Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle

Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle: titulní fotka Trh velkých sedanů se v osmdesátých letech rozšířil i o další značky, přidalo se například se Subaru Legacy nebo Lexus s modelem LS. Činilo se také Mitsubishi, které uvedlo druhou generaci sedanu Debonair.

Je velice pravděpodobné, že vám jméno Debonair nic neříká, u nás se dal totiž potkat velmi zřídka. Jeho druhá generace z roku 1986 každopádně měla i na svou dobu trochu výstřední a hodně hranatý design. Mitsubishi nabízelo sice bohatou výbavu plnou elektroniky, ale také pohon předních kol. To bylo možná jeden z důvodů, proč řada dosavadních fanoušků první generace s pohonem zadních kol (uvedená už v roce 1964) raději přešla ke konkurenci. Přesto si právě Debonair vybrali ladiči z firmy AMG.

Firmu AMG tehdy ještě nevlastnila automobilka Mercedes-Benz, i když právě úpravy stuttgartských aut byly její největší náplní práce. V roce 1986 se ale v AMG rozhodli vyzkoušet i úpravy aut z opačného konce světa. A tak vzniklo Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG.

Velké korejské sedany – Neklidné vody východního designu

Poznat je tenhle sportovní sedan už na první pohled. Má agresivnější nárazník a vytáhlé blatníky, litá kola a malé křídlo. Různě po autě najdeme hrdé nápisy AMG, například netradičně na zadních blatnících. Jiný byl i volant se znakem AMG na svém středu, jinak ovšem tento ovládací prvek moc krásy nepobral.

AMG v té době už mělo víc než slušnou reputaci a jistě byste čekali, že i Debonair bude mít nějaké dechberoucí parametry. Jenže to byla jeho největší slabina. Pod kapotou zůstal třílitrový vidlicový šestiválec a běžném výkonu 200 koní. To není zrovna vysoké číslo, zvlášť když si uvědomíte, že se tu bavíme o 1620 kg těžké předokolce. A navíc sportovní potenciál zabíjel čtyřstupňový automat a podvozek naladěný na komfortní jízdu. Pozitivem tak byla asi jen velká a pohodlná sedadla, která ale Mitsubishi nabízelo v Debonairu normálně.

Výsledkem byla cena přes 4,5 milionu jenů (asi 900 tisíc korun), což bylo tehdy na podobné auto trochu moc. Prodejní úspěchy se nedostavily a výroba byla potichu ukončena v roce 1989. Rok poté se objevil model Debonair V 150 AMG s prodlouženým rozvorem o 150 mm a cenovkou o 300 tisíc jenů vyšší. Malý počet exemplářů dělá dnes z auta sice raritu, stále ale dost nechtěnou.

Ostatně AMG se k autu ani nehlásí a v Japonsku si po roli v seriálu Gorilla také už moc slávy neužilo. Přesto AMG na tři diamanty nezanevřelo a uvedlo ještě upravené Mitsubishi Galant AMG. Tam už se ladil nejen vzhled, ale došlo i na decentní zvýšení výkonu. Ovšem ani to si skoro nikdo nepamatuje, mnohem známější je tovární Galant VR-4.

Fotogalerie

  • Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle: fotka 1
  • Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle: fotka 2
  • Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle: fotka 3
  • Nejen Mercedes, AMG kdysi spojilo síly i s Mitsubishi. A vzniklo tohle: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13909 | Zobrazit seznam všech anket