoserie. Navíc byl použit i katalyzátor a všechny další věci, aby vůz splnil emisní limity v Kalifornii a auto se mohlo používat legálně. Dvanáctiválec Phil navíc dost výhodně prodal. Světla měnil proto, že neměl rád originální mrkačky. Jde o tuningové paraboly pro Toyotu Celica.

Nadšenec tak moc toužil po LaFerrari, že si jedno postavil. Jak se vám výsledek líbí?

Po čtyřech letech bezproblémového provozu jej ale stejně prodal Justinu Dodrillovi do Colorada. Ten auto příliš neměnil, pouze sehnal tlumiče z novějšího modelu 575M. S autem se mu prý jezdilo skvěle, díky motoru s polovičním počtem válců se prý chovalo mnohem lépe v zatáčkách. Reakce lidí ale byly různě, někteří jej ocenili za neotřelou změnu, jiným to připadalo jako prznění. Tedy alespoň na internetu, osobně se prý setkával jen s pozitivními ohlasy. Lidé jsou prý kombinací italské a japonské techniky fascinováni.

Auto je nyní na prodej přes aukční portál eBay. Můžete si jej pořídit za 45 tisíc dolarů, tedy v přepočtu na naše něco přes milion. Důvod prodeje je, že Dodrillovi dochází místo v garáži. Originální Lamborghini Murcielago a Pontiac Fiero s vyměněným motorem jej navíc baví přeci jen o něco víc, takže nakonec jde z domu právě tohle Ferrari.

Fotogalerie

  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 1
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 2
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 3
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 4
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 5
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 6
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 7
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 8
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 9
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 10
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 11
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 12
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 13
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 14
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 15
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 16
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 17
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 18
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 19
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 20
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 21
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 22
  • Podivná výměna. Majitel vyndal z Ferrari V12 a nainstaloval motor od Toyoty. Proč?: fotka 23


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
BLAZEN jakefuu 02.02.  18:04
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 15241 | Zobrazit seznam všech anket