Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning

Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: titulní fotka V době plné SUV násilím přitažených k asfaltu, bez možnosti výletu i na tu nejobyčejnější polní cestu, může potěšit pohled na skutečné terénní auto, jehož schopnosti se tuner snaží spíše vyzdvihnout a ne zadupat do země.

Iveco Massif je skutečně čistým off-roadem a pod jeho karoserií navrženou Giugiarem se skrývá technika, která vychází ze španělského off-roadu Santana PS10. Konstrukce byla ale Ivecem přepracována a využívá dnes techniku modelu Daily 4×4, resp. jeho armádní verze VM90.

K pohonu může sloužit jeden z dvojice přeplňovaných vznětových motorů o objemu 3,0 l. Motor s označením 3,0 HPI dosahuje maximálního výkonu 108 kW (147 k) v pásmu 3000–3500 ot./min a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1400–2800 ot./min, silnější 3,0 HPT pak 129 kW (175 k) při 3200–3500 ot./min a 400 Nm při 1250–3000 ot./min. Oba motory mají šestnáctiventilovou hlavu a vstřikování Common-rail, silnější provedení má variabilní geometrii lopatek turbodmychadla.

O přenos momentu na silnici se stará šestistupňová manuální převodovka ZF 6S400 a redukční převodovka. Pohon všech kol je klasický s připojitelnou přední nápravou. Pohonné ústrojí nemá mezinápravový diferenciál, proto je v režimu 4×4 poměr sil rozdělených mezi nápravy neměnný. Redukční převod lze použít jen v kombinaci s pohonem všech kol, v terénu je tak k dispozici 12 převodů vpřed a 2 dozadu. Na objednávku může být Massif vybaven i uzávěrou zadního diferenciálu.

Tolik k popisu sériového stroje a nyní se podívejme na úpravy provedené německou společností Haller Tuning. Ta vybavila Massif ochranným rámem na přídi, na bocích i na zádi. Na předních i zadních světlech jsou použity ochranné mřížky. Nad čelním sklem je namontována světelná rampa a za ní je střešní nosič přístupný prostřednictvím žebříku na zádi. Vzhled vozu mohou vylepšit nová 16palcová kola a odolnost při jízdě v terénu mohou zvýšit ochranné plechy pod přední i zadní nápravou.

V interiéru jsou použita nová přední sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením a nová loketní opěrka. Zákazník si může objednat i kožené čalounění, které je nabízeno ve čtyřech barvách – černá, šedá, béžová a hnědá. V zavazadlovém prostoru mohou být namontována ještě dvě samostatná sedadla nebo dva boxy o objemu 100 litrů.

Haller Tuning ovšem nenabízí pouze tuto kosmetiku a zájemci o skutečnou jízdu v terénu si mohou objednat i nové tlumiče a pružiny, které mohou zvednout světlou výšku vozu o 35 mm nebo 40 mm.

Fotogalerie

  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 1
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 2
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 3
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 4
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 5
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 6
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 7
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 8
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 9
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 10
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 11
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 12
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 13
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 14
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 15
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 16
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 17
  • Iveco Massif: off-road výbava od Haller Tuning: fotka 18


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12996 | Zobrazit seznam všech anket