Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550

Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550: titulní fotka Hennessey to s novým Camarem umí, představuje nám již druhou výkonnostní verzi tohoto neuvěřitelně atraktivního amerického muscle-caru.

Bývaly doby, kdy jsme se mohli americkým muscle-carům vysmívat pro jejich naprostou nepoužitelnost na evropských klikatých silničkách. Ty časy jsou ale minulostí. Nový Chevrolet Camaro totiž nejen že úžasně vypadá, ale měl by být také použitelný i na jiných, než rovných silnicích.

Jediná potíž v očích náročné klientely je ve výkonu. Základem je vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 224 kW (304 k) a točivým momentem 370 Nm. Druhým motorem je osmiválec do V o objemu 6,2 s výkonem 299 kW (406 k) a točivým momentem 535 Nm a pro nejvýkonnější tovární Camaro SS je připraven osmiválec do V o objemu 6,2 l s výkonem 314 kW (427 k) a točivým momentem 553 Nm, spolupracující jedině s manuální převodovkou Tremec TR6060. Z téhle trojice si většina lidí asi bez problémů vybere, pravdou ale je, že konkurence nabízí modely ještě o kus výkonnější.

Hennessey má s Chevrolety praxi a tak se rozhodlo „díru“ v portfoliu vyplnit. Už před časem jsme vám nabídli článek o supersportovní úpravě Hennessey HPE700 pyšnící se výkonem 705 koní. Nyní Hennnessey svou nabídku doplňuje o jakýsi mezistupeň s výkonem 569 koní (419 kW) a točivým momentem 750 Nm. Dámy a pánové, představujeme vám Hennessey Camaro HPE550. Přímý konkurent (a podle Hennessey i pokořitel) Mustangu Shelby GT500 je na světě.

A co tedy tato upravená verze oproti tovární nejvyšší verzi Camara, 2SS, přináší? Například větší brzdy, nová dvacetipalcová kola a větší pneumatiky, ocelový výfukový systém Corsa, upravený podvozek, nezbytné ospojlerování (částečně i z karbonu) nebo třeba pár vylepšení v interiéru. Jo, a jen tak mimochodem, pod kapotou přibylo přeplňování. Z 0 na 96 km/h to proto HPE550 umí za 3,9 sekundy, čtvrt míle udělá za 11,9 vteřin a na konci upaluje rychlostí 192 km/h. To ale ještě zdaleka nemusí být konečná čísla. Hennessey plánuje nabízet širokou škálu dalších doplňků jako jsou sportovnější podvozky, závodní výfuky nebo třeba brutálnější přeplňování.

Cena jednoho z pěti set ročně vyrobených HPE550 bude (včetně ceny nového Camara 1SS) zhruba 1 a čtvrt milionu Kč, nicméně můžete ušetřit nějakých sto tisíc, když si doplňky namontujete na Camaro vlastnoručně. Na závěr snad už jen zbožné přání, aby vše vyšlo tak, jak má a i my v Evropě se zkraje roku 2010 nového Camara dočkali. Bude to pecka.

Fotogalerie

  • Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550: fotka 1
  • Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550: fotka 2
  • Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550: fotka 3
  • Hennessey: Chevrolet Camaro HPE550: fotka 4

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
nádhera %Toshi 05.04.2009  18:02
ou %Koenigsegg <3 05.04.2009  11:26
krasavec delph 05.04.2009  10:35
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 12892 | Zobrazit seznam všech anket