Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko

Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: titulní fotka Mugenu se povedlo téměř neuvěřitelné - dostal váhu kompaktního sportovního sedanu s motorem 2,2 l tam, kde byly před 20 lety hatchbacky se šestnáctistovkami!

Jaká auto asi tak dneska váží 1,1 tuny? No dobře, Chevrolet Spark a Smart Fortwo jsem zrovna nemyslel. Tak třeba Twingo RS 1.6 se k tomu asi blíží nejvíc – má 1050 kg. Takový VW Sciroccos oturbenou jednačtyřkou váží už 1320 kg a Civic Type R s dvoulitrem hmotní bezmála 1340 kg.

Jenže nízká váha je mnohdy důležitější než dechberoucí výkon a myslel si to nejen Colin Chapman, ale stejného názoru jsou i u Mugenu. Proto se rozhodli vyzkoušet, jak moc jde za vydatné podpory uhlíkového kompozitu odtučnit japonský sedan Civic Type R s výchozí hmotností 1270 kg.

Když se dali inženýři do práce, mnoho toho z původní karoserie nezbylo. Přední nárazník z karbonu ušetřil 2,5 kg, zadní nárazník 3,2 kg, lemy předních blatníků 1 kg, prahy 1,1 kg, zadní difuzor 0,16 kg, přítlačné křídlo 1,91 kg. Ale abychom jen netroškařili: přední dveře 31,8 kg, zadní dveře 29,8 kg, přední kapota 6,36 kg, střecha 6,5 kg, víko kufru 9 kg a sedadla 12,2 kg. Ale karbonem to jen začíná – díky tenčímu zadnímu sklu se váha snížila o dalších 3,25 kg a další úspory přineslo použití titanového výfukového potrubí od svodů až po koncovky a ze stejného materiálu jsou i pružiny. Nejlepší ale na celé úpravě je, že rozhodně nepřipomíná nějaký očesaný závodní speciál – jen se podívejte do interiéru…

Jenže redukce váhy nebyla jedinou náplní práce techniků. Původnímu atmosférickému (jak jinak) dvoulitru i-VTEC série K20 o výkonu 225 k při 8000 otáčkách a s točákem 215 Nm při 6100 ot/min bylo zvětšeno jak vrtání, tak zdvih, čímž bylo dosaženo objemu 2157 ccm. A tomu odpovídá i nárůst parametrů: výkon vzrostl na 260 koní (191 kW) při masakrózních 8250 otáčkách a točivý moment se zvýšil na 237 Nm při 6100 otáčkách. Dynamické parametry Japonci neuvedli, ale buďte si jistí, že to bude lítat…

Krocení výkonu budou mít na starosti brzdové kotouče o průměru 340 mm a vůz je obutý do speciálních osmnáctipalcových pneumatik Bridgestone Potenza RE070 RR o rozměru 225/40.

Tohle auto je plně funkční a na známém japonském okruhu Tsukuba dosáhlo času 1:04.906 min. Pro srovnání – výchozí sériový Civic Type R totéž zvládne za 1:07.494 minut.

Fotogalerie

  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 1
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 2
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 3
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 4
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 5
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 6
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 7
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 8
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 9
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 10
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 11
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 12
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 13
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 14
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 15
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 16
  • Mugen Civic RR Advanced Concept - Honda jako pírko: fotka 17

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: MUGEN CIVIC RR IXO 31.01.2009  01:49
Re: MUGEN CIVIC RR mr. deadlift 30.01.2009  00:21
Re: MUGEN CIVIC RR %Transporter 29.01.2009  16:06
MUGEN CIVIC RR Brando 29.01.2009  13:57
2,5 vteriny da_b0mb 29.01.2009  12:21
Re: kdyby byl.. v3jc3 29.01.2009  11:22
kdyby byl.. delph 29.01.2009  10:48
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12996 | Zobrazit seznam všech anket