Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán

Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: titulní fotka Nejnovější lambo konečně zamíří i na závodní tratě. Huracány se budou prohánět po okruzích ve značkové Super Trofeo.

Kdy zamíří nejnovější raketa ze Sant'Agaty na okruhy? Již brzy! Lamborghini její premiéru načasovalo do kalifornského Carmelu na známý „The Quail, A Motorsport Gathering“. Akce Monterey Car Week každoročně vrcholí proslulou přehlídkou (nejen) veteránů v Pebble Beach.

Nejmladší býk ze závodní stáje se oficiálně jmenuje LP 620–2. Má tedy pohon pouze zadní nápravy a 620 koní (456 kW) v motoru, o deset víc než sériovka. Srdcem zůstává uprostřed uložený atmosférický vidlicový desetiválec objemu 5,2 l s přímým vstřikem. Stačí tahle malá výkonová posila? Určitě, protože Huracán pro dobývání vavřínů zhubl sto padesát a ještě k dvě kila k tomu… Váží tudíž 1270 kg. Bude s ním zábava, na to vemte jed! Na jeho vývoji mimochodem spolupracovali inženýři od Dallary, aby bylo jasno a při úpravách podvozku se tentokrát pánové Hliník a Karbon odstěhovali k italské Boloni. Šéf firmy Gianpaolo Dallara, který na vývoj dohlížel, u Automobili Lamborghini mimochodem pracoval v jeho začátcích před půlstoletím a podílel se na vývoji Miury!

Čtyřkolky v sérii sponzorované Blancpainem podle všeho pojedou i nadále, bude se však jednat o starší Gallarda LP 570–4. Specifikace nového Huracánu však odpovídá kategorii GT3 a tam jsou dle regulí jaksi auta s pohonem všech kol postavena mimo zákon. Stříbrošedý bolid se kromě italské trikolóry chlubí i logy Pirelli a Alcantara, takže je jasné, odkud pocházejí speciálně vyvinuté gumy a čím je asi tak čalouněn interiér. Ten nám automobilka dosud neodhalila. A od svých produkčních sourozenců se vůbec auto dost liší. Pryč jsou sice agresivní, ale uhlazené tvary, závodní speciál má úplně jinou příď s lízátkem a dalšími nastavitelnými aerodynamickými plochami po stranách nárazníku, díry v přední kapotě, nástavce prahů, hrdla nádrže hned za dveřmi a jiné vstupy vzduchu na bocích.

Vzadu trůní mohutné zadní křídlo, se kterým se dá hýbat v celkem deseti polohách podle charakteru okruhu. Dvojitá koncovka výfuku je umístěna centrálně hned pod větrací mřížkou, protože dole je vystaven na odiv nezbytný obří difuzor. Estetika šla stranou, na okruzích potřebujete hlavně funkčnost, tedy optimální teplotu brzd, motoru, pak také trakci a hlavně přítlak!

Závodní Huracány vyrazí do boje v příští sezóně, kdy ve značkové trofeji doplní výše zmíněná Gallarda. Pojedou svou vlastní kategorii v evropské, americké i asijské odnoži tohoto šampionátu.

Fotogalerie

  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 1
  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 2
  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 3
  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 4
  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 5
  • Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo: Závodní hurikán: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 15579 | Zobrazit seznam všech anket