Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja

Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: titulní fotka Kawasaki den se konal v krásné lokalitě okolo hradu Český Šternberk a hlavní hvězdou byla nová supersportovní krasavice: ZX-6R Ninja 2009. Jaký první dojem na nás udělala "Malá Ninja"?

Výhradní dovozce motocyklů Kawasaki do České republiky, společnost Asko KC, letos chyběla na výstavě Motocykl 2009, ale jak bylo deklarováno dopředu: „Připravíme pro novináře a zákazníky o to více akcí během sezóny“. První seznámení s off-road novinkami Kawasaki se konalo na motokrosové trati ve Vranově u Brna.

Minulý týden mi v mailu přistála pozvánka na představení asi nejžhavější novinky tohoto roku, supersportovní krasavice Kawasaki ZX-6R Ninja. Spolu s ní se na akci pořádané v krásné lokalitě okolo hradu Český Šternberk prezentovala řádně přepracovaná dvojice motocyklů: naked-bike ER-6n a polokapota ER-6f. A pro porovnání naladění řadového dvouválce v ER-6n (f) letos s předchozími roky tu stál Versys v jiskřivé oranžové metalíze.

Kolega Ondřej Helešic v neděli slavil narozeniny v rodině a v pondělí v předvečer akce mi volal, že se indisponován střevními problémy. Takže to celé zase zbylo jen na mně $2$ Cesta z Brna po dálnici D1 utíkala jako voda a připravená rezerva 30 min na nějakou tu kolonu (a že jich na D1 denně bývá) se naštěstí ukázala jako lichá a věnoval jsem ji výborné snídani v restauraci Parkhotelu. Následovala registrace jednotlivých jízd a hurá do sedel. Každý měl zhruba 45 min na obhlídku nejbližšího okolí, kde bylo v kopcovitém terénu hodně zatáček, ale pokud se chtěl někdo proletět nadzvukovou rychlostí, dálnice byla nedaleko.

Kawasaki ER-6f

První motorkou, kterou jsem měl na seznamu jízd, byla polokapotovaná ER-6f. Mašina designově vychází z předchozí generace, ale je zde několik kosmetických změn v kapotě, jako např. dvojitý světlomet nahradil původní sdružený. Velkým plusem je i přepracovaný tvar předního plexiskla, které u nového stroje pracuje výborně.

Menší šikovná motorka se dá jedním slovem nazvat, jako univerzál pro denní použití. Příjemný posez za řídítky je doplněn prostorným sedlem, kde je dost místa i pro spolujezdce. Nový je i digitální displej, kde jsou všechny potřebné údaje: rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, hodiny a různá počítadla kilometrů. Přepracovaný motor má novou elektroniku a změny nastaly i ve vstřikovací mapě. Díky tomu se zvedl výkon ve středních otáčkách a nástup už není tak lineární. Další změny se dotkly i podvozku, motorka dobře drží stopu a dovolí jezdci velmi mnoho.

Přeskočím dojmy z Versysu, protože ten jsme testovali loni, a také z nové ER-6n, kde se můžete těšit na redakční test v dohledné době. Pojďme na hlavní celebritu dne…

Kawasaki ZX-6R Ninja

Při pohledu na první oficiální fotky Kawasaki ZX-6R Ninja, modelový rok 2009, jsem si říkal, že „zelení mužíčci“ z Japonska snad faceliftovali novou desítku. Podobnost mezi supersportovní dvojicí motorek od Kawasaki je více než jasná: nové protažené přední světlomety, mezi kterými je velký vstup do air-boxu, jasně kopírují tvar velké sestřičky; stejně tak jako u ZX-10R se tlumič výfukového systému přesunul z pod sedla na pravou stranu za stupačku…

Jedno je ale jasné: nová šestka je oproti litru menší a je to znát v každém ohledu. Jak jsem si u ZX-10R chrochtal blahem, že se i s výškou 191 cm a hmotností daleko za 100 kg (no co? I urostlí Moraváci jezdí na supersportech) všude srovnám, po usednutí za řídítka šestky je všechno špatně. Stupačky moc vysoko, řídítka pomalu u kolem, no děs. Po prvních kilometrech si sice začínám zvykat, ale těch necelých 45 min mi nestačí k tomu, abych si jízdu dokonale užil, aniž bych poposedával a hledal správnou pozici. Doporučení: máte-li nad 180 cm, zapomeňte na tuhle krasavici a běžte do ZX-10R.

Tip: Přečtěte si redakční test Kawasaki ZX-10R Ninja.

Co skrývá nová ZX-6R Ninja pod sukněmi? Pohonnou jednotkou je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 ccm. Nový odlehčený agregát je silnější, oproti předchozí generaci se výkon zvedl o 4 koně na celkových 135 k v 14 000 ot/min. Maximální točivý moment zůstal téměř nezměněn: 66,7 Nm v 11 800 ot/min odpovídá konkurenci v této třídě. V praxi musím potvrdit, že chuť jít do otáček je excelentní a výkonu je cca od sedmi tisíc otáček vždy dostatek.

Sice se musí držet víc v otáčkách, ale věřte mi, ona to má ráda. A jak božsky u toho řve a ječí!

Sice se musí držet víc v otáčkách, ale věřte mi, ona to má ráda. A jak božsky u toho řve a ječí! Musí se nechat, že zvukový projev nové šestky je „nakřáplý“, obdobně, jako u desítky, ale zrovna tohle já rád. Nejde o žádný splašený mixér, ale o pořádný řízný zvuk.

Co dodat? Rám tvoří lehčí hliníkový odlitek, který má vyšší tuhost, a kompletně nastavitelný podvozek: vpředu je obrácená vidlice o průměru 41 mm = jde o úplně novou vidli od Showy s označením BPF (Big Piston Front fork), a inovovanou zadní kyvnou vidlici s centrální tlumící jednotkou Uni-Track. Nezanedbatelné je i snížení suché hmotnosti o celých 10 kg! Všechno tohle dohromady sebou přináší lepší ovladatelnost a přesnost ve vedení stopy. Ptáte se na brzdy? Jedním slovem: bravurní.

Celá akce se mimořádně povedla. Panovala velmi přátelská atmosféra a snad každý si jízdu okolo Českého Šternberku řádně užival. Po obědě jsem si sbalil fidlátka a následovala cesta zpět do Brna. Poděkování za pozvání na akci Kawasaki patří firmě Asko KC s.r.o., www.kawaski.cz

Fotogalerie

  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 1
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 2
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 3
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 4
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 5
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 6
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 7
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 8
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 9
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 10
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 11
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 12
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 13
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 14
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 15
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 16
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 17
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 18
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 19
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 20
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 21
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 22
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 23
  • Kawasaki den - za řídítky ZX-6R Ninja: fotka 24


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
lehko řekne Jx 29.04.2009  19:51
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13924 | Zobrazit seznam všech anket