Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!

Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: titulní fotka Ještě před chvíli neoficiálně, nyní už zcela v souladu s plány automobilky: nové superlehké auto s 240 koňmi z atmosférického dvoulitru!

U Caterhamu i v redakci britského týdeníku Auto Express je teď asi pěkně dusno. Na webu časopisu se totiž, patrně nedopatřením, na chvíli objevily fotky studie nového Caterhamu. Byly sice fofrem staženy, ale znáte to – co se jednou objeví na síti, to už se nadá zastavit. A tak si můžeme v předstihu prohlédnout koncept prvního nového auta britské značky Caterham od chvíle, co koupila licenci na Lotus Seven.

Auto bude mít oficiální premiéru při velké ceně Singapuru, odkud je to jen kousek do Malajsie, kde sídlí současní vlastníci Caterhamu a pokud vás zajímá, o co se vlastně jedná, tak asi už napoví i pouhý design. Studie, která se má údajně jmenovat AeroSeven, je prostě další puristické chapmanovské auto, jen přizpůsobené úrovni dnešních znalostí.

To znamená v první řadě aerodynamickou karoserii, která se ale zatím, alespoň soudě podle reakcí na netu, moc nelíbí, přičemž asi nejvtipnější mnou zachycený koment je, že AeroSeven sežral Seven a ještě mu kousek kouká z huby. $1$

Ale kabátem to teprve začíná. AeroSeven má LED světlomety a vzhledem k tomu, že se na vývoji podílely divize Caterham Technology & Innovation, Caterham Composites a Caterham F1 Team, dá se očekávat i použití těch nejmodernějších materiálů. Na bližší informace si budeme muset ještě pár hodin počkat. $5$

Doplněno:

Caterham asi zkonstatoval, že už není co tajit a studii AeroSeven kompletně odhalil. Asi vás to překvapí, ale britská značka tenhle model prý myslí smrtelně vážně. Jejím cílem je postupně vybudovat celou škálu aut, typem Seven počínaje a sporťákem, vyvíjeným společně v Renaultem konče. A právě AeroSeven by mohl být, pokud se setká s pozitivním přijetím, jedním z řady.

Jeho šasi původem ze Seven CSR nese dvoulitrový atmosférický motor, dovozený od jednotky Ford Duratec, jenž je naladěný na výkon 240 k (177 kW) při krásných 8500/min a s točivým momentem 206 N.m při 6300 otáčkách. A pak že to už dneska nejde… Poháněna jsou zadní kola 15" kola, obutá do pneumatik Avon CR500 a to prostřednictvím šestistupňového manuálu, i zde je tedy vše v pořádku.

Studie zrychlí z nuly na stovku za méně, než 4 s a oproti typu Seven se už nebude štítit elektroniky. K dispozici bude kontrola trakce i launch control nebo od závodních aut odvozené ABS od Bosche. Nešetřilo se ani na karbonu a auto by tedy mělo vážit kolem 600 kg. K překonání schopností klasického Sevenu má pomoci lepší aerodynamika, design auta prý navíc nese určité rysy, které budou použity i na sporťáku, vyvíjeném u Alpiny.

Interiér i nadále vyznává jednoduchost, kromě volantu, sedadel, displeje a pár čudlíků zde nic není, ta obrazovka a ovladače jsou ovšem dost důležité, umožní volit naladění elektroniky mezi Race a Road, bude možné nastavit maximální rychlost v boxech a další funkce. Krom toho bude možné na displeji v reálném čase sledovat některá telemetrická data.

…tak co tomu říkáte?

Fotogalerie

  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 1
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 2
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 3
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 4
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 5
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 6
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 7
  • Caterham AeroSeven: tohle je novodobý Seven!: fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Marný pokus "neregistrovaný" 20.09.2013  17:39
Vstoupit do diskuse ›