Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle

Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: titulní fotka Ducati vyšperkovala svůj nahý sportovní cruiser s ďábelským jménem, odlehčila jej a obalila uhlíkovými kompozity. Brána do pekla se otevírá...

Diavel měl premiéru už před pěti lety, v listopadu 2010 na milánské výstavě EICMA. Design dostal na starosti ještě Pierre Treblanche, který dnes pracuje pro Confederate. Ten ovšem návrhem prvních skic pověřil nezávislého designéra Glynna Kerra a nutno dodat, že futuristické tvary s částečně odhaleným ocelovým trubkovým rámem se mu nadmíru povedly. Modernizace proběhla na jaře 2014.

Diavel pohání dvouválcové véčko Testatretta objemu 1198,4 cm3 o poměrně slušném výkonu 121 kW (164 k) v 9250 otáčkách, kde také začíná červené pole, omezovač vás dále nepustí. Jak je u Ducati zvykem, je položené do elka. Válce ale svírají klasický devadesátistupňový úhel. Točivý moment 130,5 N.m/8800 min-1 přenáší přes vícelamelovou hydraulickou mokrou spojku šestistupňová převodovka, Ducati vyznává tradiční řetěz.

Diavel má ještě zadní pomocný hliníkový rám a zadní kolo je uložené letmo na jediné, taktéž aluminiové kyvce. Carbon Edition vypadá až démonicky. Dostal totiž, jak už jeho název napovídá, karbonový háv a sedmnáctipalcová kola s gumami 120/70, respektive 240/45 jsou kovaná. Jméno Diavel navíc v boloňském dialektu znamená „ďábel“ a na tuhle mašinu sedí jako ulité, působí až zlověstně. Šedou nazvali Asphalt Grey a struktura uhlíkových kompozitů je viditelná, aby byl efekt zaručený. Doplňuje ji tmavý lak s příměsí chromu, dvojice výfuků včetně kompletního sběrného potrubí je potažena Zircotecem. Odstín tedy ladí se zbytkem stroje.

Hmotnost s náplněmi klesla o pět kilo, z 239 na 234 kg. To je 700 koní na tunu, prosím pěkně, takže se nelze divit zrychlení z klidu na stovku za 2,6 s. Maximální dvěstěsedmdesátka stačí. Diavel není kapotovaný superbike, na který zalehnete. Brzdy mají ABS Bosch-Brembo, kotouče s průměry 320/265 mm a čtyř-, respektive dvoupístkové třmeny slavné italské značky, nechybí moderní vychytávky typu kontroly trakce a palivových map.

Možná namítnete, že Diavel Carbon si můžete koupit i u nás. Ano, ale zatím nikoliv jednomístnou „Edition“, ten aktuální má za 20.890 eur (565.800 Kč) rám buď bílý, nebo rudý, není celočerný. Základní CE má sice také červené pruhy, ale varianta Dark Stealth s matnou sedmnáctilitrovou nádrží už nikoliv. Levné každopádně nebudou…

Ducati patří koncernu Volkswagen, spravuje ji konkrétně Lamborghini, a to od července 2012. Power cruiser kupříkladu za oceánem sedlají kromě mužů nad padesát i ženy. Vzrostlejším dámám stačí sedlo umístěné 77 cm nad zemí. Ducati krade zákazníky Harley-Davidsonu, konkrétně řadě VRSC V-Rod, existují lidé, kteří mají v garážích oba stroje.

Fotogalerie

  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 1
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 2
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 3
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 4
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 5
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 6
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 7
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 8
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 9
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 10
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 11
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 12
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 13
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 14
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 15
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 16
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 17
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 18
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 19
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 20
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 21
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 22
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 23
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 24
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 25
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 26
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 27
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 28
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 29
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 30
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 31
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 32
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 33
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 34
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 35
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 36
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 37
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 38
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 39
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 40
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 41
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 42
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 43
  • Ducati Diavel Carbon Edition: Vítejte v pekle: fotka 44

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.