Pagani Zonda R - to nejlepší na konec

Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: titulní fotka Jestli všechno půjde dobře, do roka by mělo Pagani představit nástupce modelu Zonda. Ale proč žít budoucností, když se právě světu ukázala Zonda R?

O voze Pagani Zonda Fmůžete říci cokoli, ale rozhodně ne to, že by jí chyběl výkon. Ale přestože zvládne Nordschleife za 7:27.82 a dokáže vyvinout boční přetížení 1,5 g, je to stále jen silniční auto s vysokou mírou komfortu a luxusu. Jenže jsou i tací, kteří by rádi ze zondy čas od času rádi dostalo maximum i na okruhu. A proto se zrodila Zonda R (mimochodem na popud jednoho italoamerického majitele pro jistotu tří „normálních“ aut této značky), pravděpodobně poslední variace na netypicky tvarovaný sporťák – a pochopitelně nejrychlejší.

Novinka z továrničky Horacia Paganiho vznikala docela dlouho. Již v září 2006 byly vytvořeny první nákresy, chvíli ale trvalo, než se k aktivitě rozhoupala AMG divize Mercedesu, která měla spolupracovat při vývoji lehkého vysokootáčkového motoru se suchou klikovou skříní, nízkým těžištěm a výkonem 750 koní (551 kW). Nakonec byla jako základ použita jednotka ze závodního vozu CLK GTR, s níž teď můžete na okruzích v plném zatížení najet 5000 km, aniž by potřebovala zásadní servisní zásahy.

Ačkoli se to na první pohled nezdá, Zonda R má ostatními modely shodných jen 10 % dílů a změnily se dokonce i základní proporce auta. Erko má o 47 mm delší rozvor, o 394 mm vzrostla délka auta a rozchod kol se zvětšil o 50 mm. Kvůli dosažení co nejnižší váhy se na Zondě R nešetřilo materiály jako je karbon, hořčík a titan. A ptáte se na technické podrobnosti? Inženýři se nenechali svazovat žádnými předpisy pro tu kterou závodní sérii a mohli si tudíž dovolit postavit skutečně nekompromisní náčiní.

Šestilitrový dvanáctiválec disponuje výkonem 750 k (551 kW) při 7500 otáčkách a točivým momentem 710 Nm, přičemž svou sílu přenáší na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Možná proto, že si můžete nechat vůz vyladit pro potřeby celé řady okruhových soutěží, jsou ale tato čísla jediná, která o voze výrobce zveřejnil. Tedy pokud vás zrovna nezajímá, v jakém pořadí dochází k zážehu jednotlivých válců: 1–12–5–8–3–10–6–7–2–11–4–9…

Fotogalerie

  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 1
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 2
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 3
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 4
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 5
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 6
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 7
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 8
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 9
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 10
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 11
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 12
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 13
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 14
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 15
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 16
  • Pagani Zonda R - to nejlepší na konec: fotka 17

Tapety na plochu

  • Pagani Zonda R
  • Pagani Zonda R
  • Pagani Zonda R

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ef efe 18.01.2009  20:00
wef ef 18.01.2009  19:31
adwawd Rosiman 18.01.2009  18:34
ew * dolejsi 18.01.2009  11:46
Re: Pekné oz 17.01.2009  11:16
Pekné Dennycowan 17.01.2009  00:08
Re: So sexy fan.mj 16.01.2009  14:42
Re: So sexy %Transporter 16.01.2009  14:31
So sexy Zephyr 16.01.2009  10:50
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

Volkswagen T-ROC

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13614 | Zobrazit seznam všech anket