Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey

Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: titulní fotka Nejostřejší současný sériový Cadillac není žádné ořezávátko, ale po zákroku expertů od Hennessey Performance Engineering se z něj stane čtyřdveřová raketa.

Sériové provedení CTS-V má díky kompresorem přeplňovanému osmiválci o objemu 6,2 litru více než sympatický výkon 556 koní (415 kW) při 6100 ot./min. a točivý moment 747 Nm při 3800 ot./min. Tato síla stačí čtyřdveřovému sedanu k zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 s a čtvrt míle s pevným startem ujede za 12,0 s, přičemž po těchto 400 metrech se pohybuje rychlostí 189 km/h.

Většině zájemců o rychlé svezení by měl sériový CTS-V bohatě stačit, ale pro pár nespokojenců mají u Hennessey Performance Engineering připraveno několik stupňů úprav.

Jako první je k dispozici verze V600, u níž je výkon zvýšen na 610 koní (449 kW) při 6000 ot./min. a točivý moment vzrostl na 820 Nm při 4400 ot./min. Pod kapotou je nový filtr sání od K&N, přeprogramovaná řídící jednotka motoru a několik úprav na sériovém kompresoru. Výsledkem je zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a čtvrt míle za 11,8 s, na jejímž konci se Cadillac pohybuje rychlostí 195 km/h. Maximální rychlost je 312 km/h.

U provedení V650 uvádí HPE pouze výkon 650 koní (478 kW) při 6200 ot./min. a točivý moment 871 Nm při 3400 ot./min. Úpravy jsou zaměřeny opět na sání, kompresor i řídící jednotku motoru a přidávají se i změny ve výfukovém a chladícím systému. Hennessey u této verze přidává k úpravám techniky i štítek se sériovým číslem do motorové prostoru i na palubní desku a své logo na opěrky hlav.

Třetím stupněm zvyšování výkonu je V700, disponující 700 koňmi (515 kW) při 6300 ot./min. a točivým momentem 950 Nm při 3400 ot./min. Podle HPE tato verze s 20palcovými koly obutými do pneumatik o rozměrech 305/45 ZR20 zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,1 s a čtvrt míli projede za 10,9 s s rychlostí 206 km/h. S manuální šestistupňovou převodovkou umí V700 uhánět maximální rychlostí 338 km/h. Kromě úprav zmíněných u verzí s nižšími výkony nastupují i nové vačkové hřídele a hlavy válců. I tady jsou namontovány dva štítky se sériovými čísly a jsou použita loga HPE na opěrkách hlav.

Pro skutečné labužníky je připraven vrchol s označením V800, které jasně říká, že osmiválec disponuje výkonem 800 koní (589 kW). Maximální hodnoty výkonu je dosaženo při 6200 ot./min. Točivý moment vrcholí 1060 při 4400 ot./min. HPE si u této verze opět hraje na partyzána a k jízdním výkonům se veřejně nevyjadřuje. S úpravami provedenými pod kapotou se naštěstí nebojí pochlubit a přiznává, že sériový kompresor se odstěhoval a na jeho místo nastoupila dvě turbodmychadla. S jejich montáží souvisí úpravy sání, vstřikování paliva, chladícího i výfukového systému a montáž nových vačkových hřídelí i hlav válců.

Fotogalerie

  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 1
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 2
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 3
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 4
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 5
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 6
  • Cadillac CTS-V: až 800 koní od Hennessey: fotka 7

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
m{|.}i{|.}r{|.}i{|.}a{|.}m{|.}a{|.}a{|.}… jattadibe 24.07.2011  05:29
cadilak Hrubis 09.08.2009  16:05
Re: krasavec DOUBLE M 06.05.2009  21:31
Re: krasavec Tiziano 05.05.2009  22:54
krasavec xavier911 05.05.2009  15:00
Re: Brzdy %ve3 05.05.2009  14:33
Brzdy %Transporter 05.05.2009  14:11
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:





Související články

Nejčtenější

Plakát týdne

BMW M4 Cabrio

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 13156 | Zobrazit seznam všech anket