Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate

Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: titulní fotka Poprvé se kódové označení objevilo už u ikonického modelu Miura. Ten dostal zkratku P400 kvůli objem motoru 4 litry a jeho umístění vzadu uprostřed.

Když v roce 1974 přišel na trh klínovitý Countach, dostal kód LP400, protože umístění motoru zůstalo, ale byl orientován podélně (longitudinale posteriore, proto LP).

Další změna nastala u modelu Diablo, který ve verzi VT nabízel pohon všech kol – systém pohonu se jmenoval Viscous Traction. Od modelů Murciélago a Gallardo se ale zkratka LP opět vrátila.

Když ji vysvětlíme na příkladu, tak označení LP610–4 u modelu Huracán znamená podélně uložený motor uprostřed (LP), výkon 610 koní (610) a pohon všech kol (4 za pomlčkou). Jenže smysl čísel občas někteří majitelé neznají a přijde jim složitý. Automobilka jim tedy vyjde vstříc, protože prý slovní označení Evo a Performante je „mnohem pochopitelnější a lépe umožňuje budovat značku.“ No dobrá, podobné marketingové řeči nás moc neberou, bude ale zajímavé sledovat, jak si tato dvě označení Lamborghini pojistí celosvětově na všech trzích.

Tohle je zřejmě nejlevnější Lamborghini Urus na světě. I poškozené stojí miliony

A to se ještě vedení automobilky nyní pře, zda je lepší Evo Performante, nebo Performante Evo, což prosazuje šéf Maurizio Reggiani. Naopak srozumitelné označení Superleggera, které označovalo odlehčenou silnější verzi modelu Gallardo LP570–4, se asi už nevrátí.

V jedné věci ale dáváme Lamborghini za pravdu. Jelikož se neplánuje výroba verzí s pohonem pouze zadních kol, pozbývá čtyřka na konci v číselném názvu smysl. Doufejme jen, že nakonec bude mít označení Lamborghini nějakou logiku a nedopadne to podobně jako u některých dalších automobilek.

Fotogalerie

  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 1
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 2
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 3
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 4
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 5
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 6
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 7
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 8
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 9
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 10
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 11
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 12
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 13
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 14
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 15
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 16
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 17
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 18
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 19
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 20
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 21
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 22
  • Lamborghini končí s typickým označením se zkratkou LP. Zákazníky prý příliš mate: fotka 23

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.