Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace

Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: titulní fotka Korejci si se zveřejněním trochu detailnějších informací o své sportovně laděné zadokolce dali trochu na čas, ale už víme (skoro) všechno podstatné.

Jak název napovídá, Genesis Coupe spočívá na upravené platformě sedanu vyšší střední třídy Genesis, přestože jde o kupé střední třídy a automobilka se chlubí nízkou váhou, úsporností a výkonovými parametry svého nového vozu. A protože v Americe není zakázána srovnávací reklama, dokládá práci svých inženýrů několika zajímavými čísly.

Nový motor 2.0 Turbo s mezichladičem a nízkotlakým přeplňováním nabízí standardně podle použitého typu paliva 213 k (157 kW) nebo 223 k (164 kW) a 302 Nm při 2000 otáčkách. Na zadní kola je přenášena síla čtyřválce pomocí manuálního šestikvaltu nebo automatu s pěti stupni a pádly pod volantem. Tento model má standardně osmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/45 vpředu a 245/45 vzadu, ve sportovnější výbavě Track je osazen dokonce 19" koly 225/40 vpředu a 245/40 vzadu. Přední kotouče mají průměr 320 mm, zadní pak 315 mm, stabilizátor vpředu dostal průměr 24 mm, zadní je pochopitelně trochu tenčí – 19 mm. U provedení Track jde o komponenty Brembo s kotouči 340 mm a čtyřpístkovými třmeny vpředu a 330mm kotouči a čtyřpístky vzadu. V tomto případě ztloustly stabilizátory na 25 a 22 mm, na zadní nápravu se dostal mechanický samosvor Torsen a podvozek má sportovnější nastavení tlumičů a pružin. Potěší i informace, že má kupé docela strmé hydraulické řízení s jen 2,7 otáčkami mezi krajními polohami.

Model se šestiválcem 3,8 l disponuje v závislosti na typu paliva výkonem 311 k (228 kW) nebo 315 koní (231 kW) a v tomto případě se Hyundai pochlubil i maximálkou: rovných 240 km/h. Tento motor má v portfoliu pouze šestikvalty – manuál vlastní výroby a automat od ZF, opět s pádly pod volantem. Nastavení zbytku vozu odpovídá specifikaci Track u dvoulitru. Kupátko se bude nabízet v devíti barvách karoserie a se čtyřmi verzemi interiéru.

Korejci se také chlubí tím, že má genesis o 24 % větší torzní tuhost než minulá generace BMW M3 a že je o 10–12 % tužší než současná konkurence od Mercedesu (to není až takový problém) a Lexusu (Lexus dělá nějaké kupé střední třídy?). Přitom dokázali udržet díky použití vysokopevnostní oceli váhu auta na uzdě, dvoulitr váží rovných 1500 kg a verze se šestiválcem jen o necelých 50 kg víc. To je prakticky stejně jako BMW 335i nebo Infiniti G35.

Fotogalerie

  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 1
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 2
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 3
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 4
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 5
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 6
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 7
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 8
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 9
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 10
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 11
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 12
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 13
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 14
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 15
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 16
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 17
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 18
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 19
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 20
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 21
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 22
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 23
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 24
  • Hyundai Genesis Coupe: podrobnější informace: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Nie je to uplne zle PavelKan 05.11.2008  08:57
Re: a ja se tak tesil... riderhenry 04.11.2008  23:03
Re: a ja se tak tesil... %Well 04.11.2008  21:05
Re: a ja se tak tesil... riderhenry 04.11.2008  19:38
Ehm? Stillborn 04.11.2008  17:22
Re: design Doyle 04.11.2008  16:12
a ja se tak tesil... Farmar 04.11.2008  14:25
design Vajtus 04.11.2008  13:51
Vajtus Vajtus 04.11.2008  13:51
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 14227 | Zobrazit seznam všech anket