Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!

Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: titulní fotka Zvěsti o silnější variantě Focusu RS se potvrdily! V New Yorku se světové veřejnosti představí vrcholná verze RRS se silnějším motorem a hlavně pohonem všech kol.

Ford se při uvedení nového Focusu RS nechal tajemně slyšet, že pracuje na ještě ostřejší verzi tohoto hatchbacku, která by konkurenci v podobě Imprezy STi nebo Lanceru Evo vyrazila dech. Pokud stojíte, raději si sedněte – dnes byla oficiálně představena „ultra“ ostrá verze Focusu s názvem RRS!

Mnozí fanoušci značky byli zklamaní, když se dozvěděli, že nové RS se může pochlubit pouze pohonem předních kol. Během celého roku k nám čas od času doputovala zpráva, že RS má být čtyřkolka a my z toho byli občas pěkně zmatení. Teď je to ale jasné. Vyvíjely se souběžně dvě verze, silnější RRS (nástupce legendárního Escortu RS Cosworth) má totiž v technických datech u pohonu kouzelnou formulku 4×4! Zatím bohužel nevíme nic bližšího, musí nám stačit poměrně stručná tisková zpráva a skromná sada fotografií. Na úplné odhalení si stejně jako zbytek světa budeme muset počkat na autosalon v New Yorku, který startuje za devět dní. Slavit ale můžeme už teď – RRS je čtyřkolka!

Zástavba pohonu všech čtyř kol pochopitelně stojí na zvýšení hmotnosti, inženýři od Fordu se ji ale snažili o něco snížit širším použitím karbonu a dalšími, zatím nespecifikovanými úpravami. A výsledek? Ford Focus RRS váží 1510 kilogramů, což je vzhledem k asijským čtyřkolkovým konkurentům velmi dobrá hodnota. A to ještě RRS nevytáhl svou největší zbraň: motor!

Stávající přeplňovaný pětiválec byl totiž ještě dále přiostřen. Lehce se zvýšil plnící tlak turbodmychadla, přeprogramována byla řídící jednotka a i v útrobách motoru byly některé díly (jako kliková hřídel) lépe nadimenzovány. Upraven byl také chladící systém a výfukové potrubí. Výsledek je jedním slovem famózní. Při použití 98 oktanového benzinu (klasický benzin s 95 oktany je také možno používat) má motor nejvyšší výkon 254 kW (345 koní) při 6600 otáčkách za minutu a točivý moment 465 Nm (při Overboostu) je dostupný už při 2200 otáčkách! Omezovač zasahuje oproti RS později o celých 200 otáček, na 7250 ot./min. Sprint z nuly na 100 km/h by měl díky pohonu všech kol trvat jen 4,7 sekundy a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 269 km/h. Spotřeba paliva má být, stejně jako u slabšího RS, při klidné jízdě relativně rozumná, Ford zatím udává pouze údaj o kombinované spotřebě na hranici deseti litrů Naturalu.

Úpravy podvozku jsou poměrně decentní, rozchod obou náprav zůstal nezměněn, zmenšila se pouze o jeden centimetr světlá výška vozu. Jinak zůstává vnější podoba RRS v podstatě shodná s modelem RS, nové jsou některé výrazné barvy laků a pochopitelně logo „RRS“. Silnější jsou brzdy, jejichž kotouče se zvětšily na 345 mm vpředu a 306 mm vzadu. V interiéru by mělo u RRS téměř vše zůstat stejně jako u stávajícího RS, brčálově zelené logo „RRS“ na volantu doplní stejnobarevné obšití kožených či Alcantarových doplňků interiéru (sedadla, řadicí páka, věnec volantu, výplně dveří). Ceny zatím nebyly pro ČR stanoveny, v Anglii se model začne prodávat v polovině letošního července za 34.500,– GBP, tedy v přepočtu 1.031.000,– Kč. Pro ČR očekáváme ceny na lehce nad úrovní Imprezy STi či Lanceru Evolution (tedy náš odhad je mezi 1,2 a 1,3 milionu Kč).

Fotogalerie

  • Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: fotka 1
  • Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: fotka 2
  • Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: fotka 3
  • Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: fotka 4
  • Ford Focus RRS: 345 koní a pohon všech kol!: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: bomba od fordu:-) Radim32 11.04.2009  15:25
Re: bomba od fordu:-) %Toshi 06.04.2009  12:36
Re: Přesně to tu chybělo Aleš Jungmann (Auto.cz) 03.04.2009  16:51
Re: Přesně to tu chybělo %yaroukh 03.04.2009  00:33
Re: Přesně to tu chybělo Michal Fokt 02.04.2009  09:18
Re: Autofun %Lancer 02.04.2009  07:21
Re: Tak ještě minutu... Aleš Jungmann (Auto.cz) 02.04.2009  01:26
Tak ještě minutu... %yaroukh 01.04.2009  23:59
Přesně to tu chybělo %yaroukh 01.04.2009  23:56
Re: bomba od fordu:-) Aleš Jungmann (Auto.cz) 01.04.2009  22:22
Re: 1.duben Michal Fokt 01.04.2009  22:19
Re: 1.duben Michal Fokt 01.04.2009  22:16
Re: 1.duben Michal Fokt 01.04.2009  22:12
precoooo rrs 01.04.2009  21:58
Re: 1.duben TeeJay 01.04.2009  21:49
Re: 1.duben bbb32 01.04.2009  19:36
Dostaly ste mě Massdenim 01.04.2009  18:52
bomba od fordu:-) cayenne 01.04.2009  17:43
Apríl Svatik007 01.04.2009  17:26
Dosti trapne Pepis 01.04.2009  16:49
Re: 1.duben trapne RRS 01.04.2009  16:44
Re: Autofun Pepaxx 01.04.2009  16:38
Re: 1.duben John5 01.04.2009  16:15
apríl ivopivo 01.04.2009  16:08
Re: 1.duben trapne RRS 01.04.2009  16:06
Re: Autofun %Lancer 01.04.2009  15:08
Re: hm.. rrs 01.04.2009  14:54
Re: fuu PAvel__ 01.04.2009  14:21
fuu Redmex 01.04.2009  13:54
hm.. CHROE 01.04.2009  13:36
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Tato značka na Moje.auto

Nejčtenější

Plakát týdne

Kia Stinger

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13922 | Zobrazit seznam všech anket