Kawasaki off-road den 2009

Kawasaki off-road den 2009: titulní fotka Začátek letošní motorkářské sezóny začal trochu netradičně: pozvánkou na motokrosovou trať ve Vranově u Brna, kde byla čtveřice endur, dvě čtyřkolky a jedno pracovní vozítko Mule.

Velmi mě potěšila pozvánka od Kawasaki na otestování off-road motorek a čtyřkolek. A o to více, že se konala kousek od bydliště, takže odpadlo brzké ranní vstávání a cesta někam do Čech nebo sever Moravy.

Po příjezdu na motokrosovou trať ve Vranově u Brna mi bylo jasné, že o zábavu bude dobře postaráno. Na obloze bez mráčku jen jarní slunce, teplota okolo 20 C, dostatek pití a především zajímavá plejáda strojů. Kawasaki na tuto akci přivezlo dvojici endur KLX250, dvě čtyřkolky: KVF 360 4×4 a KVF 750 4×4 a praktické vozítko do terénu: Mule 4010 Diesel 4×4. Pro zájemce je připravena i ostrá krosová čtyřstovka nebo loňská dvoustovka. Po nezbytném podepsání formuláře se jdu převléknout do něčeho méně formálního a s helmou v ruce se nechávám zapsat na první jízdu.

Pro začátek jsem si vybral KVF 360 4×4. Menší ze dvou čtyřkolek pohání čtyřtaktní, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 362 ccm s výkonem 21 koní při 7 000 ot./min. Maximální točivý moment je 26 Nm v 4 500 otáčkách. Jedná se o pracovní čtyřkolku, proto je zde praktičtější automatická převodovka, možnost volby náhonu na zadní nápravu nebo 4×4 a uzávěrka diferenciálu. Při jízdě po motokrosové trati jdou čísla stranou, soustředím se jen na řízení. Tři kola po vyznačené trase mi nabídla dostatek informací o profilu trati a seznámení se se záludnostmi, zatáčkami a horizonty. Dobrá rozcvička na začátek dne, ale po nedávných zkušenostech s velkou čtyřkolkou se těším na KVF 750.

Ještě než přijeli všichni kolegové novináři, mám prostor osedlat „sedm-pade“ čtyřkolku. Na tu se těším jako malý kluk, protože motokrosová trať nabízí klopené zatáčky, prudké stoupání, zvlněné klesání a řadu ostrých horizontů, kde ti zkušenější předvádí slušné skoky. Kawasaki KVF 750 4×4 má oproti „jednoválcové konkurenci“ výhodu v pohonné jednotce: dvouválec V o objemu 749 ccm nabízí 50,4 koní od 6 500 ot./min a točivý moment 59,4 Nm při 4 500 otáčkách. Když to srovnám s jednoválcovým Suzuki Kingquad 750, který jsme měli před měsícem na test: výkon kolem 50 koní je naprosto stejný, ale Kawa měla lepší nástup a průběh výkonové křivky.

Přivírám hledí helmy, odbrzdím čtyřkolu a hurá na trať. První kolo je na seznámení mezi řidičem a vozidlem a věřte, čemu chcete, ale byla to láska na první zamáčknutí plynové páčky. Sedm-pade letí dopředu a parádní odpružení pobere řadu nerovností. Adrenalin stoupá každou zatáčkou, a když se mi v jedné chvíli odlepila všechna čtyři kola od země, šílenou radostí si řvu do helmy! Ale pozor, tahle kráska je k neutahání, má neustále chuť, ale potřebuje velmi krátké vodítko a silnou ruku. Když mi v předposledním okruhu při rychlejší jízdě z kopce dolů, kde byla řada příčných nerovností, řidítka málem „naliskala“, říkám si, že v nejlepším je dobré přestat. Odkroužím si ještě sedmé kolo v poklidném tempu a mizím z trati bez ztráty kytičky.

Propocené tričko je důkazem, že jsem se na trati nečichal k fialkám. Doplním tekutiny a jdu si pro foťák. Po pořízení několika desítek snímků se nechávám zapsat na praktické vozítko Mule. Pohonem tohoto pracovního stroje je pro Kawasaki netradiční dieselový tříválec o objemu 953 ccm. Výkon agregátu je naladěn na 24 koní a točivý moment je 52 Nm již od 2 800 ot./min. Popsat jednoslovně čtyřkolu sedm-pade? Jednoznačně „Adrenalin“. A co použít u Mule? Napadá mě jen „Legrace“. Vozítko sice dosahuje maximální rychlosti jen okolo 40 km/h, ale i to je na motokrosové trati pro Mule dost. Hopsám na sedačce při přejezdech nerovností, točím volantem do všech stran a když při dupnutí na brzdu málem helmou přerazím volant a šinu si to smykem z kopce dolů… Juchú, to je paráda :)

Vracím Mule zpět a neodolám opět vábení krásné „Sirény“. Jako v deliriu si opět nasazuji helmu a jdu k té jediné… Kawasaki KVF 750 4×4! Další příval adrenalinu, další perfektní zážitky, další řvaní do helmy. Co vám budu povídat, běžte si to vyzkoušet!

Motorky miluji, ale pouze ty silniční. Endura či krosky, to je pro mne uzavřená kapitola poté, co jsem v mládí z jedné krosky spadl a hubou zoral lán obilí. Ale podle reakcí ostatních kolegů novinářů se nová KLX250 povedla. Čtvrtlitrový jednoválec má 22 koní a 20,5 Nm a celá motorka má provozní hmotnost 138 kg. Prý se s ní dobře zatáčí a celkově je motorka dobře ovladatelná a příjemná.

Na závěr připojuji poděkování za pozvání na velmi vydařenou off-road akci Kawasaki firmě Asko KC s.r.o., www.kawaski.cz

Fotogalerie

  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 1
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 2
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 3
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 4
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 5
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 6
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 7
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 8
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 9
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 10
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 11
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 12
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 13
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 14
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 15
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 16
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 17
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 18
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 19
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 20
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 21
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 22
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 23
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 24
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 25
  • Kawasaki off-road den 2009: fotka 26


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
best money here best money here 06.04.2014  22:37
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13155 | Zobrazit seznam všech anket