Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem

Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: titulní fotka Američan Aniket Vardhan se pustil do přestaveb motocyklů klasické značky Royal Enfield. Zájemce o motocykl Musket určitě nadchne litrový V-twin.

Americký stavitel s indickými kořeny se specializuje na spojování jednoválců RoyalEnfield do jednoho motoru. Má za sebou již několik staveb, většinou ale šlo o spojení nižších objemů a motocykly vyráběl, dá se říct, pro zábavu.

Potřebné součástky si buď objednává přímo z Indie, nebo sám navrhuje a vyrábí. Za poslední dobu se jeho malá dílna rozrostla a nyní přijímá objednávky na zakázkové přestavby motorů, či celých motocyklů.

Jedním z prvních zákazníků byl i motocyklový novinář, sběratel a nadšenec v důchodovém věku, jehož jméno zůstává neznámé. Chtěl postavit dvouválec z málo jetého 500 ccm RoyalEnfield Bullet. Aniket měl podle vlastních slov se stavbou řadu komplikací, ale vše nakonec stihnul za zhruba 6 měsíců od objednání.

Hlavním problémem bylo docílit snadného startování. Elektriku zde nenajdeme, motorka má klasickou nakopávačku. Snadné našlapování bylo důležitým prvkem, jelikož zákazník není nejmladší a není ani zrovna v dobré fyzické kondici. Musel dlouho laborovat s kompresí v jednotlivých válcích, ale podařilo se to. Rám motocyklu je samozřejmě koncipován pro jednoválec, ale vejde se do něj i jeden válec navíc, takže zůstal v původním provedení.

Celkově ale jde o povedenou retro motorku, která ctí klasické rysy, jako jsou bubnové brzdy nebo „oldschool“ tlumiče. Podle slov zákazníka má Musket 1120 Magnum perfektní akceleraci a co je hlavní, našlápnout motor není problém i v jeho stavu.

Práce Aniketa Vardhana je pěkná, ale takovou motorku si koupí jedině pravý vyznavač klasiky. Koho by zajímaly postupy a technologická řešení, může zabrousit na www.musketvtwin­.com. Můžete si objednat vlastní stavbu, kde vás kompletní přestavba (dodáte funkční motocykl) vyjde na nemalých 13.000 dolarů (cca 275 tis. korun.

Fotogalerie

  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 1
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 2
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 3
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 4
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 5
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 6
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 7
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 8
  • Musket 1120 Magnum: Retro s pořádným motorem: fotka 9

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.