Maserati GranTurismo MC: Závoďák pro gentlemany

Maserati GranTurismo MC: Závoďák pro gentlemany: titulní fotka Italská automobilka s trojzubcem ve znaku odhaluje konečnou podobu závodního modelu GranTurismo MC, který vychází z loňského konceptu GranTurismo MC Corse Concept.

Nové závodní Maserati GranTurismo MC je podle tiskových informací určeno pro jezdce gentlemany, kteří se chtějí účastnit seriálu GT4 European Cup nebo různých otevřených národních sérií.

První představení novinky vybraným zájemcům a novinářům má proběhnout 17. a 18. května na okruhu Paul Ricard a první ostré nasazení prostřednictvím soukromého týmu se odehraje v druhé polovině letošní sezóny. První dodávky soukromým týmům, které si objednají vozy z omezené série GranTurismo MC, mají být zahájeny v říjnu letošního roku, aby se jezdci mohli připravit na příští sezónu. Prodej vozů bude probíhat pouze prostřednictvím závodního oddělení Maserati Corse a základní cena bez daně je 135.000,– euro (zhruba 3.620.000,–Kč).

Zárukou kvalit nového závodního náčiní značky Maserati mají být zkušenosti s přípravou vozů MC12 pro seriál FIA GT a také skupinka jezdců, podílejících se na vývoji. Hlavní testovacím jezdcem od zahájení projektu v létě roku 2008 je Andrea Bertolini, který je oficiálním testovací jezdcem Maserati a také úřadujícím mistrem FIA GT s vozem Maserati MC12. Dalšími testujícími jezdci jsou Thomas Cremonini, který testuje sériové modely Maserati a Michael Bartels, zastupující Vitaphone Racing Team. Řady testovacích jízd se účastnil také bývalý jezdec F1, Ivan Capelli.

Základem pro závodní Maserati GranTurismo MC je sériový model Granturismo S. Okruhový speciál je dlouhý 4935,3 mm, široký 1914 mm, vysoký 1300 mm a má rozvor náprav 2940,7 mm. Což znamená, že oproti sériovému modelu došlo k prodloužení o 54,3 mm a snížení světlé výšky o 53 mm. Pohotovostní hmotnost se podařilo snížit z 1955 kg na 1400 kg.

Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru, k němuž automobilka prozatím neuvádí žádné bližší údaje. Pohonná jednotka prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky pohání kola zadní nápravy.

Brzdový systém má ocelové kotouče brzd o průměru 380 mm vpředu a 326 mm vzadu, do nichž se zakusují 6pístkové brzdiče vpředu a 4pístkové brzdiče vzadu. V blatnících mají své místo 18palcová kola. Karoserie vozu má ocelový skelet s povrchovými panely z karbonu a na zasklení všech oken je použit Lexan. V interiéru je ochranná klec, skořepinové závodní sedadlo s šestibodovými pásy a palubní deska z karbonu.

Fotogalerie

  • Maserati GranTurismo MC: Závoďák pro gentlemany: fotka 1
  • Maserati GranTurismo MC: Závoďák pro gentlemany: fotka 2


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13158 | Zobrazit seznam všech anket