Na kolik vyjde údržba sbírky aut? Majitele téhle kolekce loni stála skoro dva miliony

Na kolik vyjde údržba sbírky aut? Majitele téhle kolekce loni stála skoro dva miliony: titulní fotka Sbírání aut zní jako velmi příjemná zábava. Samozřejmě bychom chtěli mít podobného koníčka, nebo se u nějakého šťastlivce nechat alespoň zaměstnat, abychom vozy leštili a čas od času projeli.

Poklady v garáži vyjdou na dost peněz a důkazem toho je i sbírka Harry Metcalfa. Možná ji znáte z videí Harry’s Garage na YouTube. Metcalfe je zakladatel magazínu Evo a také jeho redaktor. Doma má slušnou kolekci, a navíc patří k těm sběratelům, kteří se svými auty opravdu jezdí. Jeho výlet Testarossou do severní Afriky byl senzační.

Samozřejmě, že i Metcalfe nerad vyhazuje peníze jen tak zbůhdarma, ale taková sbírka něco stojí. Ostatně to si dovede představit každý, kdo má více než jedno auto. Za každé se musí platit pojištění, běžný servis a případné opravy. Jenže Metcalfova auta běžná nejsou, takže nejde o zanedbatelné su­my.

V Japonsku se chystá jedna z nejúžasnějších aukcí aut, co jsme viděli

Jen loni jej udržování jeho sbírky vyšlo na 64.530 liber, tedy necelých 1,9 milionu korun. To je celkem dost peněz bez ohledu na fakt, že kromě výše zmíněné Testarossy s dvanáctiválcem najdete v jeho garáži i Lamborghini Countach, Jaguar XE Project 8 a Lotus Esprit. Celkem má ve sbírce 16 aut a 14 motorek.

Poněkud překvapivé je, že nejvíce toho za loňský rok najezdil Rolls-Royce Silver Shadow, konkrétně přes 13 tisíc kilometrů. Absolvoval výlet za severní polární kruh a pak si jej hodně půjčoval Metcalfův syn. Před dlouhým výletem byl Rolls v servisu, aby byl v absolutně perfektní kondici – tento servis stál v přepočtu 130 tisíc korun. Ušetřit se povedlo na Jaguaru XJ Coupé, který se přehoupl přes 40 let a zmizela povinnost platit z něj daň.

Než se do garáže dostal speciální Jaguar XE, muselo mu jedno z aut uvolnit místo. Tím bylo Porsche Carrera GT2 generace 993. Ještě před tím ale jelo do servisu kvůli únikům oleje z převodovky a motoru, což Harryho stálo 22 tisíc liber (přes 600 tisíc korun).

Mimochodem, vozu se zbavil, i když bylo senzační na okruhu. Jenže na silnici je prý GT2 příšerná. Jaguar je v tomhle mnohem lepší, což se projevilo i na nájezdu. Ačkoliv je úplně nový, už má najeto přes 5.500 kilometrů a dostal i zimní pneumatiky.

Kolik stojí servis Aventadoru SV? Jeden vlastník se o to podělil

Velký servis dostalo i Lamborghini Espada, které letos slavilo 50 let od zahájení výroby a jelo na sraz do Itálie. Před tím prošlo servisem za 175 tisíc korun, aby cestu zvládlo. Přesto se nakonec přehřívalo, takže jej servis čeká i letos. Výlet do Švýcarska absolvoval i Countach a také tenhle ikonický supersport před tím dostal servis, tentokrát v ceně přes 200 tisíc korun. Dalších 75 tisíc stála nová sada pneumatik Pirelli P7. U Lamba je zajímavé, že na začátku roku byol ve studiu Top Gearu a později si jej půjčili i kluci z The Grand Tour.

Metcalfe původně předpokládal, že Testarossa v roce 2018 nebude potřebovat servis, ale nakonec se při natáčení pro The Grand Tour ozvaly z motoru divné zvuky. A dvanáctiválec musel z auta ven. Nakonec to všechno stálo v přepočtu 333 tisíc korun.

Novinkou u Harryho v garáži je i Lotus Esprit Turbo, který je prý lepší než Porsche 930 Turbo. Lotus v garáži nahradil Alfu Romeo 2000 GTV. Vedle Espritu stojí malý Elan, se kterým Harry nejezdí tak, jak by si zasloužil. Mnohem víc jej totiž baví Alfa Romeo Spider Duetto.

Jaguar F-Type Project 7 má nyní najeto 13.700 kilometrů a docela dost se s ním jezdí i v zimě. A proč také ne, když je to nové auto. Kupovaly se na něj tedy jen nové zimní gumy. Ještě levnější je Mercedes-Benz SL600 R129, se kterým není potřeba dělat nic. Stále ale Harryho natolik fascinuje, že má své místo v garáži jisté. Podobně je na tom i originální Fiat Nuova 500, s nímž se ale prý nejezdí vůbec. Stojí v garáži jako socha, jen na ozdobu.

Takového kamaráda hledáme! Muž koupil 22 stejných 911 GT3. Pro svoje přátele

Dvě místa v garáži jsou momentálně volná. Tím prvním je Mercedes-Benz SL R107, u něhož kdysi došlo k požáru v motorovém prostoru, a ještě se nevrátil ze servisu. Tím druhým je Land Rover z bondovky Spectre, se kterým prostě Harry nevěděl, co si počít. Sice vypadal skvěle, ale jezdilo se s ním prý příšerně. A tak Land Rover sbírku opustil.

Místo něj tedy koupil raději kombajn a traktor pro svou farmu. Jak vidíte, nebyl to pro Harryho tedy zrovna levný rok. Ale letos možná utratí méně. Sbírku totiž zvětšovat nechce, aby se všemi svými vozy mohl jezdit.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Blbost Orljonok 24.01.  17:38
Vstoupit do diskuse ›