Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil

Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: titulní fotka Na výstavě SEMA v Las Vegas nemůže chybět ani domácí americký Chrysler. V jeho případě si vzali specialisté od Moparu do parády dva sedany.

Nové chryslery už v Evropě nekoupíme, zatím poslední anabáze americké značky na starém kontinentu skončila, ani propojení s Lancií v rámci koncernu FCA (podle předpokladů) nevyšlo. Za mořem jsou ovšem klasické sedany řad 200 a 300 docela populární. I když, pravda, druhá generace dvoustovky vyráběná od loňska vypadá na první pohled spíše jako liftback. Jedná se ale o tříprostoro­vé auto.

Co si pro oba modely přichystal Mopar? V Las Vegas vystavuje 200 S vybavený produkčními i prototypovými díly, které do série teprve zamíří. V keramické šedé metalíze (ano, barva se tak skutečně jmenuje) mu to sluší hodně. Kromě barvy ovšem dostal i bodykit, tedy upravené nárazníky, boční prahy a kapotu s chladicími otvory. Se vzhledem ladí devatenáctipalcová černá kola s desítkou paprsků, podvozek klesl k asfaltu. Tmavá je třeba i maska chladiče a střecha, na autě nechybějí ani loga Mopar Design, svou prací je nutné se náležitě pochlubit, že?

Čtveřice hranatých koncovek výfuku vypadá až výhrůžně, pod kapotou přitom trůní sériový Pentastar V6 3,6 l s 217 kW (295 k). Chybí fotky interiéru, takže se musíme spokojit s jeho krátkým popisem: kůže Katzkin je prošívaná modrou nití, stejná barva se skví i na části palubní desky včetně podsvícení přístrojů a dveřních výplních. Sportovní zaměření vozu doplňují stylové pedály a koberečky.

To u světle modrého Super S se v útrobách změnilo více. Vidlicový osmiválec Hemi 5,7 l dostal takovou posilu, že místo 271 kW (368 k) a 534 N.m dává celých 327 kW, tedy 444 koní a půvabných 594 newtonmetrů. Vzhledem k tomu, že už Chrysler nenabízí ostrou SRT verzi, tohle super esko by mohlo být jejím důstojným nástupcem… Auto má i zesílený podvozek a větší brzdy, pochopitelně jej neminuly ani aerodynamické úpravy včetně odtokové hrany na víku kufru. Větší auto = větší kola, v tomto případě dvaadvacítky. Nejhezčí věcí na celé třístovce jsou kromě té hodně povedené barvičky přední mřížky s maličkými logy Moparu. Není jich přesně 300, ale o něco více. Zbytečnost, ovšem hrozně milá…

Jako vábnička oba chryslery fungují perfektně a upřímně, i při pouhém pohledu na fotky mají něco do sebe. Škoda, že si ani obyčejné verze nemůžeme koupit, řešením je pouze individuální import, následné složité úpravy a homologace. Všechno stojí peníze, čas a nervy při boji s úředníky. Když se ale chce někdo lišit od davu, proč ne? Druhá novodobá řada 300 se u nás prodávala coby moderní Lancia Thema, skončila však po třech letech naprostým propadákem. V Severní Americe přitom prošla přesně před rokem modernizací.

Fotogalerie

  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 1
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 2
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 3
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 4
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 5
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 6
  • Chrysler 200 S a 300 Super S: Mopar se činil: fotka 7


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

Aston Martin DB11 Volante

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13390 | Zobrazit seznam všech anket